::VACATION @ CAMERON 1::

Cerita Vacation Family Mak Muk n Abah ke Cameron dimulakan dengan pic perasan hensem dari budak Amat...
Pakai spek mata opah, yang baru je dibeli kat Lumut. Belom sempat opah nak rasmi, budak Amat ni dah bagi patah.. Aiiyorkkk!!!

"ibu.. Amat pulak.."
Org suh dia senyum... mcm ni dia punya senyum...


Dari kampung, 3 biji keta. My Abah, My abang & My adik...
Pasal ape 3 biji keta? sebab Ahad pagi, Abah sudah mau turun dari Cameron kerana kerjaannya memanggil manggil...
Keta Abah, aku n si Budak Amat dan Mak bonda...
Keta Abang, wife dia n anak dara ku, si Dina..
Keta Adik, bawak anak² dara... (sepupu)
Family kakak aku yang duduk kat Ipoh nun, dah gerak dulu dah...
sebab depa kan dekat jer.. pastu tak banyak songeh nak bawak itu, bawak ini...
Mak aku ni faham2 lahh.. sume nak masak, sume nak bawak...
So, hangkutlah segala kejadah yang ada...

Sepanjang perjalanan abah aku drive...
Aku plak anak yang bagus, sikit pon tak semawa diri nak tolong drive.. hahahah!
Abah aku ni kalo dah start menguap + mengkelan (tau mengkelan tu apa?)...
Sah la dia mengantuk tahap delapan!
Kena lah mak aku jamu segala jajan yang ada.. kacang, cekelat, singgam...
Tapi aku tetap hampeh... sampai sudah tak offer diri nak drive, 
menggangkang tidoq lagi ada.. siap ternganga!
Dalam dok mengantuk... siap siap tersesat persimpangan lagi... 
sampai jugak kami ditempat yang dituju...
Lebih kurang jam 12 tgh ari dari rumah, 3.30 ptg sampai atas Cameron...

Ini hotel tempat kami menginap...
Star Regency, dekat pekan Brinchang... Betul² depan sebelah pasar malam setiap hari Sabtu malam tu..
Tak amik bilik, tapi amik appartment... no cooking2... masak ayor ajer boleh...
Price? erkkk... kena tanya tuan sponser.. kami tatau... hehehhe...

Ini anak sedara saya yang istimewa tu.. Adam Fahiim

Ok.. dah boleh masuk bilik.. dapat tingkat 7... 
Ruang yang besar, cukup utk family kami yang besar dan ramai ini...
Bilik ade 3... share share lah kan....
Suasana adalah kesejukan melampau... walopon NO AIRCOND!

Aku dah siap pakai stokin, sebab kaki aku tak boleh nak menapak kat lantai yang sejuk ituu...

Ini ruang bilik yang ke ke 3.. bilik utama n bilik ke 2 aku tak snap pon gambo nyer...
Ruang dapo.. *motif amik gambo dapo?*

Sampai2 jer kami terus lah membuka juadah yang dibuat dari rumah...
memang sangat melapar tahap merangkak!!
Masakan yang dimasak konon2 nak makan tengah hari.. Tapi hadooo!!
makan petang lah jawapan nya...
Kami makan dengan penuh rasa rakus.. sampai aku tak sempat nak snap snap!
hahahhahahah!!
Abes makan, suma pakat melentok liuk mengantok...
Setengah jam lepas tu, family kakak aku yang dari rawang tu pon sampai...
Sambung makan.. pastu sembang2...
Abah aku sempat lagi turun bawah pegi ronda² kat pasar malam tu, beli strawberi...
bawak naik.. makan kat atas... MAKAN LAGI....
stetment mak bonda ku yang tak penah tgk strawberi kat atas Cameron, 
"ni yang hijau2 kat ataih dia ni, memang mcm ni ka?"
*tampok daun ijau yg ade atas strawberi*
hahhahahahhaah!! kami pakat gelak ramai2!!
"mak.. tu memang macam tu laa.. daun dia tuuu!"
"hehhehe... laa ya ka?? mak igt dia saja boh tempek kat ataih ni..."
hahahhahahahaah!! gelak lagii ramai2!!
Selesai sesi gelak2... sesi sembang2... kes tangki lori petronas meletop (cerita lama)...
Pastu baru lah mulakan aktiviti petang yang dah nak senja...
Ke mana kita??
Kea Farm.. yang dah nak tutup pon.. sebab dah nak dekat pukul 7 dah...
tapi masih sempat membeli...



Membeli buah-buahan... limau, jagung, jambu epal...
suma pakat borong.. sebab apa?
SEBAB ABAH BAYO!!! hahahhaha...

Dah abes memborong buah-buah naik sikit ke atas tu,
konon2 nak petit strawberi...
skali sudah tutup daaa!! "Esok 8 pagi baru bukak aarrr!!"
Hari pon sudah mau gelap... tapi snap snap dulu sebelum balik...

My Abah n My Abg Ipor yang berkulit tebal...
sikit pon tak sejuk... 

Yanie.. pembantu rumah Kak Long aku bersama kanak2...

Ibu yang gojes ni pon terhingin la jugek nak bergambo kat sign EQ ni kenss...
Tah biler lah nak menginap kat sini.. huhuh...
Tadi tak bape elok.. skali lagi!...
Alamak nampak perot voncet plak!!
lagi skali!
hah.. ok sket.. dah tarik nafas...

Mak bonda saya bersama Abah...
"Mak rasa sejuk sangat laa.. ampa tak sejuk kaa??"
hehehhe... mak ni... kami pon sejuk laaa...
"Awat bibiaq ampa semua itam? mcm org isap rhokok..."
hahahhahahhaha!! mak ni laaa...

Opah dan Wan bersama cucu² dan anak² bujang nya...
*psstt kak long, Yanie tu masuk kategori apa?* ehhehhe....

Keluaga BESAR saya... SAYA SAYANGGG MEREKA!!

Ditengah-tengah itu anak bujang saya yang naik kereta pak long nyer.. 
*sori Long, tak padam plak plat keta.. heheh.. takpe skali skala glemer!*

Arah nak turun balik, bapak banyak keta!!
Hotel kami dari kejauhan sudah menampak.. tapi nak sampai ke sana.. 
ya Ampunn!!! sesak nyerrr lahhh!!
Hari minggu.. pasar malam... giler ramai orang niii!!
Sampai hotel, naik dulu.. mandi²... erkkk.. mandi?? tak sojukk??
Sejukkkkk yerrr anak²... tapi harus mandi.. sebab saya tak selesa....
 Usai mandi, solat berjemaah anak beranak,
kami pon turunlah beramai-ramai ke pasar malam....
Cendawan goreng tepung, sayur ape mende tak nama nya.. goreng tepung jugak...
brokoli goreng tepung pon ade tau!! Beli!!
Org kat pasar malam memang ramai... seperti genderang mau perang!
anak² aku mmg tak lepas.. aku pegang sorang, adik aku tolong pegang sorang...
Kami banyak beli barang makanan jer.. sebab melapar kan...
Anak² aku dapat pau pakcik nyer jam tangan sorang satu... melayang 20 hengget pakcik...
Aku plak beli bantal strawberi 2 biji.. sebab aku tak bawak bantal dari rumah...
nanti mau tido pakai lengan kah??
Anak² aku takpe.. sebab memula jer dorang tido pakai bantal.. lps tu bantal hilang lahh!
Abes meronda seluruh pasar malam, kiri dan kanan jalan...
kami pon bergerak balik ke bilik....

Makan malam versi pasar malam secara beramai-ramai...
memang sodap!! yang tak sodap pon jadi sodap!!

Abes makan... sume mata dah nampak kuyu.. disamping kesejukan yang terlampau!
tak banyak soal, kami siap² kan tempat tido aku dah chop nak tido atas katil...
sebab aku tak boleh tido atas toto.. takot esok pagi aku bangun dalam keadaan yang keras kejong satu badan!
Kami 3 beranak tido atas katil dalam bilik utama, dgn suhu mendinginkan...
Aku pasrah sebab tak bawak selimut... tido pakai stokin pon dah kira ok...
tapi.. egegegeggegegegelgegelgegel

Comments

ONE ZABA said…
wah, ramai rupanya yg naik hari tu. tak da jodoh nak kenal la.
ceklala said…
OneZaba:: hehehe.. mmg ramai... satu family... tu laaa.. takde rezeki... tp takpe.. insyaAllah... nanti bila2 kita jumpa lagi...

Popular Posts