::INI FIRST TIME KE ENTRY TUNJUK LAUK BERBUKA??

Aku rasa yer..
Sebab seingat aku, dalam bulan posa ni, aku tak tayang lagi lauk2 aku masak...
Haa! Yer laa.. sebab masa memula posa aritu kabel iphone aku tak leh connect ngan pc.. pastu terus down! Macam malas nak bergambar kekdah nyer... Yer laa.. aku bukan nyer ade camera canggih manggih mcm korang... hadap jer lah camera henfon ni....

Tamau cakap banyak.. 
Nah kasik tunjuk sama kamu menu berbuka 22 Ramadhan..
- Ayam Masak Lemak cili api -
- pakchoy tumis tiram -
- Kerang rebus -
- sos kacang -

Dan yang paling menyedapkan menu berbuka aku...
Teh 3 layer!!! 
Yang penting HOMEMADE ok!!!!!
 
Gigih selongkar google cari resepi teh 3 layer ni...
Akhirnya ketemu juaa.....
Rasanya adalah sangat menikam sukma!!!

Meh aku share resepi ni ngan korang....

- Gula merah - agak2 jer lah nak banyak mana -
- Susu cair - setengah tin -
- uncang teh - 2 uncang -
- Ais batu -

Cara-cara:
Masak gula merah sampai cair dan pekat.
Biarkan sejuk sekejap. Pastu baru tapis tuang masuk dalam gelas atau bekas.
Letak ais batu.
Tuang susu cair perlahan-lahan.
Pastu baru tuang teh. Jugak perlahan-lahan supaya teh dgn susu tu tak bercampur sgt...
Kalo nak tayang, sila amik gambar.. ^__^
Nak minum barulah kacau air tu semua....

Senang kan???
Malam ni harus repeat lagi skali....

hehehhe!
^__^"



Comments

Popular Posts