::VACATION @ CAMERON 3::

Dari tempat bunga bunga berguguran tu, kami teruskan lagi perjalanan ke atas...
Masa ni semangat masih berkobar-kobar... tiba selekoh tajam nak naik ke Cactus Point, 
jalan jem dengan haibat!! kereta bersusun.. sampai bergerak mcm semut nyot nyot..
Mak aiii!! ape hal ni weyy!! ni mesti kes benti tepi jalan kat erea Kea Farm tu...
ceewwahh.. mcm pandai jer telahan ko tu kan Lala...
Disebabkan kereta pon bergerak mcm siput... dan kami pon betul² berada kat depan Cactus Point,
maka, keputusan diambil utk berhenti jer kat Cactus Point tu...
 Lagipula... si mamat parang tumpul tu telah membuat onar di dalam kereta...
nak membuang isi perut tak kira situasi dan tempat... belasah jer kannn...
Dengan kadar segera aku heret dia ke toilet....

keluar dari toilet, aku tgk sume org dah pegang raga masing2 dah...
Wahhh... kemain lagi kan u olss!! menshoping cactus kee??
Tapi ai pon mencuba nasib jer.. sebab aku ni kan tangan kejam.. 
mana boleh pelihara bunga.. harus mati dengan rasa menyesal bunga2 tu semua...


 Sakan depa dok pilih kaktus... aku pilih hok comey2 jaa.. hok molek2...

 Tgk.. lentikan aku...
sedang mensnap gambo sape tau?

 Hah! ini lah.. jejaka idaman gadis tahun 90-an...
tapi sekarang tidak lagi... sudah berpunya...
  Mereka ini lah sponser terhebat kami utk percutian kali ni...
TQ! TQ! n the BIG TQ!

 Adik bujang aku ni pon tak ketinggalan nak beli kaktus...
org kirim katanya... caittt!! PooodahHH!!

 Aku yang yo yo o jer kan dok pilih2 kaktus...
menjaga nyer hareemmm!!! mcm tak kenalll...

 Owhh... anak bujang saya yang kelaparan...
memang sangat2 lapar masa ni....

 Bunga ini adalah unik...

 Pak Long dan Pak Ngah yang setia menanti mak mak menshoping kaktus...
Mana anak dara saya?
hurmmm... tuuu dok dalam ferari merah tu.. ketidoran katanya...
tapi bila aku p tgk, elok jer dia menyeringai kat dalam keta tu...
tido mende!!

Jalan masih sesak.... kereta masih banyak dan bersusun... panjang barisan nyer...
Kami dah kehilangan arah.. tatau nak menuju ke mana...
Akhirnya kami pasrah, meredah jugak la kereta yang meramai tu...
dari cactus point ke kea farm mengambil masa hampir setengah jam... 
penat... lemas dok dalam keta, dgn tgk kereta yang banyak tu...
berhenti jugak kami di Kea Farm skali lagi...
Anak aku dah mengamuk mau beli payung stoberi...
sebab tadi aku dah janji nak beli ditempat lain...
Tapi hati aku kembali panas... janji mau beli payung stoberi.. 
tapi yang di ambil, bekas ais sabun yang tiup keluar belon tu... Haduihhhhhh!!!
geram! memang aku geram!! nak dikutil, org ramai... nak dimarah, kang org kata aku ni mak tiri...
Nak tak nak.. aku bayarkan jugak belon sabun tu... EEE!!! GERAM BETUL AKU!!
Baru aku perasan.. sebab aku melapar tahan gaban Z potong dua tu yang aku jadi hangin...
tetibe aku nampak abg aku tgh beli makanan kat abg lori tepi jalan tu...
aku pon tumpang dua kaki menyelit membeli jugak...
lapar kau!! anak2 aku pon... sian kat depa....
kami pon pakat makanlah bnd apa yang ada kat situ...
Aku repeat lagi beli cendawan goreng.. kali ni lebih rangup sebab masih panas2....
sesambil, makan.. sesambil ngap.. aku memilih sayuran utk dibeli...
aku beli jagung.. aku beli sayur2 fav aku jorkk...
Maaf... kali ini tiada gambar... sebab aku dah malas nak kluarkan henfon...
Tetibe si Dina buat peel lagi... mau beli payung stoberi!!!
hah, kali ni memang kena piat betul la dgn aku.... "nyetttttttt" aku bagi skali...
meraung kauuu!!! geram aku haihhh!!!
yg tadi ibu nak beli payung, kamu nak kan belon sabun tu...
ini bila nampak payung, kamu nak payung pulak!
membebel-bebel aku... mak aku menggeleng tgk peel anak cucu...

Usai membeli, kami pon mencari arah tuju... 
masing2 dah keletihan dgn anak²... dengan perut melapar tahap kedaung...
bincang punya bincang.. akhirnya, kami berkeputusan, mau pulang terus ke pangkal jalan...
Lagipula cuaca seperti tidak mengizinkan... gelap jer.. mendung jer...
mau berhenti di Ladang Teh Bharat, tak kesampaian...
tgk gambar jer lah....

Disebabkan aku ketiduran selama perjalanan.. aku tak tahu ape yang berlaku..
tahu-tahu jer aku sedar dah sampai di bawah di Simpang Pulai...
Kami berhenti makan di kedai makan...
masa tu jam dah dekat pukul 3... kedai makan tu pon dah tinggal sisa2 jer lauk pauk nyer...
turun keta, masing2 muka... alahaiiii.. mcm 100 hari tak makan...
mulut terus terkunci.. sume nyer diam. tak leh nak bercakap ape dah.. sebab LAPAR!

Itu lah kisah nyer... Vacation Family kami...
Kami hanya mampu merancang... yang menentukan segalanya ALLAH Ta'ala..
Yang penting, tiada apa-apa yang berlaku selama perjalanan kami... Alhamdulillah....
Tapi, ape2 pon, aku tetap happy....
Hah!! lupa nak bagitau, mana en.Suami aku kan?? hehehhe... 
sebenarnya... En.suami aku tak leh nak join kami.. 
last minit dia ada hal yg lebih penting dari vacation ni, so.. aku pasrah jer lah....
 Lupe plak.. ini lah kaktus yang aku beli... 5=RM10 free 1
stand dia tu, RM6.. hehehhe
|
|

Comments

MR said…
bestla stand kaktus tu. kat sini mana nak cari ekk?

Popular Posts