::MRS. MERAH vs MR. MERAH::


Orang kata, kalo kita jarang sakit.. kita belasah jer ape yang boleh dimakan... Kan??
Tapi bila skali p check up, hah tudiaaaaa!! Punyalah macam-macam penyakit dok ada... 

Macam tu lah jugak lebih kurang jadi kat "Mrs. Merah" aku yang kat belakang tu...
Dia memang jarang "sakit".. dan jugak jarang aku "manja" kan dengan apa-apa pon eksoseri...
Macam mana beli, mcm tu lah aku pakai sampai skang. Aku belasah cukup2 ulang alik p balik keje. Abis minyak topup. Pastu ulang alik lagi... Habis ngada pon, tukar wiper... Yang lelain, tukar bateri, tayar, tu jer lah.. Yang basic2 jer lah... 

Tapi bulan ni.. Saja laaa Papa dia bawak p bengkel, asal nyer nak repair brek belakang yang mcm dah sangkut2 bila membrek. Agak merisau disitu. Nak dijadikan citer, hari yang nak bawak p bengkel tu lah pulak, temperature buat hal.. naik secara tiba-tiba.. Kalo tgh2 bawak keta, pastu nak benti kat trafic lite, hah tgk mencanak jer naik temperature! Kalo keta bergerak takpe plak.. Sudah nyer, bawak lah pegi "check up" skali.. Garu kepala papa nyer.. Terbang RM500!!!

Dalam bulan ni jugak lah, Roadtax Mrs. Merah aku ni mati... Time nazak gini lah jugak ko nak mati kan?? Dasarrrr....
Dah renew insuran, roadtax tak leh renew plak, kena rujuk JPJ. Ada saman katanya... *pengsan*
Check saman tgk... Alamakkkkk!! RM380 kauuu!!! Tapi yang lain2 tu, saman keta kancil lama. Kancil yang dah lesap tatau kemana tu... Tah sapa yang bawak pon aku tatau.. Saman laju kena kat Perlis nun! bila masa lah aku kesana!!! Check saman tu guna IC aku.. jadi keluar lah ade 3 saman. 2 lagi tu tak dpt dikesan. Jadi, cuma bayar yang satu jer. Laki aku cakap, kalo buat rayuan boleh kurangkan jadi 150. Laki aku minta tolong kawan dia (polis) tolong settle kan. Skali lagi dugaan.. Memang tak leh kurang dah harga saman tu sbb dah kluar waran... (HAH! WARAN?? giler kau takkan waran tangkap kot! takuiiiitttttttt!!!)
Tah ler waran ape tah.. kot mana pon memang kena bayar RM300 tau!! *pengsan lagi skali* laki aku la pengsan. Aku takkk.. :-) sebab laki aku yang kluarkan duit... hehhehehe!

Memang bulan ni saja, "Mrs. Merah" sudah ketuk kepala laki aku lebih 1K... AiiiYoooOOOo!!!
Kesian sama Laki ku yang hensem tu.... *kenyit mata*
Tapi nasib baik la Mr. Merah takde wat hal sangat bulan ni. Hari tu jer dia punya "hati" ada sikit sakit.. sudah ganti baru.. sokay laaa...
Macam mana pon, Mrs. Merah tak penah laaa nak bergaya mcm Mr. Merah tu... Dia terima seadanya... Yer laa.. umo pon dah lebih 10 tahun.. sakit sana sini tu biasa lah...
Bukan mcm Mr. Merah tu.. dah tua pon nak berlagak muda.. Tgk laa.. bukan main lagi dia bergaya skang... Tapi takpe.. sesuai la ngan pemandu dia... Ahakssss!!! I LUV U....





Comments

Popular Posts