::CERITA SABTU::

Sabtu...
bermula aktiviti rumah...
Sidai baju, tapi cuaca sangat lah mandom... reduppp...
Aku nak kluar p market beli ikan pon al femalas!
Punya malas tak malas nyer aku... ready bekpes pon ngan sekut jerr!
kekekekkee...
Tengah2 sebok kat dapo *sebok la sgtttt kan!*.. tetibe aku dengar mcm bunyi ujan...
tgk2 kat luar memang ujan sedang meruntuh secara manja manja gituuu...
Aku pon dengan penuh emosi keluar tarik penyidai baju aku.. huhuhu.. cane baju nak kering niii....
Hurmmm.. biar lah...

Aku terus lah dengan aktiviti memasak... pukul 10 pagi aku dah start masak utk lunch tau!! selalu nyer, pukul 10 itu adalah masa bekpes... heheheh~!
Utk lunch, masak makanan yang paling simple di abad ini... hehehe...
Tebuk sardin + Ayam goreng kunyit + Sayur taugeh&kucai masak kicap kasi berkuah sket.
Aterrrr.. dah tak ke market kann.. masak jer lah ape yang ade... (gambar takde.. sbb aku kelupaan mau bwk balik kabel camera dari opis)

Itu pon habis dimakan kami anak beranak... ujan kan.. sejuk... bekpes pon sekut kering jerr.. perut pon ape lagiii.. sangat menerima lah nasi yang panas2 mcm tuuuu....
Tak cukup dengan tu, sayur taugeh aku abis diratah dek anak2 aku... licin... tinggal kuah kicap jerr!! haduihhhh...

Abis aktiviti memasak.. makan... mandi.. (oppsss!! heheh)
pukul 2.30 mcm tu, aku pon mulakan kerja membuat biskut tempahan...
biskut oat aku tu laaa.. ade kwn aku tempah tuk raya haji nii... kena lah buat...
aku buat sensorang... dengan ditemani radio sinar fm...
kedebak! gedebuk! pukul 6.30 td baru setel..
Itu pon ade setengah lagi yang baru separuh siap... tunggu esok plak sambung.. bakar abis dah.. cuma tinggal nak tacap yang last tu jerr...
haduihhhhh... 4 jam aku dok bersila... sakit pinggang! sakit punggung! lenguh kaki!!
itu baru sikit...

Malam ni...
sayur dah abis diratah.. tinggal ayam goreng kunyit dan sambal sardin tu jerr...
Aku panaskan sardin.. aku buat nasi goreng kunyit sama ayam kunyit itu tadi.. nasib ade mix vege sikit.. campak jerr!!! cheng! cheng! cheng!! SIAPPP!!!
itu lah dinner kamiii...

Skang.. perut aku sudah kekenyang.. mata juga sudah separuh mau pejam...
pinggang adalah sakit.. punggung juga begitu..
perlukah aku tido???
harussss....

Ok Nitee!!!
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ....

Comments

LiAnA said…
awainya tido kekeke.. sejukkan sedap tarik selimut

Popular Posts