::DAH BESAR DAH...::

Assalam...

Lama aih tak sembang2...

Bukan takmau... tapi malaih... haha!!

Takmau intro byk2... ni nak bagitau.. anak bujang cek lala dah selamat menjadi BUJANG DEWASA!!! 

Yeayyy!!

Beliau dah berjaya melepasi fasa persunatan!! 

YEAYY! YEAYYY!!!

Percaturan ibu tentang kemanjaan dan ketakutan beliau adalah SALAH!!!
Memang beliau sangat lah kuat!! Sangat lah berani!! sangat lah behave!!

Allah.... Alhamdulillah sangat2....

Alih2 ibu dia yang mcm tak keruan... kecut abis segala organ2 dalaman... sampaikan jalan nak pegi klinik pon boleh bergaduh dgn Bapak dia.. punya lah kecut tak tentu arah! hahaha!!

Ini masa sebelum bersunat.. otw balik dari KL.. 

Besar dah kan anak bujang ku.. padahal dedulu dok citer peel tak semengah bebudak ni.. pejam celik dah besar memasing.. nak gomol2 manja mcm dulu tak boleh dah.. dulu bau masam sedap jer nak cium.. la ni.. masam bau peluh.. cium2 masinnnn!!! Duyaiiiii!!!

Masa umo dia 5 tahun.. tadika.. ade aku citer pasal sluar dia koyak dlm blog ni.. hehehe..
boleh baca balik kat SINI

GEMOK!! Hari-hari mesti mkn nasi.. tak makan nasi tak boleh tido katanya... haihhh...
6/12/2014 memang tarikh yang dah aku booking utk dia bersunat. Konon nak buat masa birthday dia 12/12 tu,, tapi tak sampai hati plak.. besday nak seronok2 kan.. tetibe kena bersunat... So, bincang dgn papa dia.. setuju nak buat 6hb.. dah bagitau dah dia.. tp reaksi dia mcm... ermmm... nak kata tak sedia, xde pulak dia merengek2 mai kat aku ckp tak nak ke.. takut ke.. Nak kata eksaitet sgt pon.. xde pulak ciri ciri menunjukkan ke eksaitet tan dia tu.. cuma 2 hari sebelum bersunat tu, ade la aku g sembang2 ngan dia..

 "adik.. adik dah sedia ke nak sunat ni? adik tak takut ke?" hihi.. psyko!

dia dok tengah main keta hotwheels buat mcm dgr tak dgr jer aku tanya.. pastu lama baru dia jongket bahu.. tanda 'taktahu'..

Pastu sambil dok sorong2 keta tu tetibe dia ckp.. "kalau doktor tu bagi ubat pengsan xpe laa.. "

Aku punya bantai gelak.. HAHAHAHAHA!!!!! kakak pon join skali... KAKAKAKKAKAKA!!!

"Mana boleh doktor bagi adik pengsan.. bagi ubat tak sakit ade laa.. ape lah adik ni.."
Kakak plak menambah.. Aku dok gelak2 lagi kat dia...

"Alaa.. rilek la dik.. xde ape lah.. adik kan nak jadi BOG BOY! kena lah berani.. "

Tapi tiba hari kejadian..

Aku dah plan baik punya.. takmo ikut p klinik.. konon nak bg alasan kat laki.. nanti aku nak prepair tpt tido dia lah.. tpt nak gantung kain tu lah.. Alih2.. laki paksa jugak aku ikut.. alasan dia.. "SATGI NAK DUKUNG ADIK.. NAK BUKAK PINTU LAGI.. NAK AMIK UBAT LAGI.. "

erkkhh.. yer laa.. yer laa...

ujung2 aku yg saspen nak mamp...

Pic ni laki ku yg watsap,,. "jeng jeng jeng" jer doa bagi kat aku.. Aku? of kos dok tunggu kt luar.. tak punya kekuatan nk masuk ke dalam.. huhu...
Tapi budak baik ni memang laa.. Ibu n papa terkejut sungguh2.. Sampai kat klinik.. daftar nama dia.. pastu pembantu klinik tu panggil dia nak letak krim ape tah.. dia ok jer.. rilek jer p jln kat pembantu klinik tu.. xde nak buat muka nangis ke.. takut ke.. huhu..

Dah ok.. duduk kejap kat kusi sementara nak tunggu doktor panggil.. masa tu air muka dia sangat rilek... Tak sempat nak amik gambo masa menunggu... doktor dah panggil "MUHAMMAD SHAH DARWISH!!"
Dia bangun sorang2.. jalan sorang2.. terus masuk bilik berkhatan tu..
papa tgk aku.. aku tgk papa.. terkedu ok!!! Anak bujang we ols sgt berani!!! Ibu very proud of u son!! muaahhhh!!!

Bila dia dah masuk dalam.. ibu kat luar mcm tak cukup nafas.. aduhaiii.. berdoa jer lah semoga dipermudahkan...

Dah sudah!!!! Kakak tgk ape tu kakak... hihi..
Tak sampai setengah jam kot rasa nya drg kt dlm tu.. kejap jer dah kluar..
Alhamdulillah.. Anak bujang ibu mmg sangat2 kuat.. tak nangis.. tak takut.. kluar dari bilik berkhatan tu elok jer berjalan.. Alhamdulillah...

Ok! ini idea papa.. serkup pakai tudung saji
Dah balik umah baru nak sembang2 dgn aku.. aku tny sakit tak.. dia ckp.. sakit sikit jer.. mcm gigit semut... ok..
Petang tu, rumah aku penuh dgn Family belah laki aku sampai.. riuh rendah.. ade lah makan2 sket aku buat.. pastu drg pegi beli lah mcm2 lagi... Hah! makan lah kome...
Family laki aku balik.. Mak abah n adik aku plak sampai.. drg tido kt umh aku satu malam.. sebab ade baby kecik..
Alhamdulillah.. mlm tu adik xde pulak nak merengek2 dia.. tido pon behave.. cuma dia banyak diam.. satu jer peel budak ni.. kalo dia sakit.. demam ke.. memang dia akan tido n diam jer.. dia bukan jenis merengek punya budak... aku tanya adik rasa sakit ke?? Slow jer dia anggukk... huhu.. sian anak ibu...
Doc tak bagi ubat cuci ape.. cuma bagi ubat tahan sakit.. ubat surut bengkak & antibiotik.. Memang aku bagi ikut time.. Alhamdulillah.. xde ape2 yg pelik berlaku...

Ok! ini lak idea ibu.. setelah kesian tgk adik yg terpaksa tido menegak jer.. ok lah tu kan!
2 hari papa cuti jaga adik.. 3 hari ibu amik cuti jag adik.. dah hari ke 4 lps bersunat tu baru aku berani nak tgk nonek dia.. hehehe.. punya la gerun kan.. 4 hari pertama mandi, mmg tak kena air lansung si nonek dia.. aku tgk dah berkeping2 bekas darah ke, mcm nanah pon ade.. kt keliling nonek tu.. tak puas ati, lps dia mandi, aku amik air panas dgn kapas n cuci.. memula mmg dia tak bagi.. tp aku pujuk2 nak bg cepat baik.. ibu kena cuci ni.. kalo x nanti kuman lekat kat sini. Sebab aku pon pelik.. nape xleh bagi kena air.. dah 4 hari kot.. kalo awal2 aritu tu kot la kan.. Kencing pon basuh ujung2 jer..
Bila time aku yg jaga dia, mmg aku pujuk suh mandi bagi kena air.. memula aku suh dia cuba sendiri dulu.. jirus air sikit kt nonek tu.. kalo pedih kita tak payah buat.. kalo x pedih.. kita mandi bagi kena air.. dia buat sndiri, tak sakit dia kata.. aku pon zasssss terus bg mandi mcm biasa.. tp air xde lah aku bagi direct kena kat situ.. just mcm mengalir jer lah..
Lps mandi.. lap bagi kering2  n cuci lagi dgn air panas.. hari2 buat mcm tu..
Dan Alhamdulillah.. sehari lagi nak cukup seminggu, dah boleh pakai seluar.. tarikh besday dia 12/12 dah boleh pakai seluar.. hehehe..

12/12/14 HAPPY BESDAY ADIK!!!
Minggu ni dah boleh pegi kelas mengaji. Tp aku ckp adik jgn lasak2 sgt.. jgn main lari2 ke.. lawan2 ke.. dgn kwn.. nonek adik baru jer baik.. so far ... syukur.. alhamdulillah.. sgt mendengar kata anak ibu ni.. 

Adik dah jadi Big Boy ibu.. 
Semoga adik sehat2 ajer yer...
ibu ,.. papa.. kakak.. sayang adik sangat2...



Comments

Popular Posts