::RAYA OWH RAYA (2)::

YA ALLAH!!
MAAF BANYAK2 KORANGGGGGGG!!!
aKU BETUL2 TAK NYEMPAT LANSUNG NAK MENGUPDATE STORY RAYA...
SORI SESANGAT!!! AKU BIZI TATAU NAK CITER!
SIAN AKU.. ORG DAH MASUK BAB CITER OPEN OUSE BAGAI, AKU BARU NAK CITER PSL RAYA PERTAMA AKU...
SIAN KANNNN... HUHHUHUHUU!
tAKPE.. AKU REDOO KALO XDE ORG NAK BACA.. HUUUUH.. AYAT SIMPATIII....



kebiasaan dipagi raya, selepa sembahyang hari raya, akan berduyun jiran tetangga bertandang ke rumah.. Sebab nyer, rumah ku adalah berdepan dengan surau dan imam nyer dah tentu lah abah ku.. maka dijemput lah semua jemaah yang hadir kat surau tu datang beraya kat umah..
So, pepagi lagi kami para dara dan mak dara dah sebok berkuntau menyiapkan juadah.. Buat style buffet jer.. senang.. dorang datang amik dan makan.. tak yang nak hidang²...

Selesai jer jiran² bersalam-salam dan bermaafan, kami sekeluarga pon bersesi bersalam dan bercucuran ayor mate...
Lepas tu, sesi bergambar kenangan lah pulak kan...
Adik beradik aku kecuali family kakak aku yang dari ipoh jer yang belom balik time tu... Yang Lain semua ada...
Family aku sederhana besar.. Tapi tetap meriah... sukerrr!
anak² sedara dan anak² ku...
Si Bujang ku yang pemalu... Si dara ku yang anggun...
hehehhe...

eh.. eh... Vassss gituuuU!!! sukerrr...

sedondon dan seirama...

Family Kak long...

Bujangan yang masih available...
(sorang tu jer yg dh tak available...)

Aksi mak n abah ku...
romantik gituuuu...

Elok jer kami abis sesi bergambar, sampai lah satu gerombolan askar sedara mara belah abahku... drg ni, memang setiap tahun akan menyerang umah kami.. penuh satu umah... luar dalam full sit!
yerlah... time² mcm ni lah yang nak berkumpul sedara mara kan... Memang meriah! Memang tak menang tangan!

Abis family abah, family belah mak pulak menyerang.. Kali ni ngan siap makan nasi tengah ari lagi... kari ikan sembilang malam tadi punya, pastu ayam gorang berempah, pon mlm tadi punya, ikan pekasam goreng, sambal bacang.. pergghhh!! itu pon sampai tak cukup nasi!
Dengan menu laksa, rendang, lemang sume pon dorang hentam... sedap sangat lah tuuu kannn!!
Ini lah sebahagian dari family belah mak aku.. ini yang berkumpul baru suku.. belum separuh pon.. Nanti lah.. rasanya masa kenduri bro aku nanti nak amik gambar ramai² satu family sume...


Dah abis derang balik, baru lah kami adik beradik berjalan-jalan ke rumah sedara mara yang dekat² situ...


Kebetulan, tarikh hari raya pertama, jatuh pada hari lahir mak aku yg tercinta...
So, kami pon pakat² beli kek then potong kek ramai² dia petang raya tu...

Petang tu, kami adik beradik berhari raya di rumah "bakal" empunya bro aku di Ipoh...
Nasib lah jalan ok, takde lah sesak... so, lancar... selamat pegi dan pulang...
|
|

Comments

Popular Posts