::CEK LALA DAN MENJAHIT::

blogger-emoticon.blogspot.com
Hai u olsss!!
Berjumpa lagi kita diruangan Cek Lala hip hop! keh keh keh!! *bayangkan sebentar cek lala berhip hop!*

OK STOP!!
blogger-emoticon.blogspot.com

Rasanya ramai yang tatau cek lala ade satu hobi yang cumel..
Cek Lala suke menjahit... malu
Tapi bukan lah amik tempahan sgale...
Cek Lala hanya suka menjahit atau meng'oter ' baju bajan yg kuyak² atau mengeksperimen kan sesuatu... hehehehhe....
Minat ni bukan nyer baru lagi... dari dulu tauuU!!!
Dari masa cek lala skolah rendah.. masuk skolah menengah kan ade subjek kemahiran hidup tu kan.. hah! cek lala paling suke taw!!
Kalo kat umah.. mak cek lala ni memang pandai menjahit.. Tapi mak tak penah amik tempahan pon...
masa kami kecik² baju raya mak yg jahitkan... Tapi hazab nyer.. mak suka siapkan baju kami last minit...
Kadang tu... pagi² raya pon mak dok kalut nak jahit kancing kain baju kurung tu!
Getah kain pon penah malam raya baru nak bubuh!! Haduhhh...
Masa cek lala kecik lagi.. slalu tgk kakak² cek lala yg dok jahit silang pangkah kami panggil, kat lengan baju masing²... Baju cek lala, mak yg buat... Tapi bila cek lala dh besar.. cek lala pulak laa kena jahit sendiri... Jahit tangan jer pon.. tak susah nau.. tp cek lala memang suka... Pastu lama kelamaan.. Cek lala pandai² sendiri godek mesin jahit mak dok jahit mcm²... Kena hamun tu toksah kira laa... sampai rosak mesin jahit org tu aku keje kan.. mana tak kena hamun!!!

Lately ni aku salalu dok terfikir... mungkin ini minat aku.. menjahit.. Tapi aku belum ada peluang nak pegi mana² kelas menjahit... Asben pon mcm suka jer aku pandai menjahit.. sbb pakaian dia suka koyak².. badan u tajam ke yang?? hehhehe...
Dia pon tak kesah bila aku ckp aku nak beli mesin jahit....

Ini la rupa paras mesin jahit yg dibeli oleh duit ku sendiri pada tahun lepas...
Singerrr.. menawan keluarga bahagiaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... hehhehehheh...

Ok.. tujuan nak citer nyer ini...
Semalam aku dah buat satu eksperimentasi kepada baju aku yg sgt jarang aku pakai... *sebab kain baju tu pon jarang!*
Pesen skang kan, tangan baju sume nyer dok pakat jerut getah gitewww...
So, aku pon mencuba menjahit kat baju aku....
hehehhehhee...
*Sebelum lengan baju itu dijahit*

*Rupe nyer selepas dijahit*
Benang hitam kau aku belasahhhh!! Cari benang seanggota takde.. Taram benang itam yg memang dh tersedia kat mesin nun!
keh keh keh
blogger-emoticon.blogspot.com
hebat tak cek lala??

Comments

Anonymous said…
i nak oder kebaya saloma kat u bole x lalink?? tp nak belah smpai ke paha..kuikuikui..bio senang ckit langkah parit..
LiAnA said…
berapa harga mesin jahit tu?? nak beli r satu..
ceklala said…
Ommy firuz:: Boleh.. bukan setakat belah sampai paha, nak belah sume skali pon boleh!!

Liana:: lebih kurang dlm 600++ gitu... ade mesin jahit ni senang... taim2 terdesak kann... nak jahit suar koyak ke ape ke...

Popular Posts