::BILA KAKAK TAK ADA::

Ini citer khamis 2 minggu lepas... 29/1 tarikh nyer...
Anak dara ku si Dina AKA kakak telah diambil oleh opah nyer utk di bawa ke Key El...
Beria benar opah nyer telifon aku minta nak amik kakak...
dah lama jugak lah mak n abah aku tu tak berjumpa ngan cucu² nyer ni...
ade laaa dlm 3 minggu kot.. *erkk.. lama ke 3 minggu?*
Jadi nyer.. khamis tu berdesup lerr mak n abah aku dtg ke umh aku ngambik kakak...
Tau.. si kakak punya la tak sabo nk tunggu opah nyer bila aku bitau yg opah nk dtg amik kakak nak balik kampung. Suke kemain dia taw! Siap tak bagi aku nk tutup pintu umah. "nanti opah tak nampak kakak la ibuuuu!" dimarah nyer aku nk tutup pintu. padahal opah nyer lambat lagi nak sampai.

Bergebang itu ini, gedebuk gedebak, minum minum, makan makan kueh sgale.. mak n abah aku pon nak beransur balik... Aku sebok menyumbat sgale keperluan kakak selama 3 hari dlm keta Wan dia. Papa dr awal dok dukung adik jer.. konon2 memujuk takut kalo2 adik diluar kawalan lak kang.
Betapa sayu nyer hati aku nengok kakak salam adik, cium adik, peluk adik sebelum masuk keta. Sedih taw!!! Adik mcm blur2 jer.. Tapi kakak, terpancar keceriaan! Siap babaii aku tak benti2.. suke naw dia kalo bab berjalan!
Bermula malam itu n malam² seterusnya... bermulah episod adik keseorangan tanpa kakak...
Memang lemau aku tgk dia.. Ape yg sebelum ni dok buat ngan kakak, tp 2,3 ari tu dia buat sorang². Mmg aku tgk dia mcm tak hepi jerr... Tapi aku tetap wat dia rasa hepi.. aku main² jugak ngan dia.. layan kerenah dia.. Tapi aku memang tak tahan tgk keboringan dia... KESIANNNN ANAK BUJANG IBU...
tengok lahh....

*layan tv sorang-sorang..*

*tido malam, trs tido, xde dah nak main lompat² katil dulu mcm biasa..*

*main sorang²*

*makan sorang²...*

*Keta mainan tu, biru adik punyer.. merah kakak punyer... main gak sorang²..*

Tapi weekend tu, kengkawan papa n ibu dari KL dtg ke Penang. Ibu n papa bawak adik jenjalan sakan.. sampai kul 1 pagi baru balik umh...
Macam mana pon, ibu tetap tahu adik sunyi bila kakak takde.. dan adik sangat behave!
Sekian...


Comments

Popular Posts