::EMERGENCY JAM 12 TGH MALAM!!::

Jam 12 tgh malam semalam, aku drive bawak anak² aku bergegas ke sini!
Memang cuak!
Memang sereeemmm!
Memang mengeletar kaki tangan!

Sume gara-gara adik!

Citer nyer gini...
Adik n kakak dok main nyanyi² atas kosi asal nyer...
Masa tu dah pukul 12 mlm, aku dah panggil n ajak dorang masuk bilik nak tido. Aku ke dapo hanya sekejap nak buatkan susu dorang.
Dengan hanya sekilas aku beralih, aku dengar benda jatuh n suara adik kuat sangat nangis!
Adik jatuh dari kosi!!
Aku sendiri tak perasan mcm mana adk blh jatuh dari kosi tu..
Aku suspek kakak yg tolak adik dari kosi.
Tapi bila aku tny dia tak ngaku... Mmg nampak riaksi bersalah di muka kakak. So aku stop bertanya. Aku ambil adik tgk dah berdarah abis bdn dia.. (adik tak pakai baju).
Aku belek mulut adik, tgk bibir, tgk gigi, takde yang pecah. Tapi darah banyak meleleh.
Teriakan adik makin kuat bila aku pegang dagu dia... Tgk.. tgk..
Dagu adik pecah n terbelah luas!!!
MasyaAllah!!! Allah jer yang tahu mcm mana perasaan aku waktu tu...
Rasa kering darah sume!
Papa dia dh ler xde kat umah...
Nak call papa, cari hp pon dah tak jumpa...
Call papa tatau pebenda yg aku cakap... Aku jerit suh papa balik umah now!!
Tunggu 10 menet, papa lom sampai... Call lagi.. tak angkat!
Aku bg sms bitau yg aku sendiri nk drive bawak adik ke hospital sbb tak tahan tgk dahu yg terbelah tu... Comfirm kalo bawak p spital, harus dijahit!
Papa call n dia suh aku bawak dulu g hospital nnt dia nyusul sebab time tu dia otw dari Seberang Jaya.
Dengan Bismillahhitawakal... aku drive meredah tengah malam ke hospital. Sib baik dekat jer. Dalam 5-10 menet gitu.
Sampai kat spital, adik dh tak nangis, tp mcm tak selesa dgn dagu dia tu mungkin. Org agak ramai kat emergency tu... Aku tunggu papa x sampai² lagi... tak senang duduk aku!
Doktor panggil masuk, sah adik perlu dijahit. Tp doktor suh tunggu lak, sebb org yang nak menjahit tu, kena tunggu ambulans datang bawak org eksiden!
Sepanjang dok tunggu tu, sempat jugak lah aku dok dengar 2,3 kes kat situ. Ade 2 ke 3 tah eksiden dlm masa yg lebih kurang tp tpt yang lain2. Antaranya, eksiden keling yang mabok todi langgor orang! menyusahkan org betul! Pastu tah kerabat dia agak nyer... dtg spital buat amukan drakula pulak! tah sape yg dia maki pon tatau! Yg best maki nyer pulak bukan dlm bahse keling dia.. tp dlm bahasa melayu! pu**tottttt but**totttttt kekekkekekee!! nak gelak aku!
Bila dtg pak polisi, baru lah makhluk perosak tu diam tp masih berkerumun ramai kat depan emergency room tu! Aku takot nk amik gambo.. kang tak pasal² dorang kata aku ni paparazi! muahahaha!

Okeh... berbalik citer aku!

**Muka budak nak kena jahit jap lagi**

Dah sampai masa adik nak kena jahit, aku suh papa yg pegang adik.. aku bukan tak berani, tp tak sanggup nk tengok.. tu pon rasa mcm nk nanges jer... Adik memang anak manja papa! Sikit pon tak nanges... Nanges kejap jer time cucuk bius, pastu papa pujuk, adik dh diam... Aku dok perati dari belakang (dok amik gambo curi sebeno nyer!) Waktu org tu jahit dia, dia tgk jer... Bagus lah adik! Berani! Ibu proud of u!!!

**Rope dagu yg terbelah tu**

**neh masa atas katil sementara nak tunggu kena jahit. Pembantu perubatan tu datang balut adik ketat² takut adik meronta...

**Operasi menjahit dagu**

**Penyudah nyer... berbalutlah dagu adik**

Kakak?
tetap dengan rasa bersalah.. tak benti² mulut dok tanya aku itu ini. Masa adik kena jahit tu, dia takut nk tengok. Takut adik sakit dia kata.. Tapi adik tak nanges, kakak excited dtg dekat nk tgk...
Ari ni, aku tetap dtg keje, walopon aku tido mlm tadi jam 3 pagi!
Pagi ni ade meeting, ade kelas... so, tak leh nak ponteng! tetap kena dtg keje!
Anak² mcm biasa, hantar kat pengasuh. cuma tadi aku kluar awal sket sebab nak bagi penerangan yang jelas dan panjang kat pengasuh aku tuh. Letih kalo dia byk tanya.. baik aku citer siap²...
Harap² adik takde ape² ari ni.. 19/2 tarikh doktor suh dtg spital bukak jahitan...


Comments

Popular Posts