::MONDAY YANG.... UUhhhh!!!::

Selalu org cakap... kalo isnin jerr...
Monday Blues...
Isnin jer.. Monday Blues...
Monday jer.. Blues....

Tapi bagi aku la kannn...
Isnin ni hari yang.. uuHhhh!!
KELAM KABUT!!!
Selalu aku kalo mai Isnin jer, aku mesti kalut!
 Nak nak kalo hari ahad tu, g jenjalan memana...
atau balik kampung...
Pastu balik umah.. badan dah penat..
basuh kain baju yang dipakai utk aktiviti ahad tu...
Kutip kain baju yang disidai (ini kes tinggal kain baju kat penyidai bila p berjalan)
Bila malam... nak masak dah tentu malas...
sebab nunnnn kain baju nak bergosok duk melambai-lambai...
Gosok baju adalah tugas yang paling aku TAK SUKA!!
tapi nak buat cemana.. sapa lagi yang buat.. bibik ni kena buat jugak lah... kan!
Dulu aku lagi malas.. bangun pagi senin tu baru hegeh-hegeh nak gosok baju...
tapi sebab aku dah selalu terkena, Isnin jer bangun TERlewat,
Pastu gosok baju tahape.. kelam kabut!
Aku ubah jadual, gosok baju ahad malam...
Nak pulak, skang dah tambah lagi 2 pasang baju...
Baju sekolah Dina... huhuhu!!

Tiba Isnin...
entah lah kenapa... AKU MESTI BANGUN LEWAT!!!
Pastu kadang² buat pulak.. hari isnin tu TERmimpi yang syok... yang best...
lagiiiiiiiiiiiiiii.. lah buat aku meliat nak bangun!!!
Kunci jam pon buat tatau jerr...
Tambah² kalo hari bendera jepang.. lagilah kan...
Subuh tah kemana....
Kadang tu, anak yang kejut aku suh bangun...
jam 7.45!!!
 Time tu kaluuu.. memang lahhh kalut tak hengat...
Mandi ala kard.... 
gosok gigi, cuci muka, sabun badan, sama naik dgn mandi... sekali harung!
Pagi tu jugak lah baru nak ready kelengkapan si Darwish nak ke umh pengasuh...
tapi tak kesah sgt dah.. sebab bukan baby kecik lagi...
Buat susu, letak baju 2 pasang, diapers dlm beg skolah dia... dah setel!
Kalo sempat aku buatkan air tuk Hincek Somi..
Kalo tak, teguk ayor masak jer lahhh...
Pastu, kes nak kejut + pujuk Dina bangun nak mandi, nak p skolah...
yang ni memang bab yang perlu aku hati²..
Sebab kalo aku TERRRRnaik hangen sket.. memang kerasss lah Dina nak skolah...
pujuk dia suh pakai baju skolah sendiri.. sebab aku nak bersiap...
Selalu aku kalo dh lambat mcm tu.. memang aku bersiap ala ala org berkabung...
muka pucat lesi.. pakai krim, pakai bedak...
kadang tak sempat pakai bedak pon.. aku pakai krim jer kat umah...
pakai baju, sarung tudung... 
(tudung ala ekin mawi mmg penyelamat keadaan.. sarung jer tak payah nak berpin-pin bagai)
Jam... 8.30!!!
huuuwaaaaaaaaa.... Lambatttt!!
Dah la setiap Isnin... staf teknikal ade taklimat pagi...
Harus lah tak sempat dahhh.... nak hantar Dina lagi....
Tu tak campur kalo darwish buat perangai takmo p umah pengasuh...
Huwaaaaaaaa!!!
Drive keta mcm F1.... cilok sana sini...
Dina masuk skolah, jam 8.45... memang lambat...
Aku Masuk opis... jam 8.58... SANGAT lambat!!!
Sampai bilik... dgn muka selebet....
terus buat operasi... CONTENG MUKA!!
Pastu barulah saya ready nak bekerja dgn ceria...(kalauuuuu....)
Sekian.. Isnin saya yang UUuuhHHH!!  
MENYAMPAH!!
|
|


Comments

ONE ZABA said…
relak...relak... hari ni boleh ambik gaji awai. pas tu duk langut tunggu hujung mac.

Popular Posts