::SAYA ADALAH DEMAM::

Demam mengejut yang agak teruk ditahun ini...
Tak tahu ape punca... Bukan kerana cuti panjang, bukan jugak sebab byk makan limau...
Pagi semalam, aku dah mula rasa penin-penin dan meloya...
Muntah tak kluar apa-apa, cuma angin..
Ku pikirkan perut kosong, sebab malam tu tak makan ape2...
PREGGY???
NO! NO! NO!!!
Mustahil... Sebab aku tengah bulan mengambang ni...

Aku pegi keja macam biasa, tapi keadaan tak sedap badan tu dah ketara...
Lepas bekpes yang sangat sikit aku makan, aku telan padanol aktivefast... Tapi lansung tak memberi kesan.
Masuk meeting dengan bersweater.. tetibe aku rasa sejuk sesangat!
Meeting pon aku dah tak senang duduk, aku minta permission utk keluar pegi klinik...
Dalam penin2 tu aku drive pelan2 pegi klinik...
Sampai klinik, bapak ramai maknosia.. bertahan lah aku menunggu untuk dipanggil...
Memang tak tentu arah dah masa ni.. tak senang duduk dah.. penin.. lenguh badan, suma cukup..
Setengah jam jugak lah menunggu, baru dapat jumpa doktor..
Doktor check suhu.. 37.8
SAH DEMAM!!!
Doktor bagi ubat demam (penadol) ngan ubat penin+muntah.. paling penting dapat MC... +_+

Balik umah, cuma makan biskut beberapa keping... then makan ubat.. pastu aku tido...
Ditengah hari cuaca panas, aku menggigil kesejukan.. badan tak berpeluh lansung..
Kepala usah cakap laa.. nak bangun pon tak daya...

Memang semalam aku flat giler lahh!! Makan sikit jer muntah berkodi-kodi...
Kepala punya berat sampai tak leh nak angkat...
Lucky aku beli nasi pon, aku makan betul2 ujung sudu...
Sori Yang.. bukan tak sudi nak makan, tapi ibu betul2 tak lalu...
Giler teruk muka aku kan?
Terbaring jer aku.. aku suruh anak dara aku picitkan kepala... sakit betul!!
ini lah nasib kalo isteri yang demam, letak kain basah atas kepala pon, sendiri yang kena buat. Malam tu memang tido pon tak selesa lah.. Serba tak kena.. 
Aku bangun jam 3 pagi, cari termometer. Check suhu... Hah kauuu!! 39.7
Patut la aku tak selesa tido pon tak boleh.. Aku kejutkan Lucky aku, minta dia tolong lap2 kan badan aku.. Aku minum air badak, pastu letak tuala basah atas kepala, aku tido kat luar berselimut tapi tanpa kipas...
Sedar2 jer bunyi jam pukul 7.15... Aku bangun mandi bagi sejuk badan....

Kejutkan anak2 aku pegi sekolah.. Aku memang amik keputusan nak EL satu hari lagi.. Badan masih tak kuat..Penin-penin..
Anak-anak n Lucky aku kluar umah, aku pon buat lah oat.. konon2 nak alas perut sebab nak makan ubat.. Lagipon aku tak makan ape2 malam tadi.. Perut memang takde rasa lapar lansung.. Tapi aku betul2 makan 3 sudu jer oat tu.. tak lalu haihhhh.. nak montahhh!! Pastu aku makan ubat.. tapi ubat yang lain... Ubat yang masa aku demam time raya tahun lepas aritu... Check suhu badan, 38.4...
Cuaca pagi tadi tengok cam mendung jer... Aku off kipas, aku pakai stokin, aku berselimut dengan conforter... Memang sedap betul tido.. tak sedar lansung.. Tahu2 jer, aku dah berpeluh.. Badan dah rasa ringan sket... cuma kepala masih penin.. Aku check suhu, dah turun... 37.6.. Alhamdulillah...
Dah rasa badan ok jer, aku pon buat lah ape2 yang patut.. sidai kain.. basuh kain.. basuh pinggan.. dan buat entry ni.. Tapi tak leh lagi la nak melasak mcm org dah sihat betul.. Kepala masih penin2..
Pray for me ok!! Tak suker lah sakit2 ni.. kesian kat anak2 dan Lucky... mcm terbiar jerr... huhu!!

Comments

Popular Posts