::ENTRY PAGI LIMUN::

Jam di lappy aku pukul 2.28 pagi....
Aku tak tido lagi???
Wahhhhh... haibat!!
Haibat lah sangat kan.. ni baru lepas adjust pinggang ni.. lenguh!!
Lenguh dok dok melipat kain baju 3 bakul!!
Kenapa aku lipat jam-jam gini??
Sebab tadi aku dah kebaboOOoMmm tido...
gara-gara keciwa dengan kekalahan Malaysia dgn China, aku pon terus masuk bilik, layan mata yang dah sedia mengantuk akibat kekenyangan mcm ular sawo...
Padahal dalam kepala dok pikir, bila laaa nak start melipat kain baju tu...
Mata aku dah letih tgk kain dok berlonggok. Makin hari, makin tinggi. Makin hari makin tinggi longgokkan nya.

Tengah aku sedap pejam mata, anak dara aku pon mai la menyelit...
last-last hanyutlah kami berdua tah ke mana hala...
Sedar-sedar aku terkejut pasal ape tah...
hah!! pasal bilik gelap gelita... Lampu luar kat hall my Lucky tak pasang...
Aku bangun pasang lampu luar, tgk jam pukul 12.45 pagi. Mata dah terbeliak elok je ni hah...
Masuk dapo,tgk singki penuh pinggan, p bilik air tgk kain baju yang tak berbasuh, sume buat aku penin...
tarik nafas dalam-dalammmmm.. and.... START!!!
asing-asingkan kain baju, masuk mesin... Pinggan tak blh basuh..
Kang tenaga bunyi klung klang klung klang akan buatkan putera dan puteri aku akan bangun.
So,  pasrah! Jeling skali pandang.. zassss masuk bilik, pasang kipas, pasang radio SinarFm kat hp, amik bantal sofa (utk alas ponggong) dannnnnn mulakan projek melipat kain baju!!

Akhirnya...
kain baju dah abis lipat... Baju masuk mesin pon dah 2 kali masuk...
Dan skang, aku tgh mengadap lappy, sambil minum susu anlene concentrate dengan harapan aku boleh mengantuk dan tidoooo!!

*Esok berangan mau bikin donut... jadi donut kah atau jadi penut kah?? Tunggu n lihat sajalah!*
|
|
|

Comments

adha said…
hahaha aku pun da slmt lipat ptg tdik.. aku lipat..pas tu pksa laki aku angkat masuk bilik.. elok jek dia on iron.. mngiron bj keja dia.. ngn bj aku.. ringan sket..
paling last bj kecik2.. letihhhh

Popular Posts