::DINA DAH PEGI SKOLAH!::


Ini budak gurl yang sangat excited nak pegi skolah!
Dah beli beg skolah... tayang depan cermin.. pusing² ala ala model patah pinggang!
Botol ayor pon dia request suh beli.. beli lah jugakkkk.. yang penting PINK!!!

SUKE YERRR!!!
yerr.. saya memang suka nak pegi skolah..
Malam tu sebelum tido... saya pesan kat ibu saya... "Esok ibu kejut kakak tau! kakak nak p skolah!"
Ok.... ibu kata...

eh! eh! tetibe ade budak boboy yang shebok suh amik gambo dia jugak...
Dia kata nak pegi kolahhh jugakkk!! pon beli beg kolahhh... beg spaiman!!! (spiderman)

Ok sudah... sudah... jom basuh kaki... masuk tido... esok kakak first day nak gi skolah!!

Kakak bangun pagi dengan senang dan senyuman..
ibu siap dokong masuk bilir air... gosok gigi... mandi...
Pakai baju sendiri.. pakai bedak sendiri... sikat rambut sendiri... SIAP!!
Amik beg skolah tunggu depan pintu....
Tetibe budak boboy tu bangun jugak.. kelam kabut amik beg spaimen dia nak p kolah..
dgn tak mandi, dengan pempers yang penuh... merengek-rengek nak ikut... Aku memang tak bagi dia mandi pon.. basuh muka & tukar pampers jer..


Kakak yang hepi nak pegi skolah.. serba PINK!!! atas bawahhhh!! tak tahannnnn... hehehehe...

Skolah Dina...
Tadika yang sesuai tuk golongan murahaein macam aku ni laa...
Ada aliran agama itu yang penting...
ramai anak² cikgu yang hantar kat sini...
Masuk² sekolah, adik yang over dari kakak.. aku suh duduk atas kosi.. adik siap angkat kaki sebelah duduk mcm org kalah judi!
Aku tak sempat nak mensnap gambar.. sbb sebok urusan pendaftaran dan amik ukuran baju utk kakak...
Uniform kakak kaler pepel...
Dah siap register ape sume, aku igt nak la tunggu tgk dia.. tapi memandangkan, sape sorang pon mak pak yang tak tunggu anak.. aku pon tanya Dina... "kakak.. ibu balik, takpe ke??" korang tau dia jawab ape?
"IBU BALIKK LAAA.. TAK PAYAH TGK KAKAK!!"
Amboihhh!!! kemain lagi.. halau!!
Aku pon pujuk² budak boboy yang over tuuu.. sebab dia belagak tamau balik.. dah la tak mandi...
Darwish tu nak sekolah.. tapi aku takmau hantar lagi... sebab dia belum pandai nak cakap kalo nak be***!
Sampai masuk dalam keta pon meraung tak hengat budak boboy tu.. kakak dia relex, siap babai ibu lagi kat depan pintu...

Tengah hari datang amik.. ibu lak over excited.. cikgu cakap kelas abis 12.30.. ibu kul 12 dah terpacak depan pagar sekolah.. kekekke... sukaaa anak dah skolah!
Amik tu tgk muka dia happy jer.. legaaa!! cikgu pesan esok datang lagi.. dia angguk...
Ibu tanya best tak skolah.. best dia kata... pastu start la citer macam-macam ape yang dia buat kat skolah.. dia makan ape.. main ape... belajar ape.. ibu dengar jerr... hehehe.. EXCITED!!!

itu kesah hari pertama...
kesah hari kedua dah lainnnn...

Sebab hari ni aku dah start keje, dina tgk aku nak hantar dia dengan pakai baju keje, dia dah mula buat peel tak semengah dia tuuu.. haduiiii....
Masuk sekolah.. muka monyok.. tak mcm 1st day... siap peluk, cium aku...
aku dah tak senang hati datang keje...

Tengah hari amik dina... tgk² dah nangessss!! aduhaiiii... lomaaahhhh dennn!!
Pasal ape??
tanya cikgu, cikgu kata, tiba² dia nanges.. cikgu tanya dia, kawan buat ke, dia kata takkk...
Masuk dalam keta, dia lagi pederaihhh volume nanges diaaaa... kalah volume speaker keta ibu....
Aku biar jer dia nanges, sampai kat umah baru aku tanya dia kenapa.. dan mengapa...
baru lah nak citer.. katanya, takdak sapa pon nak kawan dgn dia... depa main jongkang jongkit tak bagi kat dia... pastu ade org minum air botol dia... pastu paling hazab, dina kata "ESOK KAKAK TAMO PEGI SKOLAH DAH!!" haduiiiii... mcm²!!
Aku pon bagi laaa kata-kata peransang kat dia.. pujuk baik²... cakap elok²...
Aku suh dia mandi n siap nak p umah pengasuh... tengah mandi tu baru dia citer dia belajar ape kat skolah.. makan ape kat skolah...
hurmmm.... jenuh kannn.. baru skolah tadika tuuuu... jenuh nak kena main psykologi...
blogger-emoticon.blogspot.com

Comments

ONE ZABA said…
seminggu je tu... lama lama nanti ok la tu.
Anonymous said…
e ehh...besar dah anak ibu sowng ni...gud luck Dina n Ibu....hik3..so cute..

Popular Posts