::TRAGIS DAN SADIS::

*ini lah lah peta ke kampung aku.. kampung Terong..
not buah 'Terong' atau yg 'sewaktu' dgn nyer yerr!*


kesah nyer..
petang semalam aku dari kampung nak balik ke Penang...
Aku balik dgn anak aku si Darwish tu jer, naik Mewwah aku tu laa kan..
Dina tak nak balik, nak duduk dgn opah kata nyaa...
Petang semalam jugak, aku dgn bro aku, kami sama-sama kluar dari umah mak. Tapi dia ke kiri, dan aku ke kanan...
Ape yg ke kiri ngan ke kanan tu??
hehehehe...
gini...
Kampung aku berada kat kawasan bertanda '?' ituuu...
jadi, sama ada ke kiri atau ke kanan, kami tetap akan bertemu di satu simpang yang sama, iaitu Simpang Jalan Kuala Terong utk ke teruskan perjalanan ke Changkat Jering. Aku plak, konon2 nak race ngan abang aku, sape yang akan sampai dulu kat Simpang Terong tu.. hehehe.. Tapi itu akal jahat aku sorang jer...

Pastu, nak jadikan citer pendek, waktu aku sampai kat simpang nak belok ke kanan, aku tekan brek tetibe keta aku shut down!! Enjin mati!! Terus STOP!
Gelabah bewak aku kejap weyy!! aku start balik dh tak blh! aku nak tekan lampu hazard pon dh merata-rata aku tekan.. Belakang aku, keta dah bersusun nak kluar simpang! Aku bukak tingkap, bagi isyarat tangan suh depa kluar dulu..

*gambar ehsan pokcik gugel*

Si darwish plak wat gabra aku.. "ibu.. takut..." Hadoiii...
Aku terus call abang aku tanya dia dh sampai mana.. dia kata, dia baru lepas pejabat pos Terong...
Aku pon terus la bagitau kesengsaraan dan kegabraan aku! Nak bagitau aku stuck kat mana pon, leh gagap tauuU!! HAMPEH!!

*pic keta merah tu, adalah tpt stuck nyer keta aku. Dan pic keta oren tu, lokasi keta abang aku*

Paling sadis...
Aku stuck kat tgh2 jalan kluar simpang tu adalah dekat 5 menet gak tau sementara nak tunggu abang aku sampai..
Tapi kan.. HARAMMMM sebijik keta pon tak dak yg berhati mulia nak benti bagi pertolongan atau sekadar nak bertanya, "KENAPA?"
itu lah kan.. budaya masyarakat kita... padahal bukan dorang tak nampak...
Hurmmm.. ntah laa..
Mungkin masing² nak mengejar waktu kot.. atau takut.. Yerlah.. masa tu pon dh dekat nak senja...
Aku pon, dok jer dalam keta, tak kluar²... Sambil try start gak enjin keta, manatau kot² berhasil...
Abang aku sampai, dia pon tolak keta aku ke tepi jalan... soalan dari abang aku..
"Hang dok kat tengah jalan ni dari tadi, sapa pon takdak ka yang nak tolong hang?"
jawab aku.. "TAKDAK!!"
"apaaa laa punya orang, depa ni.. takkan tak tengok!"
Aku diam... malas nak pikir...
Amik henpon, call en.Suami.. sembang².. cerita² apa yang dh jadi...
Sambil abang aku dok belek bateri.. tgk mcm air bateri takdak.. dia nak luku pala aku.. aku ckp, bateri tu baru jer ganti.. 2 bulan tak sampai.. Abang aku mcm pelik laa.. sebab jarang berlaku, kereta tiba² stop waktu tengah berjalan...
Nak tolak keta tu, payah sebab jalan tu adalah jalan besar, keta lak banyak.. lagi pon, aku bab² menghidupkan keta style mcm tu
mmg fail!
Tengah dok fikir² sapa yang ada jumper, tiba² ada sorang hamba Allah ni benti tanya kami apa masalah.. abang aku pon bagitau then tanya dia ada jumper. Dia angguk.. Alhamdulillah...
Jumper, then ok.. blh la start... ikut pada saranan en.Suami, dia suh aku topupkan air bateri. Aku ngan abang pon cubalah mencari kat Pekan Terong tu kalau² nasib ada kedai pomen keta yang bukak pada hari Ahad jam 7 petang tu... Tapi Nasib tak sebelahi kami.. Jangankan air bateri, kedai pon sume tutup rapat... HuHu!!
Abang aku suruh aku patah balik ke kampung dan tukar kereta dgn adik aku. Dia tak yakin aku nak balik ke Penang dgn keadaan keta mcm tu.. Aku akur... tak leh derhaka... Patah balik, amik keta kancil WJJ... Mak aku dh bising².. risau jer org tua tu sebab aku nak balik dgn anak jer waktu malam2 mcm tu... Aku kena jugak balik walo mcmmana pon... Esok keja... Tapi aku dah roger² ngan en.Suami suh ready jer henfon takut ape2 lak jadi lagi....

So, alhamdulillah.. aku masih lagi boleh bekerja ari ni..
Ini kang aku nak kena patah balik ke Taiping.. amik keta kat bengkel adik aku keja...
Darwish ade ngan aku ni hah.. dok tgk aku menaip...
Pengasuh takde ari ni.. kena lah aku usung dia ke opis..
|
|
|

Comments

owh..cek lala ni pon orang perak juge ...sekapal la kita...hihihi
adha said…
cek lala.. adoyai.. nasib abg ko ada follow sama.. kalau sorg2... adeh mati akal wei
ceklala said…
Mawar Berduri:: iyer?? boleh lah kita naek kapal sama2 nanti ehh.. hehehhe

Adha:: tau takpa! TU pon aku rasa mcm nak nanes dah tauu!!

Popular Posts