::CITER PENGASUH LAGI::

Tiba-tiba aku rasa mcm bersalah...
Sebab org lain boleh bercerita pasal anak sedara aku sendiri.. Tapi kenapa aku tak boleh cerita...
huhuhu!!! emo betul!!!
*****************TETTTTT*********************

Kesah nyer mcm ni,
Jumaat lepas aku masuk hutan bawak student kem motivasi. Malam tu lepas maghrib Mak aku call, mula-mula tny aku dah sampai ke ape sume.. Tny pasal anak aku lah ape lah... Anak aku aku tinggalkan kat Papa nyer.. Biarlah papa nyer berdikari sket jaga anak-anak.. Dah besar pon budak berdua tu.. Takde nyer nak susah mana... Ok sambung citer..
Pastu mak aku bukak citer pasal anak Abang aku.. Shameen Aryssa nama dia... Belum lagi pon setahun umo dia... 
Punya lah aku terkejut! Jantung aku terus berdebar-debar.. nak nangis.. geram.. sume ade!!! Kesian kat Aryssa...
Aku cuba ingatkan balik cara penceritaan mak aku...

"Abang chag tadi maghrib2 dok teriak telipon mak bagitau pasai Aryssa. Tatau lah apa org pengasuh tu buat kat Aryssa tu. Abang dgn kak hang nak mai amik dia tgk budak tu lembik, mata bengkak, ayaq idung dok keluaq, tapi dia tu tak bergerak apa lansung! Terkejut Abg dgn kak hg. Depa dok tanya2 kat pengasuh tu Aryssa kenapa, dia tak cakap! Dia dok kata tatau pasai, mata bengkak lepas bangkit tidoq.  Saja pembohong dia!!"

ok mak aku kalo cerita memang emosi  yer...
Aku yg mendengar dihujung talian pon emosi bagai nak rak!!

Dah lepas2 abis sembang ngan mak aku, aku sms kat abang aku. Walaupun aku rasa tak puas sbb sms jer, tp aku terpaksa sbb credit aku tak bape nak ade. dah la dok dlm utan, bila masa nyer nak kluar p topup. So, aku sms jer tanya pasal Aryysa.


Dah dgr mcm tu lega rasa perut....
Boleh la aku fokus dgn kem ni...
Pastu esok nyer aku sms lagi Abang aku tny perkembangan Aryssa


Huh!!!!
Pengasuh tu memang KEJAM!!! BODOH!! BONGOK!! GOBLOK!!! (sbb dia org indon, aku kasik GOBLOK sama dia!)
Aku tak leh nak bayangkan berapa lama si Aryssa tu menangis sampai mcm tu skali... tak dinafikan, si Aryssa ni memang penangis org nyer.. Tapi dia bukan suka-suka nak nangis, ade sebab... Tapi kalo dia tgh happy, memang sgt aktif Aryssa ni...
Ni muka comel Aryssa...
Aku cilok dari FB kakak ipar aku.. ehhehe!

Ni Aryssa masa dlm wad...

Nampak kan bengkak mata dia tu.... Siannn sangat!!!!!
Ni pon aku cilok dar FB Abang aku.. heheh! :)

Dan kenapa aku memulakan entry aku dgn ayat 'rasa besalah'?
Sebab tadi kakak ipar aku ade share kat fb dia link seorang blogger yang menceritakan kisah Aryssa ni. Rupanya, pengasuh si Aryssa ni adalah pengasuh yang sama jaga anak blogger tu. Memang ade masalah pon sebelum ni. So, nak tahu kisah lanjut, leh klik SINI dan SINI
Thank a lot to beliau yang sudi kongsi kisah my niece kat Blog dia....





Comments

SyaNa said…
sengal kan indon tu
ooo salah eja nama ek..hehee
selama ni dok panggil dia marissa
hehe sori

tp selama ni jmp aryssa mana pernah tgk dia nangis..senyap jek dok main sorg2
kesian sgt dia..

mmg nk sgt jmp dia, nk pelok dia..sbb xfair org layan dia camtu
mmg dulu pn time Iman org tua tu jaga, aryssa selalu kena tinggal
tp bile tny sape jaga aryssa, org tua tu ckp jiran tlg tgk kn..so ok la kan
tp tu la menyesal sbb percaya ape dia ckp
patut time tu saya da btau kt parents aryssa :(
Mya said…
akak baru gak baca kat blog syana tadi.
rupanya ayah aryssa tu abang awak yer.
kecik dunia pusing2 berjumpa kita yer.

ishhh mmg sengal la pengasuh tu.
suka2 je kan tinggal anak orang kat rumah sendiri.
sebak plak akak tgk gambar aryssa tu.
apa2 pun akak harap aryssa cepat sembuh ya..

Popular Posts