::DAY 1 @KL::

Dari Penang "Sang Merah" bertolak malam  lepas Maghrib...
Singgah simpang pulai nak makan...
Anak² aku adalah org yang paling hepi sebab nak g umah Mak Long (kakak aku yg sulung)
Dalam keta sangat lah riuh rendah nyer dorang mcm aku punya anak 5!
Papa tak larat nak jerkah.. Ibu tak larat nak bebel...
bukan ape, main main main.. gelak gelak... huha! huha!
hang usik aku, aku usik hang.. pastu gaduh.. pastu nanges... 
rimas ke tidak?
Sampai kat simpang pulai pon tak abis lagi dorang punya usik mengusik...
Adik, ibu mmg dah tahu sangat peel dia.. 
kalo dia very the excited sgt nak berjalan.. 
dia akan jadi budak yang gedik tak tentu arah!
melompat sana.. melompat sini.. terkinja-kinja mcm org takde arah!
Pastu bila kita marah... dua buat muka senget² dia ajuk kita balik...
Nak jadi citer, Adik tengah makan nasi ayam dia, tetibe dia batuk..
batuk tersedak air agak nya...
pastu bila dah batuk batuk... ape la lagi...
dia muntah laaa... kluar segala isi perut!! penuh dlm pinggan yg dia mkn nasi tu...
Nasib la kami ni duk meja ujung² dekat dgn longkang... 
aku hangkut adik, suh muntahkan dalam longkang...
Abessss... baju, sluar.. haduiiii!!! penin aku!!
Masuk dalam keta kenalah sebidas dua dgn papa nyer...
nanges2... pastu senyap... tak lama... ade la 5 menet..
pastu buat balik perangai tak semengah dia tu lagi....
tak leh nak kata apa...

Sampai Rawang dalam pukul 11 lebih jugak...
Malam tu kami stay kat Rawang, umah Kak Long aku..
*Rehan.. sori sebab aku lambat bc msg ko kat FB*

Tok Tak Tok Tek... bla bla bla... *eh.. dah siang!!*
Tghhari kami kluar makan kat Kg. Sg. Penchala...
Ape nama kedai makan tu aku tak sempat nak temuramah...
Tapi kata Kak Long, kedai tu fames dgn sambal hijau..
SANGAT RAMAI UMAT MANUSIA yang kelaparan.
Sampai kena berdiri menunggu org² yg dh mkn bangun utk chop meja...
Makanan? sedap dan kena dgn selera aku...
Harga? tatau.. bukan aku yang bayar! hehhehe...
Oh.. lupa nak bgtau, sepanjang perjalanan hari tu,
aku dgn suami bercinta cintaan di dalam sang merah..
sebab anak² kami sume pegi memenuhkan kereta kak long...
hehhehe.. depa memang pon.. bukan nyer nak naik keta drift papa dia tu..
kalo ade mak long n pak long nyer, kalut laa nak naek citra warna warni tu... (walopon hny kaler itam)
Tapi kakak, anak manja mak lang n pak lang (abg aku)..
Ikut lah bontot mak lang kemana saja...

Ok, Abes makan.. kami pon meronda.. 
dan sampailah ke sini...
Aku pon seboklah menjadi Diva...

U olss.. org KL.. ade tak gambar cenggini??
takde kannn... hakakkk haderr taww!!
zangan zelesss ehhh!! 
Ahaks!! tak koser!

Sesampai jer kat sana, al di maklumkan lah.. 
Penuh dgn umat bangladeshia, indonesiaa, vienamsiaa..
dok posing dgn gaya² hindustani...
hahahaha!! Kami pon tumpang menjadi salah satu warga negara Malaysia...
Dok lepak² sesambil amik pic anak² (wah! anak² jer keww?)
Pastu berjalan masuk ke dalam KLCC tu.. takde ape pon..
Tak sesuai utk membawa anak²...
Kami pon kluar balik berjalanlah di tengah hari perit, dgn matahari terpacak tengah kepala...
Berjalan menuju ke tpt kawasan permainan kanak²!
Hah! kat tempat ni memang lah...
Anak² aku jadi mcm org ilang punca...
tatau nak main yang mana.. sebab banyak sangat!
Letih aku dok ikut depa p sana.. p sini..
Suma nak main.. suma nak naik...
OK cukup!!
Jom duduk dulu!
Sementara Pak Lang p beli ayor.. meh kita amik gambar...


I dan Laki i... I amik gambar u.. U amik gambar I... 

letih kau menunggu si pembeli ayor tak sampai²..
budak² dah kehausan..

Ini anak² sedara saya yang sangat suka main dgn Anak bujang saya...
Naqib & Danish


dari kiri.. 
Kak Long.. Dina & Mak Lang.. OO (my youngest sis) & Me (tlg abaikan vontot valatop sayer)

Anak² kak long + anak ku juga.. dah berpeel nak mandi kolam!
Dok tgk budak² mandi kolam kat taman tu.. depa pon sebok nak mandi...
So, kata putus... boleh mandi kolam...
tapi bukan disini...
Kolam kat umah Pak Lang.. Kolam yang berenang 6 kuak dah sampai..
hehehhe... mereka TERPAKSA bersetuju... so, balik lah kami ke pangkal jalan...
Sebelum balik, kami singgah dulu pekena cendol bawah pokok kat TTDI...
tempat tu kira kali kedua lah aku pegi.. sekali dulu dgn family aku jugak.. tp ada Mak..
Tapi kali.. olso wit my family.. cuma mak jer takde...

Ok.. dah sampai umah Pak Lang..
Kondo erea Prima Damansara jer yg blh aku ckp..
lebih² tak boleh.. BAHAYOO!!
Budak² tu bersiap nak terjum kolam...
Tp memang anak² aku tak mambawa baju salin...
makanya.. membogel lah depa mandi...
Kakak Dina pakai lah spender.. Adik jer lah yang membogel..
takpelah.. lelaki org tak heran kan...
hehhee.. Tapi ibu dan apak nyer tak turun... LETIH!
aku suh adik aku melayankan budak² tu.. hehehe.. 

Ok.. Habis citer waktu siang...
Malam tu, aku balik umah kak Long,
packing barang then gerak pulak ke desinasi yang seterusnya...
|
|

Comments

Popular Posts