::FATHER'S DAY OUT::

Walaupun kami sekeluarga duduk Penang, amatlah jarang-jarang skali kami nak melintas jambatan ni tru over the sea go to the island! Hahahhaha!! Ape punya ayat daaa...
Sebenor nyer, dekat erea seberang sini pon ada Jusco. Tapi sajer lah kan.. nak jenjalan jauh sket.. 
 Memang dah menjadi kelaku anak-anak aku yang jarang bawak berjalan...
Tengok laut.. "Wahhhh!!!! ini laut ke pantai ibu??"
Tengok bot lalu... "Dina!! DIna!! Tgk tuuuu!! Tuuuu!!! Fuyooo!! Laju nyer sampan tu..." 
=_='

Sedih kan anak-anak aku???
hurmmmm...

Bila dah sampai..
"ibu.. kita nak pegi mana ni ibu??"
"pegi Jusco.."
"Tesco??? Nak beli ape kat Tesco??"
"Bukan Tesco la adik... Ni Giant laaa..."

Haduihaiiii...

Tapi nasib baik jugak dia tak sebut Econsave.... Yer laahhh... udah itu jer tempat yang selalu ibu korang 'shoping' kan... Kalo Tesco dgn Giant tu, tempat fav Opah shoping. Balik kampung jer, pegi Tesco.. Pegi Giant... Itu jer lah yang dorang tahu... hehehhe!


Umat agak meramai sampai parking pon jenuh cari... Ape-ape hal pon, kasik perut bagi full tank dulu. Tok Lucky nak makan nasi.. Yer lah, dia bangun tido tak makan ape2... kami ade gak belasah roti pagi tu... QB yang amat jarang skali aku jejaki.. Udah ler besar nak mamfos.. Cari tempat nak makan pon jenuh menapak.. Last-last.. TCRS jer yang nampak.. 
Time kami datang tu adalah waktu puncak dimana, waktu tengah hari, orang lapar nak cari makan. Yang mana memang suka makan nasi, cari tempat yang ada nasi lah kan.. mcm kat TCRS ni.. 







Kita orang pilih set of the day...
Ade ayam hainan masak serai ape tah.. tak ingat!!
Pastu ade pilihan ayam lagi... Kami amik ayam roast...
Memula, sampai dua menu ni dulu.. anak2 dah kelaparan.. bagi dulu dorang makan... Tunggu sup tak sampai-sampai... Staf dia mai hantar order org sebelah meja, aku tanya pasal sup.. dia bgtau kawan dia. Ingat nak mai hantar lah... Rupanya takdak jugak... Padahal, kami duduk dekat jer ngan kaunter yang dorang buat serve tu suma.. Takkan lah tak perasan kan?

Pastu mai hantar air, hantar lagi menu tambahan ni.. Aku tanya lagi pasal sup.. Tunggu punya tunggu.. takde jugak.. 2 kali dah tanya ni.. Lucky aku muka dah cam cencorot.. sbb tunggu nak makan dgn sup... 
Kali ketiga aku tanya.. tapi muka & intonasi dah lain macam... baru nak mai hantar.. Itu pon, nasi Lucky aku dah nak abis.. Dina dah abis makan, Muhammad tambah nasi tu pon sbb tgk sup baru datang. Dina hirup jer kuah sup tu.. 

Geram betul aku tau!! SERVIS TAHAPER!!! SENGAL!!!

Geram-geram pon, aku hadap jugak sume makanan tu sampai habis...
Sayang woooo kalu tak habiskan.. rugi lah mak!!!
Lain kali kita cari jer food court okeh!!!

Usai makan, ke destinasi seterusnya....
Mencari baju raya... heh!!



Comments

Popular Posts