::WEDDING OF THE YEAR PART 2::

 
*ini gambar gugel*
 Ceremony nyer diadakan di sini..
Town Hall, Ipoh... *mcm rumah agam*
Mana mak tak kata Wedding Of The Year...
Fisrt time masuk dewan ni..
terus i terpaku ok!!
sangat santekkkkk decoration nyer!!!
Gambar Shikin dan Amir menghiasi ruang....
Fresh Flower berada dimana-mana...
Aku penuh rasa gumbira dan teruja nak datang wedding shikin ni tau!
Kat umah aku siap ready dengan baju kebaya yang paling mahal penah aku beli...
Beli semata-mata nak kasik melatoppp utk wedding shikin..
Nak beli kebaya tu pon aku dapat stetmen maut dari Hincek Suami...
Tapi aku redooo... terima seadanya...
Mekap??
Mak mekap sendiri nokkksss!!!
bertungkus lumus makkk tawww!!
dan hasil nyerrr!! MANTOPPPSSS!!!
kelassss... magic touch sendiri...

Tapi.. dengan tiba²... MOOD aku terus melayang...
Aku rasa mcm down gilerrr!!
Mana tak nyerr...
Heel yang aku pakai.. tersabuttttt taliiiii!!
FUTUSSSSS!! RELAIIIII!!!!
baru pakai dan tak sempat nak posing bergambar...
berjalan baru bape tapak... dah FUTUSS!!!
sungguh mak rasa suaa suewww kemonenggg!!!
Pastu dapat lagi 'stetment' MAUTTT gila dari suami ku yang tersayang...
Takpe... aku terima dengan ikhlas... sebab stetmen suamiku juga ikhlas...

Aku pon teruslah aku tiup semboyan minta bantuan...
Super slute sedia membantuuuuuuuu!!!
Nasib baik... Tapi aku kena lah tunggu super slute aku sampai..
Sementara nak tunggu, aku pasrah memakai sandle yang aku bawak dari umh...
Nasib sandle masih cantek (sebab baru beli)
Tapi tak sesuaaiii dipakai dengan kebaya...
So, hanya utk sementara... REDAH JERR!!
Tapi memanas jugak muka mak kena gelak dek adik² ipor dan sepupu² yg agak bengong kepala mereka...


Sementara menanti super slute aku bagi pinjam kasut dia..
aku meredah ke dalam dewan tuk snapping pic yang hadoo...
 
Pelamin yang indah.. 
dihiasi penuh dengan ros putih
Tapi aku tak bape faham dengan lighting kat dalam dewan ni..
Kodokuittt ke haperr??
Ape ingat orang tak bayar ke??
Punya lahh kedekkk nyer nak bagi lampu cerah sket...
Atas pelamin tu mcm kelam jerr aku nengok...

  
Ini pintu gerbang dan karpet merah yang akan menjadi laluan raja sehari itu nanti...
kat tepi² pintu gerbang ni pon, ade bunga² yang segar gituu...
Haduhhh!!!
  
Hiasan meja makan pengantin...
Ros kaler purple lagi tuuu...
memula aku ingat ros tifuuu.. sebab nampak mcm kertas...
tapi bila pegang... SAH!!
Fresh Flower... ros purple ok!!!
Pertama kali aku tengok...
Aku tanya kat Abg wedding planner tu.. 
mana dia amik sume fresh flower ni...
Kata nya diorder dari China.. hah kauuU!!!
  
Walopon aku 1st time snaping guna Sony Satio hincek suami ni...
aku berusha nak jugak snaping ala ala pakai dslr gituuu...
hahahhaha...
aterrr... Sony Satio tu pon rege nyer lebih kurang DSLR jugak kan...
  
Ini suasana dalam dewan...
Masih awal, orang pon baru bape kerat yang hadir...

Ok.. sementara nak tunggu super slute saya sampai,
pengantin pon belom sampai.. mari mensnap gambar mereka...
  
Ini My Sis In-law.. yang no 3. Bwh hencik suami..

  
Ini My sis in-law yg bongsu... manja ni...

  
3 sekupu...
Nazrin, Darwish & Airil
COMELL!!!

  
My Lil Hero... Darwish...
Belakang tu, si kakak dok bz snap gambar juga..
guna hp cabukkk ibu...
  
My lil hero ni memang ramai peminat...
ini sepupu dia jugak...
  
Owhh.. Suami ku yang muka agak stress sbb lama sgt menunggu adik nyer nak snap gambar... tak fandai la pakai hp abe ni!!
Aku?? muka ketat sebab pakai heel yang PUTUS!

  
Tapi agak terubat.. sebab pic ini sangat MENARIK TERTARIK KEBAAABOOMMMM!!!!

Ok.. Super slute saya dah sampai...
YeSS!!! Saya kembali berkeyakinan utk berjalan...
Pinjam kasut kakak ku... 
dia memang nak dtg wedding ni dgn my mak n abah...
So, dia lah penyelamat ku...
Sedang elok, pengantin pon sampai...
Memang lah macam astis u olsss....
Sangat Cantik!!


  
Penari plus pengiring mereka ini...
Lepas mengiring, depa kena menari plak...

  
Snap sambil berjalan.. ini lah jadi nyer!
  
Wahhh!! Singgahsana utk raja sehari yang sangat indah!!

  
Tengok, aku snap dari celahan ros putih...

  
Lagi eksperimen... kuang kuang kuang!
  
My Family yang hadir...
Saja aku kasik meja betul2 depan stage... senang!
Puas sket tgk pengantin kan...
  
Menapung tawar, dari my parents in-law

  
Sesi makan beradap...
Lagi gegeran berlaku pada muka Amir.. kesian..
  
Owhh.. masa ni aku dah kefenatan yang sangat!
Tengok! duduk pon dah terkangkang kobak!
Anak² aku dah pos ikut kakak aku balik...
Agak lega disitu... tidak lah aku berkejaran dengan depa dalam berpakaian kebaya ini...
Rumah akak aku dekat jer ngan rumah mertua aku...
Petang tu lepas setel sume, aku p la amik dorang...

Disebabkan banyak pic muka pengantin ada gegeran..
Aku cilok pic ini dari Fesbuk puan pengantin utk tatapan sume...
hehhehe... TQ SHIKIN!!!
 
SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT SHIKIN DAN AMIR....
SEMOGA BERBAHAGIA DALAM MELAYARI BAHTERA PERKAHWINAN...
SEMOGA BERKEKALAN SELAMANYA...


Fakta::
** Semua Bunga-bungaan yang ada dalam dewan tu, abis disosahhh oleh family dan rakan pengantin.. termasuk lah aku... kuang kuang kuang!

** Stetmen sentap laki aku time aku beli baju kebaya tu..
"muat ke??" bila aku cakap saiz baju kebaya tu 38!
Eh! Helloooo hubby... body ai belom kembang lagi taw!!! *eheh! tak ckp pon.. i diam jer*

** Stetmen sentap kali kedua time kasut aku putus...
"DAH TAU BADAN TU GEMUK, NAK PAKAI JUGAK KASUT MCM TU!!!" harus mak sentap ok.. tp tak jugak.. mak lawan jelir2 lidah dgn laki mak....
|
|
|

Comments

Anonymous said…
mmg cantek la gambo ko pakai kebaya tu nok..
malatopsss!

Popular Posts