::MY PAIR::

Rabu lepas, kami empat beranak together forever menjejakkan kaki ke bowling centre utk yang tah ke berapa puluh ratus kali pon tatau. Memang kami sokmo berumahtangga kat tempat bowling tu. Dari zaman mak pak nyer bercinta, sampai lah sehari selepas nikah, sampai lah menandung anak sulung, sampai lah anak dah dua. Cuma nasib baik tak terberanak kat lane bowling jer... 
Pegi nyer bersebab, sebab nak main bowling lah kann! takkan nak memancing ikan pulak kat situ. Selalu nyer, aku kalo bawak anak² pegi main bowling, time hari cuti, tak pon esok nyer memang plan aku nak cuti, atau pon time aku  tak main, tapi apak nyer yang main. Tapi ari tu, aku KENA lah bawak depa ke tempat bowling, sebab aku dah plan nak suh kakak cuti sekolah esok nyer sebab nak bawak dorang p klinik jumpa doktor. 
Jadi, kat tempat bowling tu, bila aku kena main, so aku upah lah dua beradik ni buku tulis sorang satu, pensil sorang satu... so, ampa main lah tulis² sampai jemu. Tapi.. dah nama nya pon budak.. mana la reti nak duk dendiam kan.. tambahan pulak anak² Mohd. Nurul tu kan.. haruslah berkejaran ke sana sinun... Aku nak menjerit tak koser dah laa... lantakkan mereka di sana.. Janji tak keluar dari tempat bowling tu udah. Kalo salah sorang menanges, memang aku buat tak reti jer.. pujuk pon ala kadar. Ater.. dah melasak sangat! Padankan lah muka!

Tapi sebenarnya, aku nak tunjukkan hasil kreativi anak² aku dalam bab melukis... ikut sapaaa lah ni kan... ahaksss!! Anak² aku ni memang suka sangat lah melukis, menulis, mengkaler, menconteng... Tapi aku rasa, semua budak suka kan bab² tu... Tapi diantara my pair ni, si kakak paling camerlang la bab² lukis n kaler ni.. tulisan dia pon cantik tau.. Dah boleh dah la tulis nama dia sendiri.. Aku sebut huruf, then dia tulis. Kalo dia tak ingat, dia akan baca ABC sampai abis, pastu kalo tak igt lagi, dia suh aku tunjuk. Aku pun, tulis kan dengan jari bagi bayang² huruf yang dia tak igt tu. Then dia akan tulis.. Rasa sejuk jer perut bila tengok anak aku dah ade minat utk belajar. 
Dan ini, gambar 'olang' versi anak² aku yang dorang buat masa kat tempat bowling itu ari.

Ini 'olang' versi kakak.

ini 'olang' versi adek. Aku ngan papa dia mengekek gelak tgk 'olang' dia. 
hehhehe.. comel mcm org yang buat tu jugak.

ini keta dan beskal versi adek... bagus betul imaginasi budak² ni... Anak Dutch Lady dari umo sebulan sampai skang... mane tak nyer... tak penah tuko susu. Susu murah pon, anak aku tetap berimaginasi tinggi... kan! ahakss!
|
|
|

Comments

Popular Posts