::INTRO JER DULU::


Ahad lepas kan Fathers Day...
Takde niat pon nak calebrate.. Asal nyer janji nak kluar ari Sabtu..
Tapi dah Sabtu tu, Lucky aku ade game ping pong seharian... Pagi sampai petang..
Makanya... bermalas-malasan lah kami anak beranak kat umah...
Aku masak pon, simple cincai jer... Malas nak beria-ia...

Tujuan asal nak kluar tu nak belikan baju-baju raya bebudak ni...
Dah alang-alang ade duit sikit kan.. Prepair lah ape2 yang patut awal2 ni...
Dah la tahun depan si Kakak tu nak masuk tahun 1 dah.. COMFIRM lah nak pakai duit baaaaaaaaaaaaaaaanyak lagi kan???

Nak citer sket ni...
Sabtu malam tu.. Lucky aku yang tak reti penat tu kan...
Kluar jumpa geng malam tu.. Tah pukul bape pagi baru balik pon tatau!
Aku malas nak bangun tgk jam!
Dah balik tu bukan dia reti nak tido terus... Aku perasan dari dalam bilik ada cahaya kat ruang tamu tu.. Ku pikir, mesti dia tgk tv. Aku pon sambung tido....

Aku ni memang dah automatik pagi pukul 6.45 - 7.00, mesti terjaga.. Bangun nak tutup lampu luar.. pastu kadang2 aku sambung tido 10 minit kat sofa.. (kalau ABC laaa).
Pagi ahad tu aku bangun... KEJUTAN!!!
Lucky aku tak tido lagi!!!!!!!
Dok ralit main game depan laptop! 
Hahh.. tunggu lagi?? Kena tembakan berpadu 2,3 das dengan aku!
Padahal dia memang dah tau JANJI dia hari ahad tu...
Lepas tutup lampu, aku masuk bilik sambung tido... Lepas kena bebel, Lucky aku pon tido.. tapi tido atas sofa... Konon-konon takut terbabas lah kan...

Sudah nyer....
BERASAP aku menunggu Tok Chik tu bangun tauuuu!!
Bukan takat aku jer... Anak2 pon nak berpeluh balik dah menungg papa bangun tido...
Nak kejut kuat2 takut papa nyer marah... Kejut la panggil pelan2...
"Papa... bangun la cepattt..."

GILA TENSYEN!!!
Ikut kan amarah ni memang nak kluar jer ngan anak-anak, tinggal dia kat umah.. Tapi hati kecil masih berkata-kata suruh bersabar... SABAR... SABAR... 

Eh! tetibe mari pulak suara bagitau suh bukak tudung, salin baju, protes!! Tapi masih ada hati kecil yang bersuara nun sayup sayup kedengaran.. suruh bersabar.. SABAR..SABAR... 
Dah 7 tahun... masihkah belum MEMAHAMI?? Lupakah pada akibatnya jika turutkan akal jahat??

Ok tarik nafas dalam-dalammmmmmmm...
Layan "Jaguh Kampung" sampai habis.....

Pukul 12 dia bangun... mandi lah.. shave lah... buang misai lah...
Tup tup 12.30 jugak baru kitaorang kluar dari umah...

Tempat tujuan.. QueensBay... 

Eh!
Ni aku nak menciwi sket... Pic masa tgh siap-siap nak kluar Ahad tu.. 
Tudung baru aku ni tau! hik hik hik... Nama tudung ni Nurkasih. Aku tatau ape motif dia nak bagi nama tudung ni lagutu. Tapi aku nak bagitau.. Ini lah diantara tudung yang menjadi idaman aku. Dah lama aku cari. Dok tengok dalam online, tapi nak beli mcm tak berbaloi sebab kena + kos penghantaran. 
Kebetulan aku ronda-ronda kat Parit Buntar, masuk lah ke kedai jual tudung tudung ni. Kedai baru bukak. Sebab sebelum ni tak penah ada pon kedai tu kat situ.
Aku ni kalo bab2 tudung aku memang berkira sket. Yer lah.. sebab aku jarang membeli. Kalau beli pon, takat yang sehelai 8 ringgit jer.. iTu pon Pasar Kemboja mari... Sebulan sekali (tunggu gaji) beli 2 helai terus.. 2 helai 15 hengget!
Tapi tudung Nurkasih ni mahal sket.. Kiranya kalau aku beli tudung 8 hengget tu, blh dpt 4 helai lah! Ciri-ciri dia memang menepati citarasa aku.. Kiranya, tudung ni ala ala mcm tudung awning. Tapi dia takde awning keras yang kat depan tu.. Dah jadi ala ala syiria jer dah.. Aku sukaaa!! 

Okeh cukup utk setakat ni... 

Hahaha...



Comments

Popular Posts