::BANGGALI JUAL KAEN!::

erkk!!
betul eh?
Setahu aku, banggali kalo masuk kampung2 tu dok jual karpet jer..
"kaka.. kapet cantik... mau kaa??"

eheh!

Tapi ni bukan pasal aku beli kain kat banggali...
Ni pasal "terlebih" kaen yang dah aku dapat....Banyak norrr! Sampai tak terbuat baju dah hah! Berkurun lah dok jadi tukun dalam drawer...
Kalau ikutkan pon, memang aku menjarang buat baju kurung... Aterrr! bila masa nyer nak pakai pon.. P keje dok sarung uniform... nak bergaya lebih2 pon time ade function. Function pon bukan hari2 ade... Kan?

Kalau nak menciwi tu... memang fav all the time lah kan!! hmmppphh.. *kembam idom*
Meh sini aku nak menciwi sket! Walaupun kebanyakan kain2 ni bukan aku yang beli, tapi pemberian IKHLAS dari mereka-mereka.... tetap aku nak menciwi!

Diantaranya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*dromrolll*

 Kain batik Sarawak....
kalo tak silap aku, sepupu Lucky aku yangg bagi ni....
masih jadi kain....

 Ini pon kain batik Sarawak...
Juga pemberian orang.. Tapi aku tak ingat sapa yang yang bagi.. sebab udah lama!
Maaf yooo!! Masih jadi kain duduk dlm plestik!

Ini kain batik lepas dari Terengganu.
Kakak aku yang belikan... Dia pegi Ganu masa cuti sekolah aritu. 

Kain ni mantan Dekan opis aku yang beli. Dari India tak silap aku.
Asalnyer, dia nak jual kain ni.. Pastu dia suruh staf2 pompuan pilih. Kami pon pilih lahh.. Dia nak jual RM50. Tapi sampai skang aku tak bayar pon... heeee!! *nyorok*
Hakikatnya, kain ni memang cantik walaupun nampak simple. Cuma aku  tatau nak buat baju ape.. Sebab manik2 itu sangat buat kain ni nampak eksklusif! Aku takut tukang jahit tak berani nak amik resiko jahit baju ni. heheh!

Ini abah aku yang belikan masa pegi Indonesia.. Tak sure, Bandung atau Jakarta. Tapi yang pasti, udah lama kain ni berkepam dalam lemari. Tatau nak bila nak tempah. Utk baju, kain tu jenis chiffon kerawang yang jarang tu. Pastu kain dia mcm ala-ala songket sket. ade kain utk linning dan selendang!
Yang pasti, aku tatau samada kain chiffon tu muat atau tidak utk buat sehelai baju aku... sebab ukuran tak sampai 2 meter! huhu!

Ini kain pemberian mantan Dekan jugak. Baik mantan dekan aku ni... dari dia jadi Dekan lagi, memang rajin beli membeli utk staf2 bawah ni. Yang best, kalo dia beli ape2, sume nyer memang kena dgn taste kami. Alahhh... dia pon ala-ala jenis memilih org nyer. Haruslah kalo membeli ape2 mesti nak kan yang 'high taste' gitu kan... Kain ni dari Indonesia kalo tak silap ingatan aku. maklumlah.. aku ni ratu hilang ingatan. kalau dah lama-lama haruslah aku senang lupa ingatan. Kain ni bidang dia besar. Dan dia beeli pon 4 meter lebih aku rasa. Pon masih jadi kain!! Tatau nak buat baju ape.. sbb bunga2 pada kain tu mcm baldu-baldu sket.. CANTIK!!! Tu yang aku takut tu... Takut tailor amik upah mahal sangat! Hanya sebab BALDU aku tu... huwa huwa huwa! 

Kain ni kalau tuan dia tengok, mesti kenai! heheh!!
Ini lah satu-satunya kain yang aku beli. Memula cadang nak buat baju utk Dina. Tapi, bila aku tgk rupa paras warna kain ni mcm sesuai jer utk aku.. Jadi... bakal menjadi baju aku lah!!!
Yang ni COMFIRM aku buat baju utk raya!! Esok nak p tempah... (bawak jer boh dlm keta, tapi bila nk p kedai jahit pon ntah!)

Ini plak my ofis mate bagi. Dia pegi bercuti ngan kekanda dia ke Bandung pada tahun 2009 rasa nya!!
Pastu balik, beli ole-ole utk kawan2... Thanks Kak Niza!
Kain ni pon dah lama jugak... Idok jugak jadi baju lagi.. huhu!!!

Ini plak rezeki yang aku dapat hari ni...
Kain chiffon utk kebaya pendek.. ole-ole dari Medan...
Ini pengasuh anak-anak aku yang bagi. Hadiah katanya...utk hari raya!!
Waduhhhh!! Rejekiiiiiiiii!!!!
Kain utk baju ni dah ade yang match...
 Dengan kain batik pasang dari Terengganu tu...
Padan kan??? 
CANTIK!!! I LIKEEEE!!!

Dan ini pon rezeki dari seberang jugak.
Dari Mak dan abah ku yang baru pulang dari hanimun di Surabaya...
Tadi hah baru datang ke umah aku...
Sajer lah nak bagi fair utk anak2 dia... Masa Mak Abah aku balik dari Surabaya tu, dorang turun kat KLIA. Pastu anak2 yang ada di KL sana nun lah yang menjemput-jemput dorang. Pakat-pakat lah depa kat sana memilih kain-kain ni dulu. Otw nak balik ke Trong, singgah umah anak yang kat Ipoh tu pulak (umh kakak aku). Duk rehat kat umah sehari, hari ni datang umah aku plak! hehehe.. 

Okeh... dah abis dah aku menciwi kain-kain aku...
Skang aku nak promot plak kedai kain kawan aku nan sorang ni....
Raya dah nak dekat ni, korang pegi lah jenguk2 kat kedai kain beliau.. Mana lah nak tau, kot-kot ada yang berkenan... lawo-lawo!! Aku jamin memang high kualiti!!! Sebab aku dah beli!!! 
BETUL!
Kalo aku silap.. korang mai lah ketuk aku! sebab aku yang promot! hehe...
Sila lah masuk....
https://www.facebook.com/pages/Kami-Jual-Beli-KJB/228739838493
Atau


HAPPY SHOPPING!! 
SELAMAT HARI RAYA!!!!!!!!!! eh????

Comments

nice post
the 1st batik is very beautiful
CheQ Sue said…
kalau rasa2 tailor sana amik mahal pos laa kain tuh kat aku....kompom upah jahit 20riyal sajer...hahahahahhahaha

aku senang bangat menukarkan kain2 semer itu jadi bajuku :P
MR said…
wakakakak... wei, kitty pink mana? kerrr ko tak kuarkan dr sampul lagi? hahahaha

TQ for the promo :-)
CheQ Sue said…
makcik rehan.....

nnt nak order kain ngan makcik....sy tilik2 dulu yer...ada dah mark 2-3 yg saya berkenan...


sorry yer cek lala....
ceklala said…
@Cheq Sue:
Sila klik utara kan kepada tuan kedai itu sendiri yer!!!
Cobet kang!!!
ceklala said…
@makcik rehan KJB::
Tettttttt!!
Pandai... tp dah bawak kluar dah dr sampul pos ekspress. Cuma belum bawak balik ghumah! hahahha!

Popular Posts