Weekend Story!!

Nak edit cite ape err??
Cite weekend ari tu ke??
takde cite hangat pon...
cite hangit pon takde...
aku kalo takde org bawak p mana2, melepak seharian 2 harian la kat umah dgn anak2 aku iteww!!

SABTU -27/10/2007-
Pagi:
Anak2 aku tak bangun lagi...aku dah bangun kemas2 umah ape yang patut. sbb mlm tu mmg tak dan nak kemas ape pon.. aku tido awal. ngantuk teramat! Asben aku pagi ni nak pegi sekolah memandu.. OPS!!! sori Yang.. terlepas type arr.. heheh... Aku hantar asben bawak si kecik sbb dia yang bangun awal. dengan rasa tak bersalah, aku tinggalkan si kakak tido sensorang kat umah. huhuhu.. sblm pegi, skali lagi asben aku mengcomfirm kan aku.. "betul ke tak nak kejutkan kakak?" aku ckp antar ayang, ibu terus balik la.. kejap je.. dlm hati mcm tak sampai hati. tp aku nak kejutkan dia pon lagi tak sampai hati. jarang dia nak dpt tido lelama. selalu time aku keje, aku kena kejutkan dia bangun nak antar g umh bbsitter. nih aku dah cuti, takkan nak kejutkan jugak semata-mata nak hantar papa dia kan.. so biarlah.. dengan nama ALLAH maha pelindung, aku tinggalkan anak aku sekejap. Mmg pantas arr aku patah balik. kkekkeke.. alhamdulillah.. aku sampai umah dia tak bangun lagi. Aku bagi mandi adik, dah okk ekk okk ekk dah si kecik tu belengas. Tengah siap2 adik, kakak pon bangun kluar bilik tenyeh2 mata, senyum kat aku... aku bagi mandi dia, siap2 nak bwk depa dorang p market. hehehhehe...
p market, aku letak adik dlm carrier sbb dia tak blh jln lagi kan. si kakak pulak pantang dpt berjalan. amboi kemain seronok lagi makcik tu bersiar siar kat market yg busuk tu. ape aku beli sume nak pegang, sume nak tgk. siap apek yg jual sayur tu pon dia layan sembang. kekekkekkeke.... memang penat bawak depa p market. tp aku seronok bagi anak2 aku tahu dunia luar.
TGHHARI:
Masak nasi ngan sup ayam dulu untuk anak2 aku. itu pon jenuh bertempik. dapur aku habis dikecah dua beradik tu... aduhhh! letih! siap masak, suap mkn dua beradik tu. Elok habis makan papa dorang call suh p amik. Papa balik aku serahkan 2 beradik tu kat papa dia. aku nak masak dgn aman! huhuhhuuu...alahh... aku masak simple je.. janji aku n asben blh mkn.
PETANG:
aku dpt msg dari kawan aku kata dia buat makan2 sikit kat umah dia. sebabkan asben aku takde kat umah, aku kena minta permission dari dia dulu. asben aku kata ok, then kawan aku mai amik aku n anak2 kat umh. Kawan aku buat laksa. Rupe nyer... anak dara aku tu, hantu laksa macam aku jugak! bertambah laksa dia makan. ish ish ish... abis basah2 baju dgn luah laksa. dah la tak bawak baju spare. kenalah aku membasuh nyer pulak. sib baik ptg tu cuaca pns. blh la jemur bagi kering sikit.
MALAM:
malam aku pegi jamuan mkn lagi. kali ni kat umh kawan technician aku. mcm kenduri, sbb ade baca yassin sume bagai. kat sana, mkn pon tak seberapa. aku yg mkn tak seberapa. makanan kat situ melambak! sume best best belaka! camane nak mkn ngan tgn sebelah pegang anak. sebelah lagi suap anak. keh keh keh... tapi Alhamdulillah... jemputan orang kita kena dtg untuk memberkati majlis...

AHAD -28/10/2007-
Pagi, tengahari, petang, malam, aku takde aktiviti lain selain membela anak2 aku. dan membesarkan badan aku. hhuhuuhhuuhhuuu!!!!
tp ssyiokkk!! weekend je lah masa yang aku ada untuk aku habiskan dengan anak2...
sebab tu depa lebih manja dengan aku...
ceewaaahhhhh.. jgn marah yer Yang!!

--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!:- anak2 adalah harta yang paling berharga!!

Comments

Popular Posts