::ENTRY CARCA MARBA::

Last week aku balik kampung kan...
Mak aku tak bape sehat.. gout kata nyaa... tak boleh nak gerak banyak².. sian mak ai... huhuu...
Jadi nyaa.. kerjaan byk yang diambil alih oleh abah ku.. adik ku dan aku secara tak lansung sebab dah ade kat kampung...

Keta abah dah berubah rupa, dari asalnya nak amik merc, dah bertukar ke honda civic bergear auto...
Pilihan abah, kami tamo dah gusarkan kepala dia... ikutkan saja...
*u olss.. baru ku tahu, rupa nya, keta² mewah diluar sana, suma nya bergear auto yaa... nampak sangat aku dungu kan?*

Ini rupa paras keta abah ku..
Kancil biru yang shumel itu, adik ku yg nama OO tu la dok pederaih p sana p sini...
sementelah pulak, dia dah dapat keja kat kamunting sana...
Haibat u olsss.. Pak aji naik honda!!
bergaya sakan abahku di hari raya ini... hehehhehe...
Abah ku dah jadi Ketua Kampung.. disamping masih lagi menjadi Tok Naib Kadi...
So, kebizian abah akan bertambah lah...

Malam dikampung, hujan turun dgn maha hebat...
Kami anak beranak bergumpalan di dalam kelambu...
Utk pengetahuan... Anak² ku telah menjadi org jakun sebentar.. siap main cak cak, main kejar dalam itu kelambu... Waduhhhh!!!

Si Dina.. dah pakai kelambu, lagi mau pasang kipas.. panas katanya... ape daaa!! Anak sapa tuuu?? haih...
Seronok u olssss.. tido dalam kelambu ni..
dulu masa aku kecik² jer dok tido dalam kelambu..
Skang, time bagi anak² aku plak rasa tido dalam kelambu supaya tak menjadi jakun dikemudian hari...
Tapi memang syok!! SERIUSS!!!
Tak sejuk.. Tak panas.. Si Darwish tido pakai pampers ajorkk... tak pulak dia meragam tgh2 malam... memang syok lah...
Malam tu, berangan-angan nak bangun sahur awal lah.. konon nyer nak tunjuk baik lah kat mak aku.. HampehhH!! Aku bangun lagi 10 menet pukul 5, adik n mak aku dh bangun...

Lepas siap sahur... lepak² tunggu subuh.. then aku pon mulakan operasi mencanai biskut oat... itu jer jenis biskut raya yg laku kat umh aku... so aku buat yg itu jer lah dulu... Sensorang aku beb!! menguli, mencanai, membako, sakit pinggang² aku ni nokkss!! Start pukul 7 sampai pukul 12 okeyy!! OO konon berjanji mau tolong.. hampeh! ketiduran sampai pukul 11! tahu la ujan.. sejuk.. sorang pon tak prihatin kat aku ni.. huh!!



Satu kilo punya adunan.. dapat lah 2 bekas besor tu... jadi lah...

Masuk petang lps zohor, aku qada tido sampai kul 4!
Pastu petang, mak aku berhajat nak makan makaroni goreng... Buat lah aku ni pon...


Pastu bla.. bla.. bla.. tatau dah ape nak citer.. sebab aku pon ketandusan idea dah...
Penin + Lapo + ngantok + letih ni...

ehh.. aku dh beli baju ghayo!!
Nanti next entry aku tunjuk!
Kaler ala ala mcm tahun lepas jugak.. tapi lain sket... sume main tunjuk jerr... malas aku nak tempah².. malas dah nak fikir².. ujung minggu ni aku nak buat kue raya tuk aku n ade 2,3 org kwn aku tempah biskut oat tu...
Aku beli baju raya kat expo di parit buntar tu jerr... tapi memang heaven ok baju bajan kat expo tu!!
Rehan.. Zalia.. mai la parit buntar.. korang mesti teruja tgk kain baju tu.... serius aku ckppp!!!

ok ok... nak balik... ari ni ade moreh skul aku buat... nak p mesjid amik lauk. yeee haaa!!

Comments

NyIzd said…
rajin nyer buat biskut...bagus..bagus..

Popular Posts