::JAMU::

Meh mak teh nak citer pasal jamu sket ni...
ini jamu yg Mak Teh makan laa..
Mak Teh tak jual pon.. Mak nak citer jerr... kongsi-kongsi share gituk!!
hehehe!

Sebelum..sebelum..sebelum.. ni aku makan pil yang Binari yg botol kaler kuning tu..
Sebelum kawen aku makan.. selepas kawen pon aku still makan...
Sampai lah aku ngandung anak 1st... Aku bersalin... dan dalam pantang
Aku makan jamu Selapan dari Mustika Ratu mcm dlm gambar dibawah..

*ini dari gugel yer*
Dalam jamu ni ade sume cukuplah set utk org dalam pantang, pilis ape sume bagai tu lah!
Tapi Jamu Pil dia tu, aku makan tak ikut kuantiti yg disyorkan.. sebab aku BF masa tu..
Jamu tu kan panas.. jadi anak ku asek ceret meret sajorkkk!!
Tapi paling asikkk donggg.. aku masuk keje, majoriti menegur aku, aku adalah KURUSS!!!
Waahhhh!!! kelllllassssssss!!!
Itu yang tak sampai 100 hari dah kena NGAP!!
kuang! kuang! kuanG!
Hasil nyer, anak yang 1st baru masuk 6 bulan... aku dah diSAHkan mengandung utk kali kedua...
huagggHHHH!!!!

Mengandung kali kedua, aku stop lah kan menjamu sgala nehh...
Masa sekend preggy aku aktif kat forum CARI.Com tuu..
Hah!! kat situ lah aku terjebak dgn Team Ex-Makyung...
Walopon aku memakai "Skert Kembang" tapi aku tak bape glemer..
Cukup sekadar mengenali kawan² alam maya yang SANGAT sporting dan supporting!
Aku suka kawan ngan depa!!
Banyak ilmu-ilmu preggy n after preggy yang depa kongsi...
termasuk lah makan jamu itu.. makan jamu ini.. rapat itu.. rapat ini...
kemut sana.. kemut sini.. (OooPPSssii!!)
Masa dalam pantang yang kedua tu, aku makan jamu ini...

Tapi dalam bentuk serbuk... 
rasa nyer? haduhhhh.... lu org try la sendiri!!!
Tapi kesan mengurus badan tu tak terasa sangat.. 
cuma boleh atasi kelesuan badan... dan sembelit masa dalam pantang...(pada aku jer laa.. org lain aku tatau)
Mungkin sebab lepas pantang yang kedua, aku amik perancang...
jadi badan aku menaik secara mendadakk dadakkk gituuu!!
Lepas abis pantang... aku amik perancang + dengan pil binari lagi...
Lepas tu period aku tunggang langgang tah hape hape (kesan perancang)
Aku stop kan perancang... aku continue pil binari dan Lobata dari Leesa Formula...
*ini dari gugel yer*
Aku ni kan jenis suka try itu ini kann...
Makan Lobata ni konon² nak kasik 'push up' laaa...
PADAHALLL!!! YANG HADOOOO!!!
ehehe.. saje nak menerai kata org!

Lepas abis Lobata tu.. terus aku tak makan ape² Jamuan lagi dah...
Perancang dah stop... Jamu tak makan...
Cuma aku makan supliment macam EPO (Evening Primrose Oil) dan lain² supliment
Itu pon kadang² ditelan.. kadang idak...
Malas satu hal... kocek kempis satu hal...
Then.. dah lama².. sebab aku tgk badan aku dh tak MANTOPPP mcm dulu...
Aku try la tanya kengkawan.. ape lagi Jamuan yang elok...
Ramai yang suruh makan JMD (Jamu Mak Dara) tu balik...
Aku pon, beli laa.. tapi yang pil.. (dlm gambar kat atas tu)
Then, makan pon ala-ala kedekuittt kan... sebab tgh bajet... anak dok kecik lagi...
Bila dah abis.. ramai lak yang suruh try ini..

Q-She... dari DCL rasanya...
Aku pon try laa... memang keberkesanan nyer terasa...
'Push Up' terasa perbezaan... Aku continue makan sampai abis 2 botol...
Lepas dah abis, aku try plak beli yang ni...

Masih produk Mustika Ratu... Perawan lagi tu kannn....
Kelllaaasssssssss!!!
Tapi aku UP lagi dengan ini..
Cocoa Collagen.. yang org dok tgh heboh² kan skang ni...
MEMANG BANYAKKKKKKKKKK BEZA!!
SERIUSS!! 
Aku tak tipu!!
Laki mak pon cakap tauu!!!
So, skang.. kalo u olss tgk badan mak MANTOP² gitu kannn...
harusss lah tahu kenapa yerr!! ahakkss!!
|
|
|

Comments

Aujinz said…
kelasss gituu..
macam macam makjun di teraiii...

ahaks...:))
ONE ZABA said…
jamu tak mo la...tapi kalau jamuan boleh panggil aku ni!!!!
mya said…
uiii jamu. i loike. nanti leh cuba lah he he
eynda said…
Konfirm mantoppp lepas ni hehe...
ceklala said…
Aujinz:: Kelassss kannn!!

OneZ:: Alahhh.. nengok saiz pon dh taw! ahakss!

Kak Mya:: cubaa... jgn tak cubaa.. penting tuuu!! hehe!

kak eynda:: KOMFEM!! ahaha!

Popular Posts