::BENGKEL HALATUJU APEX::

BERJAMAN TOK KADUK BARU MAU UPDATE KAH???

Bengkel anjuran PPKK (tempat aku keje laaa...)
Macam biasa, utk upgrade staff2 bawahan ni laa... 
Tarikh 1-3 April 2011, yakni 2 minggu yg lalu...
Tempat berlansung ini bengkel adalah di Laketown Bukit Merah, Perak. Hornestly, walaupun org cakap.. "best laa wat kursus kat bukit merah.." I nak PANGKAH (X) siap2 ehh.. i dah jemu tau!! Takde kemana nyer kami ni.. pagi petang siang malam, duduk lah memerap memedam perasaan dalam dewan bengkel tu... Tapi makan adalah TERBAIK!! memang syok kalo berbengkel dapat makan shedap shedap... Gambar makan nan hadoooo!! Skali lagi mau diingatkan, haku takde camera... Ini pon gambar adalah ehsan dari pakar jurukamera yang bertauliah...
Takmau citer panjang... kasik upload gambar sudah...


APEX yerr kawan-kawan.. bukan APEK!!!

JUMAAT, 1 APRIL 2011

Ucapan pembukaan dari our new Penolong Pendaftar (AR), Puan Fatimah Banu

 Bacaan doa dari new exco yang baru dilantik, Dr. Azmer

Ucapan perasmian yang agak panjang dari our new dean.. Profesor Azlina Harun@Kamaruddin


Muka-muka yang bakal kena tarbiah.. aku duduk depan skali tu.. nampak tak dicelah2 itu, yg berbaju kunin tu.. aku lah ituuu.....

Petang tu, acara BBQ... Sebagai acara welcoming... Sangat menyedap dia punya menu.. Tapi gambar takdo.. Harap mahap... Usai makan, naik bilik.. oh ya! bilik kami amik bilik triple yer.. Makna nyer satu bilik tu boleh duduk 3 orang. Kalo ikutkan boleh jer nak 4 org tido, sbb ade ade katil extra dlm bilik tu. Tapi nak selesa, 3 org lah kan... Then usai solat maghrib dlm bilik, turun ke dewan bengkel balik utk aktiviti seterusnya.. Kalo sesape yang penah pegi bukit merah, adalah tahu cemane bapaknya jauh nak berjalan dari bilik hotel ke dewan dkt theme park tu.. 

Ok next!
malam, 1 April 2011
Pompuan yg kat depan skali tu, pakai kasut pink stokin pink, itu adalah saya! TQ!
Ini pulak ucapan dari Ketua Fasilitator kami, merangkap suami kepada dekan baru kami tu laa...

 Ada rasa2 mcm kenal tak tuan punya badan ni?? 
Penah dengar pasal MIROS??
Ini lah dia Tuan Punya MIROS tu.... Profesor Farhan..
Dulu dia adalah mantan dekan di salah sebuat pusat pengajian di USM ni...

 Aktivi malam tu, adalah berdiskusi tentang tugas kerja masing2... So, duduk kamu orang di dalam kumpulan masing2.. berbincang dan berdiskusi lah kami....

Sampai ke tengah malam aktiviti itu saja...

SABTU, 2 APRIL 2011

Esok pagi, adalah sembahyang subuh berjemaah... Dan kuliah subuh dalam surau... Berjalan lebih dari 100 langkah mau ke surau itu tau! huhu... Heppp!! Tak baik merungut... oh.. insaf...

Usai kuliah subuh, bergedikkan pulak di padang fasir utk erobik.. Macam biasa, aku adalah instruktor erobik yang paling gumuk menjadi pilihan ramai diwaktu bengkel2 mcm ni.. Wahhhhh!


Aku nak LIKE la pic ni.. nampak ai kurus tauuU!!!
*pssstttt.. nak bgtau, aku training cari step ni, 2 hari tau! ptg lepas opis, aku bergedik dlm bilik ni.. Balik umah, tgh2 mlm aku erobik! wakakkakakkaaa* 
pstttt... jgn citer kat org tau! Malu i!

Sebenar nyer belakang tu ade stage kecik.. yg diletakkan bata-bata utk bagi stage tu nmpk tinggi. Utk tidak mengambil resiko, aku ckp kat drg, aku nak buat kat bawah jer.. Takut kang stage tu reban! hehehe...

Dah berpeluh sakan... laju-laju kami ke tempat makan utk breakfirst.. hehehe...

Habis makan, laju-laju lagi lari ke bilik nak mandi n turun ke dewan semula... 

Seterusnya, ucapan dari Pengarah Kampus kami yang hensem dan kacak..., Prof Aziz Tajuddin
Percayalah, saya tak mengantuk bila tgk dia buat lawak.. tp dia punya slide dan penerangan tu buat saya mengantuk.. ohhh...
 Ok... dah abis sembang2.. penyampaian cenderahati utk pengarah...

Lepas tu bermula aktiviti berkumpulan kami.. dari tengahhari, sampai ke petang dok buat itu jer lahh... pulun untuk buat bagi siap, sebab katanya, kalo dah ramai yang siap, malam tu akan mulakan utk presentation.. Sebab kalo ikutkan, esok nyer tu presentation...

tengok lah muka mak yang memulun menaip.. sebab aku jer lah yang punya kadar kelajuan menaip 50wpm.. hahahhaha.. "nampak beno menipu nyerrr!!!"
Aku lah menaip.. aku lah jugak yg buat ayat.. kata deme, org yg suka buat blog ni, pandai mengayat... ajer gampang kome ni kan!
Masa dok berdiskusi ni kan, aku agak tertekan lah dengan sorang dua makhluk Allah ni... Aduyaiii, sangat rupe mcm tak terpelajar tau! SEDIH!!
Sape org tu, tak nak lah mention kat sini, blog aku ni ramai silent reader nyer, walaupun takde org dok letak komen, tapi kalo aku tgk kat nuff punya statistik, beratus org jugak... Tu makne nyer ape tu?? 

Ok Nextttt!!

Petang adalah acara bola tampar pantai.. memang happening giler.. sebab menang atau kalah, tetap dapat melantak durian sepuas hati... Giler betul dorang ni.. tah mana dapat durian tu pon tah! Aku saspek kat luar jalan nak masuk Bukit Merah tu.. kat situ ramai penjual2 durian... Aku makan semata-mata 2 ulas jer tau.. sebab dah puas kot makan kat kampung.. tapi paling mavless buah mangga! Sedap tak terkata.. mcm nak kambus kepala dalam pasir tu.. sedap sungguh!!!

Gambar?? 
Maaf... jurukamera bertauliah ni pon tak sempat nak snap-snap barang 2,3 keping...

Malam
Lepas solat maghrib, ade kuliah maghrib dalam dewan... Ape ke tah nama ustaz ni.. tak igt la pulak aku...
Lepas tu sambung berdiskusi dan presentation 2 group yang pertama...

AHAD, 3 APRIL 2011
Pagi takde dah senamrobik (huh! lega). Cuma ade kuliah subuh jer dalam dewan tu bersama ustaz yang sama bagi kuliah maghrib.
Lepas breakfirst, naik semula ke dewan utk present tentang yang ape yg dah dibincangkan dalam kumpulan masing2... Group lain aku takmo letak gambar.. Aku letak gambo group aku jer lah.. hehhehe... Aku lah tukang present nyer...
Boleh dikatakan, topik yang group kami ketengahkan adalah hot... banyak sgt soal jawab nyer... sampaikan terpaksa ahli group lain masuk ke depan utk bagu backup.. dan group kami adalah yang paling lama kena duduk kat depan tu.. (aku rasa laa....) hehhee...

Habis semua group buat pembentangan, para ahli exco pulak duduk kat depan utk sesi berdialog pulak dengan kami para staff... Kena tarbiah 4,5 das... Macam biasa, untuk langkah selamat, adalah BERDIAM LEBIH BAIK! hehehheee....

Abis sesi dialog, sesi penyampaian sijil pulak...

Then sesi bergambar wajib...


Ok dah.... 
eh.. jap! jap!

Lepas makan lunch ape sume, pukul 2.30 kami dapat masuk ke dalam water park tu.. itu termasuk dalam pakej yang diambil.. Sementara nak menunggu tok Lucky dtg amik, aku join the team la masuk dalam water park. Yang lelain, ade yang balik terus... Ade jugak yang masuk skali dalam water park tu...
Alahh.. biasa jer lah bagi kaum2 ibu yg dah tua mcm kami ni.. water park tu kalo bawak anak2 syok la melayan depa mandi manda...

Ini sebagai bukti.. 
Tapi sampai kampung, si dara aku tu membebel sakan kat aku..
"Kan kakak dah ckp kat ibu.. jgn mandi kat bukit merah tu.. kalo nak mandi, bawak kakak dgn adik!!"
erkkk... ok.. ok...

Muka lebam + penat!
Sesambil nak tunggu tok Lucky sampai nak balik kampung amik anak2 ku... 
esok nyer aku EL.. tak keje.. badan jadi flat gilerrr!!! Mata lansung tak boleh nak bukak!!!
Muka memang melebam mcm haper jerrr....
Benci!



Comments

Popular Posts