::ALHAMDULILLAH::

Aku lupa nak cita kat sini... bnd ni aku dh dpt tahu couples day ago... tp tah knape lah lately ni aku hasek jadi pelupa jerkk...
Org kata, itu tanda tanda umo dh meningkat.. [ermm.. maybe!]
ada lak yg kata, tu sbb urat dah putus! [???] means... bagi ompompuan, setiap kali kita banak, satu urat akan putus... aku dh 2 kali banak! 2 urat aku dh putus! kalo 10 kali banak, 10 urat putus!! [hohohhhooo!!! sgt takut lorrrr]
[tapi betul ke stetment tu? mcm kekonfiusan berlaku jer..]
hurmm... abaikan... kang aku lupa lak motif asal en3 aku kali ni!

Sebenar nyer, 2,3 ari lepas aku call my cinta mother... saje borak2 lepas rindu.. aku pon dh lama tak balik jenguk mak... Last aku balik, 1st day posa ari tu jer.. pastu sampai today aku tak balik2 dah.. sebab nyer... keta en. nurul masuk spital!! tah bila nak sehat pon tatau!! tu yg tak leh nak g memane! baju ghaye anak2 pown tak beli lagi taw!!! huuuuwaaaaaaaa!!! heshhh!! lari tajuk lagi!!!

Nih, nak cite.. insyaAllah.. kalo takde aral melintang patah... tahun ni dapatlah mak n abah aku mengerjakan haji ke Mekah... Alhamdulillah... tercapai jugak impian mak n abah nak ke Tanah Suci Allah SWT... Kami sekeluarga bukanlah dari golongan orang yang berada.. Mak n abah aku sampai now still menoreh getah walopon kami adik beradik tak bagi.

Kata, abah "selagi abah ade kederat.. biarlah abah p motong [menoreh]. Dapat lah jugak sekupang dua..."

Kalo ikutkan abah dapat pegi tahun lepas lagi. Abah naib kadi mukim kat kampung aku. Jadi, abah dapat pegi Mekah pon sebab ikut kuota Jabatan Agama Taiping. Mak pulak, kalo abah dapat pergi, secara automatik, mak pon dapat. Tp disebabkan tahun lepas, mak belom register dengan tabung haji, so abah terpaksa hold dulu nama dia...

Alhamdulillah... tup..tup.. tahun ni nama abah naik lagi... dan mak pon dapat pegi... Alhamdulillah!!! aku bersyukur sangat2!!! aku memang dari dulu sangat teringin nak tgk mak n abah pegi Mekah. Aku nak hantar guna duit sendiri, aku angkat tangan! aku memang tak mampu! Hanya doa jer yang mampu aku titipkan...

Maknanya, hari raya tahun ni, aku harap sume adik beradik kami dpt berkumpul... aku berhajat nak amik gambo kami satu family... sebab takde lagi gambo satu family yg complete!
Harap sangat2 kami semua dapat berkumpul!! Termasuklah....
Hermmm.... mak n abah teringin sgt nak jumpa dia... abah sayang sangat dengan dia... mak pon mcm tu... tp sikap keras hati dia tu, wat kan kami sukar nak mengharapkan sesuatu yang tebaik dari dia... semoga dibulan Allah yang mulia ini, akan terbuka hatinya untuk kembali berkumpul bersama kami... InsyaALLAH!!!
---------------------------------------------------------------
Nota Bulus kaki!>>ALLAH SWT sentiasa mendengar doa hamba-hambanya...<<

Comments

Popular Posts