::JGN NGENGADE NAK COPY!!!::

Woowh! Wooowwh! Woowh!!
Amaran gerun sehhh!!!

"JANGAN NGENGADE NAK COPY!!!"

Kalo korang yg rajin mengscroll page aku, mesti akan perasan benda alah yg aku tunjuk arrow kat atas ni kan?
Nak besar sket... klik jer kat pic tu kalo tak nampak lagi...
Itu adalah banner utk defend entry atau defend hasil karya korang dari pliagat² yg tak bertamadun. Nak copy.. tak agak².. mintak lah izin ke ape kan... Bukan nyer org tak bagi.. tp budi bahasa tu kan budaya kita.. sungguh pon hanya dalam alam mayazzz...

Sebut pasal pliagat neh kan.. Haku sangat lah teruja dengan 1 entry akak Meletzz aku tuh.. (kredit tu her!) Entry dia pasal pliagat pliagat neh lahh... Dan dia pon berkongsi share entry tuh dari blog "dilarangmelarang.com" (Kredit to him!)
Bila fisrtime aku masuk blog tu, haduhh.. aku rasa kan, aku ni adalah blogger newbie yang sangat lah tak berinfo!!! Blog aku adalah sangat seperti langit dan bumi kalo nak dibandingkan dengan blog² org lain...
Memula aku baca N3 tu, mmg aku tak bape nak faham.. ape itu pliagat... Dah baca sampai abis barulah aku tau..oOooo.... "PLIAGAT LAH KO NEH!!" keh keh keh!

Okeh Okeh.. berbalik pada tajuk.. td tu iklan sementara ko nk g toilet ke hape...sengihnampakgigi

Cane korang nak dptkan website utk itu?
korang masuk SINI!

Then, korang masukkan Link blog korang dlm kolum tuh..

Pastu korang akan dpt view page mcm gini... Ape yg korang dh copy dr tpt lain, dan ape yg org penah copy entry korang, akan ade dlm tuh..
Yang aku gelapkan itu adalah result dia.. aku tak nak show kan.. nnt ade plak pihak² yang temalus sendiri... Bagi aku, sape yg mkn cabai melaka, dia lah yg akan rasa pedas mengaummm!! ngeh ngeh ngeh...
Then, nak amik banner tu, korang klik kat "banner copyscape"...
Dalam tu banyak.. mcm2 jenis, mcm² kaler, mcm² bentuk banner ade...
pilih lah mana korang nak...
Pastu copy paste banner tu, letak dlm widget blog korang...
Dalam seminggu, korang klik la kat banner yg ade dlm blog korang tu, kalo nk tahu sape yg rajin pliagat entry2 korang.. hehhehehhe...

SELAMAT MENCUBA!!



Comments

Popular Posts