::SAMBUNGAN::

Pagi tadi citer pasal anak dara aku demam kan...

Tgh hari amik dia kat sekolah, mulut muncung dah rope siput!
bibir berdarah!!
tanya kenapa? DIAM!! Tak mo bercakap....

Adik mcm biasa, budak yg super aktif... Kalo balik sekolah senyum melerettt!!!
Cikgu kata, Muhammad dah kenyang makan nasi.. Kakak tak mau makan.... 
Patut laa..

Dalam keta, aku tanya lagi kenapa bibir berdarah... Mulut dok muncung lagi ni...
"Tadi laaaa... Terlanggar kepala adik!!! Dah la kepala dia KERASSS!!"

Oh.. ok!
Kakak nak makan apa ni?? Ibu nak balik rumah, nak tido.. sakit kepala...

DIAM...

Cepat laaa... kakak nak makan ape? nak nasi ayam?

GELENG....

Roti nak??

"TAK MAU!! ORG KATA TAK MAU! TAK MAU LAAA!!!"
 amboiiiii..... saja memang nak cari pasal kamu ni yerrr!!

Aku terus jer balik rumah... Sampai umah, kluar keta, si Kakak hempas nyer pintu keta... Tengok! betapa kepala angin nyer pompuan tu... Aku sabo jerr.. walaupun kepala penin niii!!!

Masuk umah, aku sikit tak peduli kat dia.. suh dorang salin baju... Aku panjat katil, cari bantal, tido!!!

2.15 terjaga, tgk Kakak tak tido.. dok main tulis2 dalam buku.. 
Adik lena depan tv bawak ketiak papa...

Aku siap-siap, bawak si Kakak pegi makan skali. Adik, masih tido nanti papa yang uruskan...
Makan nasi pon ade la 3 suap.. tu pon tak abis. Kuetiaw aku jugak yg dia sesahh...
Muka dan kelaku masih ada tanda-tanda orag tak bapa sehat...
Abis makan, aku bawak dia masuk opis... Adik dah papa hantar pegi umah pengasuh...

Tak sampai 5 minit, aku paksa dia tido...
dan kesudahan nya...
Tido dalam kesejukan...
Sedap ni tido mcm ni ni...


Comments

Popular Posts