::TELUK SENANGIN DAY 2 (NIGHT)::

 Malam hari kedua, kami pakat2 la nak makan kat luar...
Tempat tujuan, hala ke erea Lumut sana. Tapi bak kata, bapak mertua ku, "kedai makan kat lumut MAHAL!" adoiiii... kena lah mencari kedai2 yang sebelum sampai erea Lumut lagi.. Tapi masalah nyer, kedai-kedai makan tepi jalan tu semua tak meriah lansung! SENDUUUU jerrr....

Eh..
Sebelum tu kan.. otw nak kluar dari Teluk Senangin tu. Belum sampai lagi ke jalan besar, keta Tok Lucky aku berasap-asap ko!!! Asap kluar dari depan, dari belakang! Berkepul-kepul! Cuak dah kami laki bini. Nasib baik belakang masih ada keta sepupu Lucky aku folo... So, kami benti tepi jalan, nak check pon tatau ape nak check sebab gelap! Last-last decide, Lucky aku patah balik ke chalet park keta, kami anak beranak pakat tumpang lah keta mana yang kosong... SEDIH!

Jalan punya jalan, jumpa la satu kedai ni kat tepi jalan hala nak ke Setiawan.
Tak ingat apa nama kedai. Tapi tgk dari luaran mcm ade kemeriahan nyer sikit.
So, kasik berenti semua kereta...
  

Sementara nak tunggu makanan tu, order la kopok goreng ni. Being anak2 ku yang memang sedang kelaparan kan, makan kopok serupa mcm tak penah jumpa! Sabar jer lah!

Tahu kan jari jemari sape yang montel ni???
Ibu nak amik gambo, dia sebok nak amik hp ibu. Nak main game!
EEeeeee.. Tertekan mak ok!!

Ini menu malam tu. Dorang yang buat order. M O J (Mak ok jer)...
SEDAP KE??
Boleh laaaa bagi mengisi perut yang lapar gedik-gedik ni...
*tomyam campur*
*kangkung goreng belacan*
*telur bistik* (yg tak rope bistik lansunG!)

*Siakap 3 rasa* yang tak rasa apa-apa....
Tapi ujung2 mulut aku juga yang perabiskan hingga ke tulang temulang.. haha!


MAKAN-MAKAN!

Usai makan, kami semua berjemaah ke Pekan Lumut.
Ade bazar yang bukak memalam hari kat situ.. Ala ala mcm uptown / downtown gitu laa...
Kami pon merayau la kesekejapan... Tapi, utk anak2 aku dah sound2 awal... "NO MAINAN!"
Akur...
Walaupun bersepah mainan kat situ! Cuma si kakak bergedik nak kan buku sticker ade gambar princess. Cuma 3 hengget... Belilah 2, adik dapat BEN 10 (mcm biasa lah dia.. tak abis2 dgn BEN 10)



  
 Jalan-jalan jer cuci mata...
Pastu lepak kejap kat tepi dataran tu...

Pakai iphone besar pon still tak leh muat muka MAK! hoho!!

Usai berlepak, depa singgah pulak ke kedai yang jual hasil laut. Segala jajan.. makanan ringan... belacan pon mertua ku beli!  hehhe.. Tapi, aku tak turun keta pon. Anak2 i ketiduran kedua-dua nya.. hermm...

Sampai kat chalet lebih kurang jam 12,
Depa still melepak kat luar. Sambung main Saidina. Aku sambung novel...
Pastu tak lalu dah nak mentelaah, aku masuk tido!
Adik2 ipar aku dok layan Saidina tah sampai pukul bape. Yang kaum lelaki, layan daun terup!

AkU?
NGANGKANG TIDO!!
ZZZzzzzzzzzzzzzzzzz!!!

Comments

Popular Posts