::SAMBUNG CITER MEWWAH::

Susulan dari citer Mewwah aku rosak ari tu... *xabis² lagi nk citer gak psl 'tora terbang' dia tuh!* psttt... Zel.. 'tora terbang' kita sama ehh??
Memang SAH tekaan aku! Bateri mewwah aku KONG gilerrr!!! KERINGGGG!!! KAH KAH KAH KAH
ayat kutuk rapat"tu laaa ko pompuan... org nak pakai keta, ko pon sebok nak pakai keta.. tp pasal bab keta ko haram tatau apa!!"
ayat penyejuk diri sendiri"Alaaa.. at least bila dh jadi gini, aku ade ler pengalaman sket bab² keta.. yer idak?"

En.Suami, cubaan tuk menambah air bateri dan guna jumper utk hidup kan kembali enjin mewwah aku... Then boleh laa start... gumbira disitu!
Esok pepagi jumaat, nak start balik, dh tak buleh! Skali lagi aku mengejutkan en.Suami dari lamunan utk menolong aku.. Tapi kali ni, aku suh dia dok dlm keta, aku yg akan tolak keta... HAH!! IBU NAK TOLAK??? terpacul soalan sebegitu dari mulut en.Suami... TAKPERRR.. AYG DOK, DLM IBU TOLAK.. IBU TAK RETI CARA MCM TU.. SATGI JD MCM SEMLM... en.Suami dok dlm keta dlm keadaan yg tak senang jer sbb AKU YG TOLAK KETA tu... HHHIIIAAAGGGHHH!!!! DAN AKHIRNYAA!! ENJIN KETA PON IDUP!!! hah.. senang jer laa.. ai tolak sebelah tangan jerk taw!!
kikkikiki.. sebeno nyer, keta aku mmg dlm posisi mengadap ke jln, yakni mengadap ke pintu pagar sedia utk keluar dan garaj umh aku tu, mmg mencondong sikit. Jd takde laa kerah tenaga sgt. Sbb mcm tolak keta turun bukit jerk kekdah nyer..

Pastu, di tghari, en.Suami suruh aku p kedai bateri kat dlm taman kt umh aku tu. Memula aku mcm nak ngelat la jugak. Aku nak bagi la idea² bernas nak suh dia yg tlg pegi.. Tp, aku pikir² balik.. mungkin dia nak suh aku belajar dan tahu pasal bab² keta ni... Takpelah.. aku pegi la juga setelah bersoal-jawab sgala ngan en.Suami ku nan sorang itu...
Dan akhirnyaaa!!

BATERI MEWWAH KU PERLU DITUKAR!!!
itu kata apek tokey kedai tu yg hanya pakai suar pendek...
Kata tokey tu... bateri kalo dh mmg kering lansung, mmg tak leh pakai dah.. kena ganti bateri lain sbb plat kt dlm bateri tu dh rosak akibat ketidakprihatinan aku pada dia... huhuhuhu! Siann...
Alahh.. keta aku ni pon sekenhen jaa.. owner yg lama tu pon aku tatau bapa lama dah dia pakai bateri tu... Jadi.. solution nyer, aku tuko lah bateri itu.. Mewwah ku berbateri baru.. dan ptg itu lps keja, aku pederas balik TRONG!
Yeeeaaahhhaaaaaaaa... BALIK KAMPUNG SOKMO!!!

Comments

Popular Posts