::KISAH KAKAK DAN RAMBUT::

Dah lama tak bercerita pasal anak²...
Hasek dok tayang muka sendiri jerrr.... muka anak peram dalam peti...

Kali ni aku nak kesah kan pasal si Dara ku nan sorang ituuu.. *biler lah nak tambah lagi sorang dara ni...*
Menurut mulut xde insuran papa nyer, anak dara dia tu banyak mewarisi peel ibu nyer! yakni aku lah tuuuu....
Tapi kalo dilihatkan betul² memang dia ni 'Queen Of Drama' 'Ratu AirMata' 'Juara Suara Bilik Air' 'Penghafal Tegar'
Sume gelaran tu telah disandang oleh ibu nyer dan bertahan sampai skang...
Tapi Gelaran² itu semakin hari, semakin di rebut oleh si Dara nyer... iaitu NURDINA BATRISYIA!!!

- Sangat lah pandai bab² melakon kan watak² sedih dikala memujuk aku yg sedang marah² - 'Queen Of Drama'
- Sungguh senang mengalirkan air mata, hatta tgk cicak atas lantai - 'Ratu AirMata'
- Suka nau nyanyi² tiap kali mandi... org suruh kenc pon, dia hentam dok nyanyi dalam bilik air!! - 'Juara Suara Bilik Air'
- "Sebijik perangai ibu kamu" itu kata² hikmat yg kluar dr mulut papa nyer kalo papa dengar Dina menyanyikan lagu baru yg ade kat radio - 'Penghafal Tegar'
ITU LAH DINA....

Tapi ade satu lagi kesah Dina yg agak hampir dgn kesukaan ibu... POTONG RAMBUT!
Sejak dari kecik, dina hanya didogolkan waktu cukur jambul jer...
Tapi lepas tu, memang aku tak ponah potong lagi rambut dia.. sampai lah ketikaaa....

Sewaktu Dina masih bergaya dgn stail rambul 'Curly' nyaaa...
Aku suka.. Tapi aku tak suka sbb dia tak nak ikat rambut dan sikat rambut...


Rambut dina memang tak penah aku potong. Kalo potong pon tang rambut depan jer. Bagi nampak bijik mata sket.



Gambar ni adalah gambar terakhir dina berambut panjang dan curly diujung...
Lepas tu aku tatau angin apa telah meresap ke dalam kepala dina... suh aku potong rambut dia...
Berhari-hari.. berkali kali dina dok ajak aku nak gunting rambut...
Untuk memenuhi permintaan... akhirnya... terkorban jua rambut panjang dan curly Dina...


Rambut baru selepas rambut panjang dan curly itu...
Tapi tak lama dia berambut sebegitu... buat lagi permintaan nak potong rambut...
Haihhhh... napa lah ngan anak dara ibu ni...
Tahu lah selalu ikut ibu p salon.. takkan tiap kali p salon nak gunting rambut...
Aku xnak potong dah.. Tapi dia berkeras jugak nak potong... "Nak potong mcm adik!!" katanyaaa...
Pitam akuuuu!! rambut adik tu gondol la sayang oiiii....
Sudahnya.. ikut juga permintaan dia...


Tapi....
Lepas aku balik dari Langkawi minggu lepas... Rambut Dina dah jadi lain!!
Sume nyer gara² Acu (adik aku yg bongsu) dia bawak Adik nak gunting rambut...
Acu nyer pon gunting rambut...
Dan Dina pon menggedik nak potong rambut...
Alasan :: "Rambut kakak panas la opah... poloh-poloh!!! (berpeluh-peluh)"

Ini lah gambar terbaru Kakak Nurdina Batrisyia....
"Kakak cantik kan ibuuu..."

Comments

Popular Posts