::MOOD-PENIN LALAT::

Semalam masih ade lagi jiran tetangga yg bertandang ke rumah nak order kek dan biskut... Adehhh!!! tak nak terima kang kata aku sombong + berlagak plak.. Dah la aku ni memang jaaaaaarang skali nak bermasyarakat dgn jiran melainkan jiran sebelah umah aku jer... Rasanya, semalam last lah kot nak amik tempahan. Aku dan penat tatau nak cita dah ni!!! Penat jiwa dan raga... Seronok memang seronok.. tapi sebab mengadap semua tu sorang-sorang buatkan aku mcm nak muntah!! 
Dengan ini aku nak buat pertanyaan, TAHUN DEPAN SAPA VOLUNTEER NAK JADI ASSISTANT AKU BUAT KUIH RAYA???

Weekend lepas pon buat adunan lebih dari selalu pon still tak mencukupi walaupun 2 hari direct aku buat. Skali buat bukan nyer sejam dua, ari sabtu aku start pagi pukul 7, abis pukul 3. Malam aku dah tak daya nak buat apa2 dah.... Hari ahad, aku start lambat sket sebab nak settle kan umhtangga. Abis dekat pukul 5 petang. Memang tak masak dah laa... order kedai jer!

Aku plak skang dah tak leh nak buat tangkas2 mcm dulu walaupun aku buat keje memang cepat. Masalah tangan aku ni belum pulih sepenuhnya. Kalau aku tersalah angkat benda berat jer, mesti terasa sengal kat erea lengan ke siku. Skang aku dok mkn ubat otot yang MIL aku bagi.. ubat tu mkn sehari sekali jer.. So far ade lah perubahan sikit berbanding dulu. Cuma bila aku dah banyak sgt buat keje, pastu aku rehat/tido, bangun tido mesti rasa sakit yang sangat!

Malam tadi, aku buat lagi seadunan utk 1 kilo oats. Disebabkan semalam lepas bangun sahur pukul 5, aku tak tido dah, makanya lepas berbuka malam tu, mata aku mcm ditarik2 suruh pejam. MENGANTUK YA AMAT!!! Adunan dah siap uli.. 2 tray setengah dah yang aku terap, tapi belum masuk oven... Jam masa tu dekat pukul 10.30.. Mata aku memang dah tak menahan... Aku ajak anak2 aku masuk bilik.. aku kunci jam utk sejam lagi aku nak bangun sambung balik buat kuih... ZZZZZzzzzZZzzzzzZZZZ...

Jam bunyi pukul 11.30 tapi aku tekan ape tah... aku pejam balik... Siap mimpi-mimpi bagai....
Pastu tetibe jer aku celik mata.. rumah aku memang terang benderang masa aku masuk tido tu.. pintu bilik aku bukak luas-luas.. Lucky aku takde, g main bowling tak balik2 lagi... Tgk jam kat dindin, 12.15.. Tapi jam tu cepat 15 menet... bermakna dah pukul 12 tgh mlm... Pedih2 mata aku mangkit basuh muka.. minum air segelas... sambung balik menguli beskut... Sensorang aku tau sambil ditemani lagu-lagu dari radio HotFM... Aku mengadap sekut tu sampai pukul 5 pagi.. Pastu terus lah bersahur.. Makan roti cicah melo jer.. Lucky aku takmau makan katanya dah kenyang... 

Lepas tu aku rasa kepala aku melayang-layang... Aku makan ubat.. carik port kat sofa tepi dapo... kunci jam 6.30 dengan harapan dapatlah aku solat subuh... Pastu sempat lagi letak status kat fb.. hahha!
Kalo dah kata TIDOQ tu kan.. hg baling lah bom atom kat tepi telinga pon, comfirm tak leh bangun.. Nak -nak bila badan penat, letih suma. Alarm bunyi, aku tekan... sms masuk.. aku tekan... tapi aku tak jugak bangun2.. Tetibe aku sedo sebab sakit perut... tgk jam pukul 8!! Adehhhh.... lebuh subuh.....

Pendekkan citer.. sebab aku dah tak larat nak tgk huruf2 ni.. penin kepala...
Pendek kata lagi.... MOOD AKU ARINI PENIN vs LALAT...
Atau pon..
PENIN LALAT....
Mata hanya terbuka separuh jer... selebihnya aku tunggu masa nak landing time!!!
Huuwaggghhhhhhhhhhhh!!!!




Comments

azza_irah said…
siannnn nyaaa...
jaga diri jugak yang...kang kuih ke mana..raya tak bangun..

Popular Posts