::MEWWAH KU BUAT HAL::

Tuan tuan dan puan puan sekelian...
Diumumkan... dihari ini.. utk pertama kali MyMewwah buat hal!!
Sedih hati ini.. pilu di dada menyesak kerana sebahagian 'kakiku' telah tersadai senget di rumah!

Pagi nan indah, aku bangun agak awal dari kebiasaan... tapi tetap subuh bergajah kekdah nyer! Dihari ini jugak, anak² comel ku bangun awal! Kenapa? sbb mlm td aku paksa deme tido awal!
Si kakak sakit pewot sudah dan telah membuang dgn hebat. Terus aku bagi mandi supaya segar! Begitu juga dgn adik, aku ajak dia mandi.. skali dia bitau, "ibuuuuuuuu.. eyakkkkk!!" errkkk.. jugak! Ape kena kome ni? berpakat ke haper?

Jam menunjukkan tepat pukul 8 (jam umh aku cepat 5 menet). Aku dah siap get ready dh. Bersemangat betul aku nak g keje awal dengan harapan, aku blh touch card sebelum 8.10! Sebab sebelum5 (kena bc 5 kali) ni, touch card aku tak penah ijau! merah sokmo! Jawapan nyer masuk lewat lah tu...

Ajak anak masuk keta, letak barang² sume, skali start enjin.....................
Huuuuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
KETA AKU TAK LEH STARTTTTTTT!!!!!
Aku jerit panggil en.Suami... Jeritan aku mcm org mati kucen!
En.Suami pon terpisat-pisat lah bangun tgk keta aku, check bateri ala kard jer.. pastu dia suh aku dlm keta, control stereng then masuk gear revese sbb dia nk tolak keta tu dgn harapan, enjin blh start...
Sian hubby ai... berpeluh-peluh dipagi hari menolak keta.... Sudah nyer, tak blh jugak.. sebab ai tak reti kaedah yg sedemikian... hehehhehe.. sori ehh Yang.. sian U 'bersenam' utk kali kedua pagi ni.. hehehhee.. *gambo xde. sbb tak sampai ati plak aku nak snap pic dia yg tgh nolak keta tu. Kang tak pasal² aku dpt 'semburan' sakti!"
Penyudah nyer, kesian tgk dia berkerut-kerut menolak keta.. ai surrender, ai suh dia masuk mandi n bersiap g keje, sbb jam dh pukul 8.30. Tgh dia bersiap, aku sekonyong-konyong berjalan antar anak ke umh pengasuh. Nasib lah umh pengasuh sekangkang monyet jer...
Ape lah nasih Mewwah aku ni...
"awak pandai eh Mewwah, awak tahu ibu gaji ari ni, awk buat hal ekk!" Aku bebel² kat mewwah tadi... "Awak tau tak, ibu nk simpan duit tau.. next week ibu nak merendek kat Langkawi.."... "kalo awak buat hal bulan ni, cane ibu nak simpan duit..."

Aku mensuspektol, masalah bateri. Sebab diakhir cerita, aku nak naikkan cermin keta pon dah tak blh. Pulas kunci nak start pon, dah tak menghasilkan ape² bunyi. Sudah nyer, tersadailah engkau wahai mewwah dgn keadaan senget sedemikian dgn tinggap yg tidak ditutup. Tapi tadi aku lock pagar dgn padlock. en.Suami kata, nanti kena bukak bateri tu, then antor kedai utk cas. Hurmm.. harap² dgn cara itu lebih baik.. awak jgn nak rosak lelebih taw! Nanti ibu xnak bawak awak jalan² lagi dah!! huh!!



Comments

Popular Posts