::BILA NAK BERUBAH PON TATAU!!::

Dah seminggu tak leh posa, arini aku dah start posa...
Alhamdulillah.. tak terlajak bangun lagi buat masa ni...
Tapi dok terlajak tido lepas sahur tu.. semedang jaaa....

Pagi ni aku sahur dengan kuah kari lebih semalam.. Ikan dah abis, tinggal kuah jer.. Aku campak lah fish ball yang ada 5 ketul tu dlm kuah kari buat berasa... Pastu aku goreng taufu, cicah dgn sambal kicap... 
Perghhhh!!! BEGINI!! 

Layan FB kejap...
Oh lupaa!!
Malam tadi aku ade try buat puding karemel... Amik resepi kat SINI
Tapi kan... tapi kan... yang sedih nyer....
Sebab ketidaksabaran dan terlalu keterujaan aku, Puding Karemel tu HANCORRR!!!
Masa aku nak tonggeng kan dia, tatau lah mcm mana dia boleh hancor...
Aku tunjuk kat En. Lucky, dia senyap jer.. sedih tau!!
Tapi aku simpan jugak dalam peti ais....
Pagi tadi bangun sahur, aku nk tgk lah ape jadi ngan karemel aku...
AIK!!!!!
Kenapa aku rasa mcm kuantiti puding ni berkurang??
Tgk dlm sinki, ade piring bekas org makan...
Ohhhh!!!! yang mlm tadi time aku tunjuk buat tatau!! Tahu tahu jer dia dah rasmi yerr!!!
Tapi aku rasa mesti sedap lah tuuuu.. (dah memang fav dia pon!)
Dan masa sahur tadi, aku try la rasa... Yummeeeeyyy!!
SEDAP OKEY!! TAK TIPUUUU!!!!

Gambar???

Tu lah nak citer ni... 
tah kenapa Iphone aku kabel dia tak boleh nak connect dgn usb pc atau laptop.. Kalo charge guna kepala suis dia, boleh pulak.. tapi bila connect dgn pc dia tak mau! Mencik arrr!!! Dah la sume gambo ade dalam tuuuu.....

Ok Sambung....
Lepas sembang2 kat FB, sesambil tu aku basuh pinggan... Sesambil nak tunggu masuk waktu subuh.. 6.30, aku solat subuh... tiba-tiba mata ni tersangat lah mengantuk.. sampaikan masa baca doa sambil pejam mata pon aku blh lena! BAYANGKAN!!!
Alihnya, aku amik jam, kunci jam... 6.45.... kunon2 nak tido 15 menet jerr.. Ok baring kejap atas sejadah dgn berselimutkan telekong... Perghhhh.. sedap norrr tido sejuk2 ni kan....
Sedar bukan bunyi alarm.. tapi bunyi sms! tgk jam... Haiyoooooooooo!!! 7.20!!!!

Kelam kabut bangun masuk bilik air mandi... 5 minit siap!!!
Kah kah kah!!
Bukak lampu bilik, kejut bebudak tu bangun.... Baju sekolah depa tak gosok lagi ni!! Huhuuh!!! Kalut kalut!!!
Sambil gosok baju, sambil dok jerit dari bilik sebelah suh bebudak tu bangun.. Lantak lah!!! Bergema satu taman tu dengar suara aku....
Pastu tetibe plak dara sorang tu buat perangai.. takmo pegi skolah... alasan nyer, "IBU BAGI HILANG DORIE! DORIE TAK BALIK SEMALAM SEBAB IBU TAK BAGI DIA MASUK UMAH!!!"

Dushhhh!! rasa mcm nak bagi penumbok jer kat budak kecik ni tau!!
Sebab anak kucing sekor tu kamu takmo pegi skolah?? Hah lantak!!! Ibu siap-siap pakai baju ni.. kamu tak mandi lagi, ibu kluar umah, start keta.. ibu tinggal jer!!!
Yang si bujang sorang tu lain pulak peel nyer kalo bangun pagi... HAPPY nyer lain macam!!! keje dia, nak mengusik si kakak tu... Selagi kakak tu tak menangis, selagi boleh dia nak usik.. Adeeeeeee jer lah yang dia nak buat... Haihhhh!! Geram betul aku...

Okeh! 
Dah siap mandi, pakai baju skolah sume!
Si kakak nak pakai tudum... Meh ibu pakaikan....
Elok jer aku ikat rambut dia, pakaikan tudung, dah comel dah.. skali tetibe NANGIS kauuuu!!!!
Kalo ngko hangen ker  tidak????
Hati dok teringat-igt kat anak kucing tu.. pastu bila ade silap sikit jer mula lah serba serbi tak kena.. Dia salahkan aku jugak sebab pakaikan tudung kat dia tak betul...
Ahhhh!! Lantakkkkk!! Aku kluar umah, start keta... dia kat dalam bilik meraung panggil aku!!!
Jam dah pukul 8.25 dah... Aku memang dah COMFIRM lambat dah!! Dia plak dok buat drama lagi.... Haduihhhh!! Tekanan tau!!

Masuk dalam keta, air mata dok meleleh.. aku ckp, nak p skolah dgn air mata mcm tu baik tak payah... nanti buat malu jer dgn kawan2...
dan dan amik tisu lap.. bukan lap ekceli, tenyeh!!! Idom dah merah merah.. Dok bunyi lagi Shrotttt! Sreetttttt! Shrotttt! Sreetttttt!
Si Bujang, macam biasa.. kalo mood ok, memang dia akan ok sampai petang....

Sampai skolah, salam pon tamau dah!! Kluar keta menonong jer mcm tu...
Hurmmmm... Menurun sapa, kalo bukan MAK PAK dia....

Kuang kuang kuang!!



Comments

Popular Posts