::HEAVY METAL CRAMPING::

Assalam...

Alhamdulillah... Masih diberikan kesempatan utk menghirup udara nyaman dipagi hari Khamis 18/12/2014... 

2 hari berturut diberikan ujian kecil dari Nya... Ujian yg tak seberapa dibandingkan dgn nikmat yg telah dibelikan oleh NYA selama ini.. Alhamdulillah.. 

Sebenarnya aku pon tak tahu kenapa datang bulan kali ni, cramping sangat2.. Bukan senggugut.. sebab flow period aku cantik.. cuma cramp kat perut.. lagi satu, 2,3 hari ni asal petang jer ujan kat sini.. aku plak dok dlm makmal yg berekon.. bilik ekon.. even pakai baju 2,3 lapis, dgn stokin lagi, still sejuk.. Nak pulak bila dtg period mood kita kan mesti down gila2 punya... dengan sejuk.. dengan cramp.. aduhaiii.. susah nak explain...


Petang semalam la paling worst.. padahal tgh aritu elok jer.. takde nak sakit2.. balik umh, angkat kain.. masak lunch kat bebudak tu.. (masak telur goreng kicap jer pon.. hehe..) Basuh pinggan.. rilek jer.. xde nak cramping2 nih.. Tapi.. masuk petang jer, aku dah melilau.. sakit nyerrr lahhh.. hot lotion tak bawak.. jumpa minyak cap kapak dlm laci.. pon boleh lah..  tutup ekon bilik.. tutup pintu bilik xnak bagi ekon dr makmal masuk.. tutup lampu, dok dendiam.. tak bkk fesbuk.. tp dok selak2 blog.. baca posting lama2.. hehehe.. dgn harapan blh hilangkan stress. 

Tak sabar nak balik umah...

Sampai umah, eh.. dlm keta lagi aku dh bgtau kat Laki.. "satgi tolong masak sardin jer eh kat anak2.. ibu tak daya dah ni.." kelepekkkk tido dlm keta.. tp mulut dok uhh ahh uh ahh.. SAKIT WOI.,. korang apa tau!!!
Sampai umah, buang tudung.. terus panjat katil.. tak lama pon.. tak selesa sbb aku tak mandi! haha.. Sakit2 pon gagah mangkit.. masuk bilik air, mandi sambil duduk.. curah2 air sikit2 jer.. asalkan basah.. sejuk weyy.. 
Dah selesai, baru lah selesa.. sapu Hot Lotion JSD kat tapak kaki.. perut,.. pinggang.. pakai cardigen, tarik conforter.. kipas no 1 jer.. pastu tido.. eh eh.. sblm tu, aku suh anak dara kesayangan tu buatkan roti bakar sekeping.. sbb aku tak makan dari tghari tu.. lps makan roti, telan 2 biji Jamu Aku Dara.. aku tido kebabom!!

Sayup2 dgr azan maghrib... mata bukak.. telinga dgr.. tp tak daya nk bangun.. 
dengar bunyi periuk berlaga-laga... bunyi mcm menggoreng.. bau.. ummm.. sardin.. masyeh papa.. lebiyuuu.. pejam balik mata.. 

Terjaga!.. tak menahan dok dgr laki menjerit.. Bangun tengok bola... join menjerit jugak.. eh eh.. dh lega laaa... Alhamdulillah.. dah takde cramping


Hari ni dah boleh bangun n dtg keje mcm biasa.. harapnya.. petang ni dah xde nak buat hal lagi.. 
InsyaALLAH...




Comments

Popular Posts