::KANVAS BARU::

Assalamualaikum...

April datang lagi... tahun berganjak lagi...

Setiap kali April, ingatan aku pasti automatik reverse.. rewind.. recall... 
Apatah lagi bila bukak balik blog ni.. tgk blog archive.. tgk cita lama2....
Baca balik cerita dulu2... aduhaiiiii.... SEDIH!

Tapi Alhamdulillah... 

Masih lagi berstatus yang sama...
Masih lagi dgn org yang sama...
Masih lagi dgn hati yang sama...

Cuma...

Kanvas baru...
Cerita baru...
Kehidupan baru...

ALHAMDULILLAH....
ALHAMDULILLAH....
ALHAMDULILLAH...

Benar.. segalanya yang berlaku, ada hikmah disebaliknya yang kita tak tahu...
Kita merancang.. Tapi sebenarnya, ALLAH dah tetapkan segalanya utk kita...

Yang penting.. KEMBALILAH KE JALAN ALLAH....
Serahkan sepenuhnya diri kepada ALLAH...
Jika hati kita kosong... tiada iman menjadi pendinding, kita mungkin akan jauh tersasar dari landasan..
Tapi, jika hati kita... jiwa kita.. diisi penuh dgn keimanan.. ketaqwaan kepada ALLAH SWT...
inshaAllah... ALLAH akan bersama kita.. 

InshaAllah.... 

Keberkatan dalam hidup pasti akan ada....
Ketenangan dalam diri kita pasti akan tiba...
Alhamdulillah...
Kini aku bahagia...
Walaupun aku tak kaya, Walaupun aku tak byk duit, Walaupun byk mana masalah yang menghimpit...
Aku tetap tenang..
Aku tetap tersenyum...
Kerana ALLAH sentiasa ada bersama ku....

Aku yakin.. segala-galanya datang hanya dgn izin Allah...
Kita sebagai makhluk Allah yang sentiasa berlumuran dgn dosa, jgn pernah merasa diri sempurna...
Kembalilah pada Allah... inshaAllah.. yang lain2 akan menyusul dgn izin Allah...

Amin...


|Cek Lala|
020414 - 9:03am

Comments

Popular Posts