::DINNER WITH FISH KING::

Kejadian ni berlaku malam Jumaat minggu lepas di mana, suami saya telah meninggalkan kami anak beranak dirumah trang tang tang dan beliau telah pergi menghayun bola bowling di Megalane sanaa!!
Dengan kadar kecergasan maksimum, saya telah roger² kawan sepemakan saya utk melanje beliau di Pizza Hut!! kui kui kui... 
Sementelah aku pon dah lama tak makan Pizza... terliur nau dengan 'Fish King' yang melanggar Pizza Hut baru-baru ni... So, siap-siap sekadar minima, aku pick up geng makan aku kat umah beliau.. Kami p pekena Pizza kat Parit Buntaq jerr... Layansss....
Pizza Hut Parit Buntar, orang kat dalam tu boleh laa.. meramai la jugakk... Aku amik sit yang ade cermin² ni.. boleh snap snap patulan gitu..
Ibu.. kita nak makan ape ni??
Kita makan pizza....
pizza?? ummm.. kakak tak suka pizza... :(
mamat suka pijaaa!!!
Ok.. kakak tak nak makan pizza, ibu amik mee mee utk kakak ehh?
Mee mee? Yeaaa!!!
Ini lah 'Geng Makan' saya... jgn tatau, kamia da geng makan tau.. ni maksud nya geng yang suka makan² boleh join group kami.. heheheh...
Servis nyer agak melambat. Mungkin orang agak meramai. Bila dah lambat, anak² aku ni mana reti bahasa menunggu. Mula lah buat aktiviti yang tak menyenangkan mata ibu memandang.
Ibu control jer volume high tone takmo kasik gegar satu Parit Buntar. Nasib baik ada Cik Nie yang rajin melayan depa. Dah lama nyer pon budak² ni tak jumpa Cik Nie, nak ngengada laa...

OK minuman dah sampai.. Yeayyy... Aku mencuba moctail asam boi fizz.. kawan aku telah dipaksa rela mencuba moctail Passion Fizz
Dan rasanya... Auuummmm!! MAVVLESSSS ok!!! Hingga ke sedutan terakhir aku menyedutnya...
Milo ais utk kanak² itu...
Dan ini adalah 'mee mee' kakak... errkkk.. Dah terbang masuk pinggan 2 beradik tu dah.. tu yg amik gambo jadi lagu ni... 
Spaghetti Meatball Bolognaise
Memang 2 orang kanak² ini menyukai teramat sangat la dengan Spaghetti..
Tak sempat-sempat ibu nak snap tau...
errmmm... Deliciousssssoo!!!
Owhhh... kegemaran ibu dah sampaiiiii!!!!
FISH KING PIZZA
Nyummmyyy!! Nyummmyyy!! Ibu amik yang regular jer. Kang amik besau-besau harus tak abis plak kan...
Tapi stick fish tu memang sedap giler lahhh!!!
Adik terus namo makan spaghetti lagi dah.. mau pizza pulak katanya... sudah nyer spaghetti mu itu telah dilanting masuk ke dalam pinggan spaghetti balik... ibu yang abis kan...
Kakak tetap.. spaghetti di hati...
Jangan tak tahu.... ini budak, 2 slices pizza tu abis kat dia sorang ok... Orang makan guna tangan, dia sebok nak pakai pisau tu jugak.. tapi suh ibu tolong potongkan.. boleh??
Dia ni memang kuat makan... Cik Nie tengok dia makan terkejut!! hah tu laa.. kalo citer memang org tak caya.. tapi memang itu lah dia Si mamat parang tumpul ni... kuat makan!
Kakak dah selesai makan 'mee mee' dia, mula lah dia boring sebab orang tak abis makan lagi... Ibu sesambil melayan si budak kuat makan tu, ibu layankan juga kakak nak amik gambar terpelantun dari cermin...
Adik tu.. tengok.. makan tak abis lagi.. milo es dia tak abis lagi.. tapi dah mula nak buat aksi² ganas tak reti duk diam.
Gambar ibu makan tade pon orang nak amik...
sampai lah makanan dah abes licin... hhuhuhuwwwaaaa!!
Dah abesss... licin.... 
Dinner yang memang mencabar kewibawaan pengurusan berat badan.. hehhee.. bak kata my fren, kita dah minum moctails tu kira dia dah potong la segala mak nenek yang kita dah telan tadi.. kira ok la lerr tuu!! Ahaksss!! 
Moh balik tido!!!

Comments

Popular Posts