::RAYA OWH RAYA (3)::

Malam hari raya pertama tu, kami adik beradik satu family sume berkumpul utk membincangkan tentang "persiapan" utk bro aku bulan doblas ni... aku asek kena marah jer ngan dorang, sebab aku mcm tak masuk port.. yer lah.. dh tgh2 mlm, aku kena lah bagi tido anak.. bagi tido laki.. depa lain laaa.. anak depa dh besaq... blh tidoq sendiri.. huh!!!

hehehhe.. pagi tu, kami serapan ramai².. mcm biasa.. mcm² topik kluar kalo dh berkumpul ramai² mcm ni...
depa ni asal aku amik gambaq jaa.. takdak benda lain... "tu nak boh kat blog dia lah tu..."
tau takpa!!


di rumah masih ada lagi org datang beraya... tapi tak ramai laa mcm semalam...
masuk tengah hari, kami suma siap² nak berjalan raya ke umah sedara mara yang jejauh plak...
Memula ke umah makcik aku di Lenggong... siap ngan makan nasi tengah hari.. lauk ikan bakar.. fresh dari ladang!!! memang menyelerakan... nak pulak, sume time tu sangat lapaq tak hengat! makan tak kalih belakang dah!
Pastu makan mangga, makan durian belanda... haduhhhh.... penuh perut!

Balik dari Lenggong, singgah umah makcik aku di Pokok Asam, Taiping...
Kat situ, memang terkenal ngan mee kari mavveless!! Laksa pon ada gak.. Tapi aku melantak mee kari laa.. fav tuuu...
Balik tu sume kekenyangann... Esok mak kata, nak wat kenduri masak² n makan... YESS!!!

Okey.. cerita raya kedua abis..
|
|

Comments

MaizaC'Joe said…
salam

syoknya raya....

Popular Posts