::BERJAMAN TOK KADUK::

Ini nama nyaa.. entry berjaman tok kaduk!
Start last week aku naek hangen sama network!
nak upload 3 keping gambo ni pon berjanggut tunggu!
Sudah nyerr tak berupload dan tak berhapdet lah...

Aku nak kabooo..
aku dah beli kan baju raya tuk anak² ku... *u ols dah beli baju raya?*
hehhehe.. anak² diutamakan walopon dorang tak posa...
Tak kesah.. janji dorang hepiii...
Baju ni tuk jenjalan kekdah nyer...
Baju kurung tuk pakai pagi raya, belum hadooo...
Belum berkenan dihati kata nyaa...

*Ini baju kakak dina.. Pinky sokmo.. haih...*
Dia pilih sendiri tau sume baju² n kasut tu.. penin aku!

Baju kurung PINK n selipar PINK tu al kesah dibeli oleh Mak Tok nyer masa balik Ipoh 2 minggu lepas.. Hah Kau! citer 2 minggu lepas aku dipaparkan.. pitammmM!!
Kesah nyer.. Anak dara aku mengikut Mak Tok (My MIL) nyer pegi ke Greentown sebab nak membelikan baju raya tuk 2 org lagi cucu nyer (anak my BIL). Tah ape lah angin si Dara aku tu, boleh plak dia POW (sbb tu aku boldkan 'dibeli' kat ats tuh) Mak Tok dia baju kurung PINK n selipar PINK tu.. Haduhhh... bikin malu ai jer taw!! Mak tok dia citer, abis sume pesen baju dia tunjukkan kat Maktok dia... Last² itu yg jd pilihan dia... Aku nak bayor balik, MIL aku tak nak.. hehhehe.. Rejekiii kata org...

Seterusnya.. ini baju si Bujang aku... ekceli, tak cukup ni.. sebab tak sama rata dgn kakak.. Tapi takpe, sebab dia pon tak banyak songeh bab² baju ni.. Jangan kan Dara aku tuu... sume nyer tak kena... Tapi songeh nyer Bujang aku tu, kalo bawa dia pegi shoping. Dia memang tak suka p tempat² yg mcm gitu... Mesti dia nak suruh dukung atau duduk dalam stroller.. Kalo suruh berjalan.. HARAM!! Tak mau nyer dia... selangkah dua blh la lagii... lepas tu dia dah merengek suruh dukung. Dah la dia skang ni badan dia dah berisi... tak dayo nak dukung lama-lama.

Macam mana persiapan rasa korang??
Aku yang sedang² ajorr...
Baju raya en.Suami pon pakai yg tawon lepas.. sebab masih elok dan takde cacat cela nyer... lagipon, en.Suamiku bukan nyer pakai sgt baju melayu. Ade banyak² pon wat pe... kannn...
Aku??
ememmememe.. belum difikirkan... org lain sampai 3,4 pasang baju kurung.. tak pon 6,7 pasang... Aku?? hanya sepasang setiap tahun.. sedih tak? sedih tak? huhuhu...
Ya lorr.. Aku pon macam en.Suami ku jugak.. bukan nyer pakai baju kurung sokmo.. Datang keje, pakai uniform.. kot nak pakai baju kurung pon, tunggu ade majlis² atau kenduri kendara.... Pakailah jugak...
Ade sesape nak mensedeQah baju kurung kat akuke??
hehhehe.. Saiz M tau.. tak pon, saiz 38..
blogger-emoticon.blogspot.com

Ok lahh.. nak balik dah ni..
Jadi lah satu entry sehari... harap² bergerak lah nuffnang aku tu.. KLIK yerr...
Aku sangat bizi skang ni...
Sebab aku sedang tip top kan Makmal aku agar aku dapat bercuti raya dengan aman dan damai...
Ok.. Chiowww!!

Salaaamunnnn...
|
|
|

Comments

Anonymous said…
mmg betulla..priority utk anak2..mak2 raya ni duk kat daporr je..tukang basuh pinggan & cawan..zaman2 tergedik2 dah wasalam..hahaha..

Popular Posts