::CITER GANU YG PANJANG!::

Haluuuu...
Nak dgr tak citer pasal Aku g Ganu?
Tapi non ado laaa cite yg syok²...
Sbb aku pegi bukan berhanimun bercuti mencandat sotong sgale..
Aku pegi untuk pemilihan pemain bowling bg kejohanan Intervarsiti @UMT bulan 6 nanti...
Wahhhh... vass da vass kan.. baru pemilihan dh bergedik ke Terengganu...
Well.. USM kan banyak duit.. WooOPPSS!! heee!

Kami bertolak ohh.. bukan tolak bas.. naik bas ekceli...
Naik bas dari USM hari jumaat lebih kurang jam 10.30 mlm gitu..
Aku keseorangan tanpa ditemani En.Nurul sayang..
Sebab En.Nurul ku pegi bersama kawan nyer pada keesokan malam nyer..
Malam tu kan ujan berenyai renyai sepanjang jalan...
Aku yang kemengantukan tahap dewa tetap tak boleh nak lelapkan mata disebabkan sejuk yg terlampau!
Aku rasa mcm nak jerit jer kat pakcik driver tu suh tutup ekon!
Giler menggigil-gigil, ketak-ketak gigi aku tau!
Aku ni tak tahan sejuk.. sikit² tu blh lagi.. kalo terlampau tu mmg aku akan jadi tak karuan!
Segala jenis posisi aku duduk.. ekon atas tu aku kalih sana, kalih sini, tetap tak betah!
masih jugak rasa sejuk yang tak normal...
Aku bagi msg kat En.Nurul konon mcm nak minta simpati.. leh dia gelakkan aku! cheyy!!
Takpe takpe.. esok dia balik naek bas.. tau la.. huuuhu!!
Sampai di Hentian Lebuhraya Timur Barat, aku bergegas turun melempiaskan sisa kecilan yang aku tahan² dari dalam bas!
Aku order minum air gano panas! Pergghhh.. konon mcm blh jer panas kan badan aku kan... tak penah² aku minum gano tu.. *sblm ni kt umh dok bancuh tuk En.Nurul aku minum jer...*
takpe.. itu nama nyer ikhtiar...
Sambung lagi perjalanan.. Aku rasa mlm itu adalah malam yang amat panjang...
SEBAB AKU TAK LEH TIDO!!! HUUUWAAAA...
Sejuk baiii.. aku tak leh lelap mata walopon sekejapan!
Aku amik keputusan tuk sumbat rongga ekon yg atas tu dgn tisu!
YES! YES! berjaya mengurangkan kesejukan terlampau itu!
Tah cane.. aku rasa mcm aku tertido pulak.. mungkin tahap kemengantukan aku adalah telah melepasi zon zon utk pejam secara automatik...
Sebab ape, aku blh tak sedo diri bila bas benti kat depan masjid tuk semayang subuh!! huhuhu.. Subuh aku melayang okey!! *tu pon drg ckp ms dh masuk hotel*
Aku terjaga tgk jam 7.30 pagi! dah terang! Sampai dah ke? hehehhe.. aku tgk bas belok nampak papan tanda "PANTAI BATU BURUK"! Heee.. dah sampai.. Alhamdulillah...
Berjaya juga aku mengharungi kesejukan bas yang terlampau itu...
Satu hal, bas meronda cari hotel penginapan kami tak jumpa... Kata nya erea Pasar Payang.. Tapi tak nampak kelibat hotel yang berkenaan pon..
Pusing punya pusing, tanya pakcik bomba, jumpa lah jugak.. Hotel Seaview...
Berhadapan dengan Istana Maziah...

Sabtu:- Siap Check in.. lepak².. mandi².. kluar cari bekpes...
Balik Hotel.. bubummmm!!! 2.30 bangun.. mandi² solat...
Petang, g jenjalan.... Masing² bawak diri.. bawak haluan...
Malam.. Lepak Hotel.. layan AF...
Abis AF.. kluar pekena roti canai sama teh tarik.. *sebelah hotel jer pon.. 3,4 langkah dh sampai!*
Masuk bilik.. TIDOOOO!!!

Ahad:- Siap² check out terus.. Carik bekpes... Terus ke tempat tujuan.. STADIUM SULTAN MIZAN ZAINAL ABIDIN!
Kami main sebanyak 14 game!!
Haduhhhh... rasa mcm mau patah lengan aku!
Tapi aku tak sellected... Sebab masih ade pemain yg lebih terror dari aku!!
Atau dalam erti kata lain... Aku dh pencen! dah lama tak training.. Skill pon tak berterbangan merata hala... nak carik arrow pon jenuh!
14 game, total pin point=2068, average=148 huuwaaaaa!! Sedih sedih!
Paling high score aku dpt 213. tu pon game ke 7!
baru je dapat step, dah kena rest tuk second block!
Arrghhh!! Mencik! Mencik!
Mencik menceritakan tentang game aku ari tu!!
Disebabkan 14 game tu, tangan aku selenguh lenguhnya, sepanjang perjalanan balik dalam bas aku mengaduh sakit...
Pinggang aku sakit.. Sib baik En.Nurul aku ade.. Sape lagi tpt aku nak bermanja kan...
Sama seperti perjalanan dtg, kesejukan aku ditambah lagi dengan kelenguhan tangan dan kesakitan merata alam.. tapi agak terubat sebab leh peluk², manja² ngan En.Nurul dalam bas! heheheh.. NO 18sx OK!!
Telan panadol utk sakit urat tu sebijik, lega lahhh...
Jam 4 pagi, kami sampai di USM.. Alhamdulillah.. tapi aku masih mamai.. balik umh, mandi² ala kard terus panjat katil carik bantal ucuk!! hurmm hurmm.. lenaaa sampai tgh ari!!!

Dah baca dgn pjg lebar??
baguss... *aku pon letih dh menaip*
skang tgk lah picture slide show ni plak...
Bismillahirramanirrahim...



walopon aku tak terpilih.. dengar kata, aku akan dilantik jadi LO?
ape tu? tak kesah lah.. janji aku dpt pegi Intervarsity! hehehhe...


Comments

Popular Posts