::TANGGUNGJAWAB BARU::

Assalam...

Cek Lala skang ni dah ade tanggungjawab baru...
Menggalas tanggungjawab yg rasanya.. keperluan juga utk Cek Lala & family...

Dulu2 sebelum ni, dah ade "Mrs. Merah" tu... Lama jugalah dia berjasa dgn aku... dari 2009 -2014.. dari budak2 tu kecik boleh dok usung merata smpai ke besar lah.. dok membesar dlm Mrs Merah tu.. Tua2 dia pon, tak banyak sangat ragam nyer.. tp kalo dah skali meragam, boleh putih rambut!! 
Dia pon dah tua.. aku pon nak pakai duit.. maka nya.. babai Mrs Merah... till meet u again.. Tapi, sampai arini, tak penah nmpak pon sapa yg memakainya... masih bernyawa atau tidak, tak dpt nak dikesan.. dia pon xde nak Whatsapp ke, Wechat ke kat aku ni.. huhu... 

okeh!

Skang ni, dah ade cik puteh.. Aku bagi nama dia "Baby Axy" sebab masih 'muda'.. bergetah.. dan belum ditebuk daranya... ahakss!! 


 AJW no kad pengenalan dia.. kenapa A? bukan P? bukan W?
Sebab... keta aku.. suka ati aku lah kan nak plat belah mana pon.. :-p

"BabyAxy" datang dikala kami sekeluarga sangat2 memerlukan... Semuanya tanpa dirancang.. aku sesaja jer nak try apply car loan.. beside my fren ade keje kat perodua, so dlm diam2 aku cuba test nama aku ade sangkut ngn bank ke tidak.. ni sume kes hat lama2 dulu laa..

Masa dalam proses nak dapatkan baby Axy ni.. Keta suami ku eksiden lah pulak hah.. Allahu... Masalah nyer, bukan laki ku yg membawa, tp kawan dia.. a.k.a budak bengkel yg bengkel dia selalu dok pegi tu yg bawak keta dia.. *krik krik krik* (err.. mcm berbelit jer stetmen ni..) Tah ape lah bnd lagi nak di test drive, nak jadikan citer, tereksiden lah dia...
Menggagau lah juga kami ni anak beranak.. mana pulak nak cari keta, dah la nak pegi ke Pahang menghantar pengantin sepupu nyer Suami ku tu... Tapi, aku masih positif.. insyaAllah.. ade hikmah semua ni.. Syukur dgn ujian Allah... semua tu terjadi hanya dgn izin Allah.. nak sentiasa kami ingat pada DIA.. insyaAllah.. Alhamdulillah...

Citer pasal g Pahang tu nanti2 lah aku sembang.. ni nak citer pasal keta ni dulu...

ok!

Sepanjang keta Suami eksiden tu, kami membelasah keta kancil yg comel tp umur nya pon dah tua.. hikss! kepunyaan adik bungsu ku.. Acu O'O... kebetulan dia tengah dalam pantang bersalin masa tu. boleh lah kami guna buat sementara waktu. Tapi kesian lah kat WJJ tu, dah la tua.. hari2 kena belasah.. 2 mggu skali balik ipoh lah.. balik tepeng lah.. kesian kan?? tapi nak buat cemana?? Yg tu jer yg ada.... huhu!

Alhamdulillah... Dalam kesusahan yang kami lalui beberapa minggu bawak ke bulan.. Allah memberi kami kemudahan.. Walaupun nak mendapatkan Baby Axy ni, terpaksa aku kluarkan sedikit wang.. Tapi takpa, ini dah menjadi hak milik.. insyaAllah.. dan Baby Axy ni akan jadi kesayangan lebih sikit kot.. sebab keta bukak plastik la org kata... hihi...

Dan..

Terima kasih yang tak terhingga utk Mak Abah yang dah banyak susah payah utk kami sekeluarga.. Memang aku tak boleh nak balas jasa baik Mak Abah setakat ni.. terlaluuuuuuuu banyak yang dah diaorang bagi utk aku anak beranak.. Semoga doa dan segala pahala kebaikan yang pernah aku buat selama hidup ni, Allah sampaikan kepada kedua Mak dan Abah aku.. mungkin hanya tu jer cara yg mampu aku buat utk mereka.. sob sob sob :'(

Masa nak pegi amik Baby Axy ni, aku bawak mak n abah skali.. Nampak senyuman mak.. nampak kepuasan dimuka abah... Hanya Allah yg maha mengetahui..
Hari amik tu, dari Ipoh trs ke KL.. oppss... aku amik Baby Axy ni kat Perodua Ipoh.. Sebab tu, Abah n Mak hantar kami sefamily ke Ipoh.. hehe..
Ke KL pon bersebab.. sebab nak datang kelas ni..




Alhamdulillah.. 
Aku skang dah jadi JURURUNDING SAH utk Jamu Susuk Dara.. 
Kalau u ols ade ape masalah2 dalaman wanita, mai rapat2 roger ngan Cek Lala ok.. No Hp ade kat tepi tu.. boleh WhatsApp or Wechat (Id: Cek Lala)
(",)

Kat sana sempat lah bawak anak2 jenjalan.. Jumpa Ummi & Ibu kesayangan drg yg dah lama tak jumpa.. 

Masa aku g kelas tu, Maklong n Paklong (kakak n abg ipar aku) pon bawak drg g jalan2.. memang syok laa depa..  Tq Maklong n Paklong!! :)


oK..
Dah abis citer gi jenjalan...

Bulan ni, bulan pertama Cek Lala nak kena membayau sejumlah wang kepada Baby Axy... takpe takpe.. sayang punya pasal kan.. hihihi...

Harapnya Allah akan mengizinkan beliau bersama kami selamanya...

Semoga Allah meluaskan lagi rezeki kami sekeluarga dan anda semua... 

Aminnnn...

Comments

Popular Posts