::CERITA HARI RAYA [Episod 2]::

Hari Raya menjelang tiba... pepagi subuh, aku bangun kemas² umh mandi, sembahyang..
Dok termenung depan pintu dengar takbir raya sayuuuuuu banget rasa hati... sedih mane tak nyer.. tahun ni [setelah 4 tahun berumahtangga] adalah tahun pertama aku beraya dirumah mertua dahulu..
Kami somi isteri tak penah bergaduh pon berebut nak beraya di mana dulu.. Aku slalu bagi peluang en.nurul buat keputusan. Dan selalu nyer, dia akan beraya diumh mak aku dulu yakni.. di Trong, Taiping! sebab nyer..[hah! ade sebab taw!] sebab nyer, kalo beraya diumh parents aku dulu, raya pertama mlm or raya kedua pagi, dh berangkat ke Ipoh... makanya kami akan beraya diumh sebelah en.nurul berhari-hari lamanya... Alangkah gumbira hati beliau!! tepuktangan
Tapi, tahun ni agak berlainan keputusan en.nurul. aku pon tak bape pasti apekah masalah yang dihadapi oleh en.nurul ku ittew... Nak tak nak.. aku sebagai isteri hanya menurut perintah..Baek Tuan!!! sembah
Berbalik pada cite aku, awal-awal pagi lagi aku dah call mak n abah aku dikampung ucap selamat hari raya... pepagi dah ade drama sedih disulami tangisan dengan berlatar belakangkan suara takbir... Sedih woooo!!! nangih [ceiitt!!! mcm lah beraya diperantauan!!]
Anak bujang aku biaserr.. bangun awal dengan senyuman.. hehehe sengihnampakgigi aku bagi mandi dia.. siap2 dia dgn baju melayu n sampin.. pastu kejutkan en.nurul dan anak dares ku... Anak dara aku agak membuat perangai pada hari kejadian.. sebab selalu dia selagi tak pukul 10 mmg dia tak bangun.. tapi pagi tu, dia kena jugak bangun awal sebab RAYA!! Jenuh aku pujuk macam2 nak bagi dia ok... N last, dia ok gak bila dahpakai baju raya... hehehhe... love
Okeh... meh tgk gambo.. [sebeno nyer letih nak type en3 pjg² ]




raya tahun ni kami anak beranak sedondon biru...
tapikan.. sadis nyerrr la haiii...
takdo gamba sekeluarga sedondon...
knape yer??
tak teringat ke??
huhuhuuhu!
Tapi aku dah usulkan cadangan kpd en.nurul
tuk pakai baju raya, then amek gambo kat kedai gambar.. hikhik hik... aci tak? ihikhik
--------------------------------------------------------------
Nota Bulus kaki!>>Siap satu en3!<<

Comments

Popular Posts