::BOLEH TAK??::

Dolu dolu aku rajin tepek pic muka aku kan??
kalo sesape rajin belek N3 lelama aku.. ade lah keje tak berpekdah aku tuh...
Now.. aku kembali bersemangat nak tunjukkan muka aku..
sebab ape??
hehehhe.. sebab kulit muka aku now semakin pulih dari segala black head dan white head!
Aku bukan lah dalam kategori wanita cantik atau sempurna...
Cuma aku nak perasan lawa skali skala...
Sape nak puji aku?
Takde sape pon nak puji..
En.Nurul pon puji dalam diam jer... Kalo muka aku elok, diam jer dia...
tapi ce kalo naik sebijik jerawat... Awal² lagi aku dh kena kutuk! CEH!
Muka dia ade jerawat, aku pon bising gak.. hehehhe...
"ape ni yang.. besar naw jerawat neh.. angau kat sape plak dah!"
Itu lah ayat sipi sipi sindiran aku tuk En.nurul si jerawat batu... hehehhe...
*mampos aku kalo laki aku baca!*

Ok OK.. cerita asal...
Aku nak tunjuk muka aku sebelum n selepas...
Sebelum ape?
selepas buat ape?
hehehhe.. JOM tengok!


Ini Pic aku sebelum aku diperkenalkan dengan satu produk kecantikan...
Sebelum ni, produk kecantikan aku hanya loreal (kerana dirimu begitu berharga).
Aku cuma pakai pencuci muka loreal dan krim whitening dia jer...

Sebab, hanya jenama tajuk ni jer yang boleh diterima pakai oleh kulit muka aku.
Kalo aku sesaje gatey nak tuko jenama lain, blh la diterima dlm 2 hari..
Lepas tu, tgk lah bapak segala jerawat timbul di merata alam!
Ai not like okeY!!
ai HATE jegawatt!!
EeeEEUUWwww!!

Lepas tu, nak dijadikan citer, aku n geng menggedik sesaje la gedik melangkah masuk ke kedai spa. Konon nak survey harga nak buat spa.. Skali skala kan nak manjakan badan. Bukan setakat survey, skali terjebak terus!
Nyonya tokey kedai spa tu promote kat kami produk bertajuk "BRUNOVASSARI"
Sape² penah tgk produk tu? sila bitau aku ok!
Memang kat kedai spa dia guna produk tu utk pelanggan yg nak buat facial or spa.
Harga?
Uhhh.. jgn ckp laa...
Nyonya tu suggest aku pakai 3 barang dari produk ni tuk kulit muka aku...

- Aquapura=Utk cuci segala kekotoran sebelum basuh muka dgn pencuci.
- Toner= Pakai selepas cuci muka
- Sunblock cream= Pakai selepas pakai krim muka.
Pastu dia bagi aku 1 free anti stress krim.
Aku still boleh terus menggunakan pencuci muka dan whitening cream loreal aku tuh. Cuma ada tambahan pada produk tuk je...
Yang boleh aku terjebak membeli dan mencuba, sebab nyonya tu bg buat bayaran ansuran.. huhuhuhu..
3 barang tu kalo aku nk beli cash, mmg tak tercapai akalku.. tapi sebab leh bayar ansur aku pon beli lah...
2 minggu aku pakai, mcm ade perubahan la jugak walopon tak bape nak ketara.
Tapi sebab aku si pemakai dan si pengguna juga si pemilik wajah, jadi aku tahu akan sejauh mana perubahan yang terjadi kat muka aku...
3 minggu lepas aku baru jer buat facial... 29 tahun.. kali pertama muka aku di facial kan!
Bukan aku xnak buat sebelum ni.. tp sbb dok dgr org ckp, wat facial nnt muka jd teruk lah.. naik jerawat banyak lah.. aku jd mcm takut.. tu yg tak penah pegi wat facial..
Tapi rupe nyer.. baru aku tahu, kalo nak cantik, muka harus kena facial.. KENA!!
hehehhe.. boleh?

Skang dah dekat 3 bulan aku pakai produk ni.. tak abis lagi.. sbb berjimat cermat hehhe.. *mahai wooo.. mampoih la pakai kerap²*
Muka aku semakin terserlah kemanisan nyer.. huihuihui *kilat sabung menyabung!*
Dulu kalo aku malas pakai mekap, mak ai! muka mcm tahaper jer..
Minyak leh kaut buat goreng ikan!
Skang, tak pakai mekap pon, muka aku takde minyak², jgn kata anak jerawat, baby jerawat pon tak berani nk muncul. Kalo ade pon... dia sekadar melayan perasan ditepi-tepi, belakang² pentas yg org tak nampak.. hehehhe
So far, aku sgt berpuas hati lah... En.Nurul pon takde nak komplen ape².. *yerlah.. aku beli xguna duit dia...* huuhuhu

Ni pic paling VASSS! sebab aku snap sebelum entry ini diterbitkan! Nyehhhh,...
Aku suke idung aku yg dh xde krutu krutu (black head)..
Keliling mata aku yg dh xde lingkaran nyamuk gelap..
Bekas jerawat kat pipi tu dh beransur malap...
Kulit dah tak berminyak lagi...
Yeaaaaa!!! Transfomasi telah berhasil!!
Tapi.. utang belom abissss!!
Sape nak jawab?

Comments

Popular Posts