::CEK TULANG::

Jumaat lepas aku pegi check densiti tulang... Tau densii tu ape??
Tatau, P tanya kat orang² kejuruteraan, kalo dorang tak tau gak, ketuk pale lutut sorang seploh kali!!
Pemeriksaan ni utk mengetahui kualiti dan kekuatan tulang kita.

Sebenarnya, tak merancang pon, secara tiba-tiba terjebak dan terbejak...
Ape salah nyer nak check tulang, free jer.. tak payah bayar seseng pon!

Dan ini keputusan saya...

kasik closed up sket!!
0.1 masih dalam golongan hijau resiko rendah utk dapat penyakit Osteoporosis...
Alhamdulillah.... Kena berusaha lebih sket lagi...

Dan dia bagi buku ni utk kita baca fakta² mengenai tulang. Salah satu fakta yang menarik dalam buku ni dia kata, 'Daripada usia 30 tahun, jisim tulang kita boleh MEROSOT!!'
Takut nyehhhh.... aku dah masuk 30 dah tahun ni....

Dan keputusan kekuatan tulang aku tu telah dibantu oleh minuman ini...
Aku start minum Anlene Concentrate ni sejak² aku terdengar... terdengar??? YES!! TERDENGAR yer... tulang lutut aku berbunyi-bunyi setiap kali aku panjat tangga utk ke makmal aku. kruk! kruk! lebih kurang mcm tu lah bunyi nyer... MENGERIKANNNNN!!!!
Masuk ni, rasanya dah lebih 6 pek aku berjaya habiskan susu Anlene ni... 
satu pek Anlene Concentrate tu ade 4 kotak kecik² kat dalam dia... minum 2,3 kali sruttttt dah abes... Kalo ikutkan, aku ni bukan lah peminum susu. Sedangkan masa preknen pon aku payahhhhh nak minum susu. Tapi disebabkan aku rasa aku WAJIB menjaga tulang temulang aku ni, aku gigih lah membeli jugak.
Memula dulu nak try, aku minum yang plain, rasa mcm vanilla sket²... Beli 2 pek terus!
Aku letak dalam peti sejuk... malam sebelum tido baru aku minum... rasa susu sejuk² tu sekejapan jer aku telan abes... Tapi, aiyarkkkkkk!!! aku mmg tak blh blahhhh dgn susu yang plain ni... aku tuko beli yang perasa coklat... Ahhhh.. baru lega rasanya... sedapppp!!!

Rasanya berbaloi dengan membeli pek Anlene Concentrate yang baru berharga RMlima plus plus... sebab setelah 6pek aku berjaya abes kan, aku rasa sangat berbeza pada lutut aku, tulang pinggul aku (ni wajib sakit bagi wanita-wanita lepas bersalin), dan pinggang aku... Kalo dulu, silap terkaleh jer, aku mesti tak blh bergerak dah... kena duduk statik dalam 5 - 10 menet, baru boleh gerak...
Cepat lah meminum Anlene Concentrate ini wahai kawan² utk mengelakkan kita dari mendapat sakit Osteoporosis... 1 kotak kecik tu sehari jer dah cukup!!!

Comments

adha said…
nak beli gak ar.. aku ni pinggang selalu jem... tak le gerak.... ni try kot2 leh ilang rasa jem ni..

** sama mcm aku la.. kenduri kain.. hahhaa

Popular Posts