::KELAINAN DI PARIT BUNTAR::

Tak dirancang..
Plan asal cuma nak ke Billion Parit Buntar *satu² nyer supermarket yg femes kat PB*... My fren wanie nak beli barang sket...
Parking baik sebelah billion... Turun keta, skali suda nampak satu cafe baru dah dibukak...
Tengok macam menarik...
"mau mencoba??" "itu suda pasti..."

Aku ngan Wanie ni memang dah maklum dgn tahap pemakanan kami yang sekepala... Ape saja yang menarik dimata kami, kami pasti mencoba.. bila serasi ngan rasa tekak, kami akan ulang alik ke situ.. Tapi bila muncol ayat ayat komplenan, akan sedia maklum lah kedai itu akan kami jejak sekali itu sajork!!

Berbalik kepada cerita asal...
Usai membeli belah.. ( u olss.. hakak beli penimbang!! nak timbang berat badan yg semakin menggebu ni... kekekek!!) Kami pon menujulah ke Cafe tadi... Cafe tu terletak bersebelahan dgn billion parit buntar tu jer.. Cafe Strawberry nama nyer!
Port lepak diluar utk perokok tegar juga disediakan... Ala ala mcm cafe² old town ape sume tu town² tu lah kekdah nyerr... Kami masuk ke dalam.. suasana biasa, dinding masih kosong.. belum ada hiasan hiasan yang boleh menarik mata memandang... customer pon bolehhh laaa.. ade la 5,6 meja yang ada orang...
Bila kami duduk dimeja, kami diberi sorang satu list menu n form utk tandakan makanan ape yang kami nak.. hurmm.. satu kelainan utk orang² Parit Buntar... Aku pilih nak makan spegheti white sos tah hape kebende tah tak hingat nama nyer ngan minum strawberry float. memandangkan ini cafe nama strawberry kan.. harus lah ada strawberry itu.. betul tak?? Wanie nak makan laksa penang n minta air apple lime. Lepas abis diskusi dan dah decide nak makan ape.. aku pon panggillah si wetress ni, budak lagi muka nyer... dia tgk² list yang aku tanda tu, terus dia cakap "strawberry takdak!" shretttt...shrettt.. dia gariskan panjang kat menu menandakan menu tu takde.. "yang ni pon takdak!" yang kawan aku punya air tu pon dia gariskan tanda takde.. Pastu dia tinggalkan kami ngan list menu tu. Bagi masa suh pilih lain la tu kot... Aku pon pilih lah nak minum shake.. panggil balik budak... Pastu dia gariskan lagi sambil cakap.. "Yang ni takdak!". Then aku tunjuk air buah durian belanda (dlm BI ape ek? sourplum eh?) Pastu jerit² plak dari situ tanya tukang buat air tu, air ni ade ke tak.. Muka aku dah lain.. aku ni pantang kalo bab² sivik kureng niii... Naseb baek dia cakap ade.. kalo takde, memang aku BLAH jerr... Pedulik ape aku!!!

Nasib baik servis dia tak la lambat sangat... mulut aku tak abis² dok berkomplenan macam macam... gream haihh!! Kedai baru, tapi minta ape sume takdak!! Hah! aku dalam list tu ade minta mashroom sup.. memula dia tanda kata ade.. pastu tak lama mai patah balik kata mushroom sup takde... ape keee!! hishhh... Nama kedai je strawberry, tapi batang ijau strawberry tu pon haku tak nampak!! Suh tutop kedai kang baru tau!! bebudak yang jaga kedai tu pon muda cheng² jer sume!

::Orange Juice (wanie) & air Durian Belanda (mine)::

::My Pasta n Laksa Penang::
Tahap kesedapan tu bagi aku boleh laaa... so so jer.. takde lah sampai nak hantuk kepala... Naseb korang baek la strawberry cafe.. Mungkin juga aku tengah lafar masa tu.. so boleh dimaafkan ketidaksivikkan pekerja kamoo tadi... kalo tidak.. AWAS KAMOO!!
Dalam dok komplen memacam pon, abis jugak kami bedal! kui kui kui
Harga??
Bagi aku ianya menapati lah utk golongan marhaein macam aku ni... Tapi kalo bukak cafe cenggini di tengah pekan ala koboi moden, aku rasa harga yang sebegitu dah bagus... Itu pon kalo kamoo nak cafe kamoo maju wahai cafe strawberry!! *tak pueh ati betoi aku strawberry takde!!*
So, orang² parit buntar.. dah ade tempat utk makan sambil bersantai... selain nasi kandar ryas atau kedai tomyam nombor satu... itukan satu kelainan... bagus kan??
|
|
|

Comments

nape aku x tau kewujudan cafe ni wehhh??? hahahhahaha...

yesss... aku setuju... satu kelainan kat parit buntar... hahahahha...
ceklala said…
Zura:: Alahh.. hg balik pon bukan nyer nak jejak pekan pb tu.. hhehehe.. nnt bebila hg balik p la cafe tu kalo nak menerai sumtin yg berbeza di PB.. ;)

Popular Posts