::AKU PON BUKAN YANG GILA GAJET::

Kesian kat Makcik Rehan yang sedang meratapi naseb disebabkan ketiadaan henpon. Bagitu jua dengan aku... Tapi aku bukan nyer jenis gila gajet.. Aku memang takde ilmu lansung pasal gajet2 ni.. Korang jgn lah nak ngengada tanya kat aku segala jadah mak nenek pasal ipad keyped ade sume tu.. KEYPAD LOCK betul korang ni tau!!! Haku tak tahu haper mende lansung!! 

Henfon yang aku pakai ni pon, ehsan dari Tok Lucky yang baik hati membeli.. Tu pon dah bape tahun yang lampau. Sampai dah sakit mental henfon aku tu, terkopak tulang belakang, hilang memori daun pisang, tapi masih memberi jasa pingat bakti terkakhir utk aku. Walaupun aku masih punya henfon FREE yang aku dapat 2,3 tahun yang lalu, tapi masih aku nak jugak mengabdikan diri bersama-sama Puan Nokiah kesayangan. Sayang sungguh aku sama beliau!!!

Tapi seminggu yang lalu, aku telah menamatkan perkhidmatan Puan Nokiah. Aku dah sign surat option utk beliau berhenti dari berkhidmat. Tapi, aku tetap meletakkan martabat beliau setinggi yang mampu, supaya anak-anak aku yang kerakusan henfon tidak dapat mengambil beliau. Itu pon dah dengar pertanyaan-pertanyaan hint dari anak dara aku.. 
"ibu... mana talipon ibu yg itam tu??"

"Kakak nak buat ape?"

"Kakak nak pakai laaa... Ibu kan dah ada talipon yg ni..." Merujuk kepada sesuatu yang aku pegang diwaktu itu.

"Haeihhhhh!! Jangan nak ngengade lah!! Henpon tu dah rosak la kakak.. Dah tak boleh pakai dah.." disusuli dengan jelingan tajam.... muahahhahahahaa!!

YER anak-anak!!!
Sekarang aku dah ada ini....


Tapi nanti dulu... jangan buat spekulasi lagi....
Ini iPhone adalah ehsan dari Adik bungsu kesayangan saya....
Dia skang da pakai en.Berry... 
Jadi dia sudah lanting ini iPhone kepada saya... DENGAN BAYARAN!!!!
diulangai..
DENGAN BARAYAN... BUKAN FREE!!!
bayaran jugak dibuat mcm beli di kotmemot.. secara ansuran, cuma takda interest... 

SERIUS aku tell korang!!!
Walaupun belum sampai seminggu aku hadap benda alah ni, aku tak RETI nak godeh mak nenek kat dalam ni tau!! Nak call orang pon, jenuh aku nak touch2! Nak cari nama satu hal. Kalo henpon dulu, aku cari nama, aku tekan jer lambang call, terus lah blh call org... Ini, nak kena slide2, dah takde lambang call, aku nak tekan kat mana?? Haihhh.. jenuh! memang Jenuh!!!
Nak type sms plak, berkali-kali aku delet, berkali-kali aku padam. Sebab nyer jari aku adalah agak memontok, lain aku nak type, lain yg kluar! Pastu bila aku type short2, memandai pulak lah hai dia betulkan ejaan aku. Dah jadi maksud lain... padam lagi.. type lagi....
Kesimpulan nya....

HAKU TAK SUKAAAAAAAAAAA!!! UNLIKE!!!!

Nasib baik tak bayo lagi.. Memang nampak gaya nyer, haku kena cari henpon idaman hati, idaman kelbu... Pujaan selamanya...


Comments

CheQ Sue said…
hahahahahahahaahahahha

kesiannn.....

Popular Posts