::KALAU TAK OVER, BUKAN AKU LER...::

Setelah 4 kali bertarung, setelah mcm-mcm masalah yang dihadap, dengan mulut si puaka longkang, dengan pihak bowling alley buat perangai, akhirnya sampai jugak Liga ni ke pringkat akhir.
Liga ni akceli staf dari dept aku yang anjurkan. Dah masuk musim ke 3 dah. InsyaAllah, maybe akan ada musim ke 4. Aku salah sorang ahli nyer. Dok update blog, dok hantor email, dok buat scoresheet, dok kira score pin, dok kena hentam sume pon aku lah! 
Liga ni kami buat style 4 kali jer setiap musim. Sebulan skali dalam minggu gaji.. Sebab tu dipanggil 'Payday Bowling". Which is, dalam setahun tu akan ada 2 musim la.
Aku ni, main pon kadang-kadang ok, kadang-kadang hancorrrr!!! Kalau ok, aku canang seantero maya sambil menaip, sambil kembam idom! Kalau score corot, aku dok dendiam, sorok scoresheet! Hahaha!

Markah untuk liga ni dikira dalam bentuk point. Setiap kali pertemuan, kami akan bermain 5 game. Handicap akan diberi selepas tamat permainan bergantung kepada average dalam kesemua permainan. Sape yang score  + handicap tertinggi, akan dapat 10 point dan seterusnya. Macam aku, memula musim pertama dulu, mmg sokmo lah dok dalam ranking jer. Sama lah dgn Lucky aku. Sampai sume orang tak puas hati sambil buat ayat, "asyek depa jer dok dapat!" hahaha! Then, masuk musim kedua, kami ubah syarat, setiap musim yang mendapat top 3, tidak akan dapat handicap untuk musim-musim akan datang. Dengan alasan, sebab nak bagi kat orang lain plak menang! Keh Keh keh!
Aku tak kesah lah.. sebab kalau sebelum ni, main kat mana-mana pon, mana nak bagi handicap. Lagipon, yang masuk liga ni, sume nyer gred c dan boleh jugak nak bagi kaegori gred D! Aku walaupun dah pegi main seluruh Malaysia, masih dalam kategori C GRADED!! (Peluang ke seluruh Malaysia tu pon sebab wakil USM utk sukan Staf antara Universiti. Kalau tak, jangan harap nak merasa ke mana-mana.)

huhu! pagi-pagi limun mcm ni buatkan aku lagi tenang nak tulis karangan panjang-panjang! kah Kah kah!
Ok! Ini keputusan utk Final malam tu.
 

(Cari nama NORZALILAH) 
Kenapa aku tercorot???
1 : Malam tu, aku adalah RATU SPLIT yang paling fofulerrr!!! Rasa mcm nak nangis kat situ!!
2 : Sampai lewat! Orang sume dah ada aku baru sampai. Sebab aku lah yang bertanggungjawab utk buat undian lane ape sume... Ujung-ujung aku yang pasrah sebab dapat lane awal!! Huuwaaaaaaa!!
3 : HILANG FOKUS... taktahu kenapa... Maybe aku terover confident jua!
4 : Ahhhhhhhhhhhh!!! Malas lah nak citer banyak!!!


Ini aku tepek pic aku jer.. Nak tgk pic sume masuk la fb sayer... 
kalao belum add, sila add disebelah kanan ni yer.. 
 Muka tak blh blahhhhh!!
MEMANG OVER KAU KAN LALA???

Biasa lah.. aku kan penyeri majlis... kalau takde aku, majlis tak berseri.. sebab, kalau TAK OVER tu bukan aku laaaa.....

 Ini diantara yang hadir..
Sebenarnya, kalau ikutkan dalam list aku ade 30 org. Tapi dah ujung-ujung tu, ramai yang tak leh datang. takpe, kami tak kesah pon. Eh, kenapa ada baju oren, kenapa ada  baju biru tu?
Yang baju biru sume nyer ahli komuniti liga. Yang baju oren, peserta liga.

Thanks sebab sudi membaca.... Hehehe...
Bowling ni adalah salah satu game fav aku. Kalau ade masa, kadang2 aku pegi main dengan Lucky aku kat Megalane Bowling Centre di Megamall, Seberang Perai. Anak2 pon memang dah biasa kat tempat boling. Sebab dari kecik dorang aku angkut ke tempat boling tu. Dari dok tido dalam stroller, sampai lah tido kat Megalane. Memula masa nak cerdik jer dulu dok mengacau, skang dah bape sangat. Kacau pon, sebab nak g kencing lah! nak susu lah! Itu perkara biasa....
Ade seorang sahabat penah cakap kat aku...
"Ila, ko ni dok bising nak mengandung, nak mengandung.... Tapi aku tgk, aktif nyer kemain lagi! main boling lah! Main Netball lah.. MACAM MANA NAK MENGANDUNG??"

tettttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt!! (sik ada jawapan)


Comments

Popular Posts