::COTI FREE DIMANFAATKAN SEBAIK NYA WALAUPUN TAK SEBAIK MANA::

Coti-coti free penutup 2010, kami 4 beranak manfaatkan sebaiknya, WALAUPUN!...
Dari umah, menghala ke Seberang Perai mencari Klinik pakar kulit... En.Lucky aku dah berbulan mengalami gatal-gatal pada kulit yang agak kronik.. Aku yg menengok pon agak menggeli... dah berjenis hobat dah beliau telan.. Al-maklum pada golongan marhean sebegini, hanya terarah pada klinik USM atau menagih belas di klinik panel. Walaupun mcm tu, tetap takde lansung tanda2 nak baik.. malah lagi teruk mengaruk!!! Kesian aku tgk!

Kerana tak tahan dengan masalah gatal, garuk, pedih! gatal, garuk, pedih! Akhirnya, beliau ajak jugak aku cari klinik pakar kulit. Dah jumpa klinik nyer.. tapi tutup plak.. rehat! Pukul 2 baru bukak balik. Kami sampai ke sana belum pukul 2 lagi. Jadi kami mencari tempat utk mengisi perut dulu.. tengah hari kan.. laparrrrrrrrrr!!
Arah tujuan, ke foodcourt Carefour Seberang Jaya... Makan nasi ayam jer.. nak cepat dan mudah! Walaupun nasi ayam nyer tak bape sedap, tapi perut ala ala tong sampah ni lah jugak yang jadi tukang habis.. macam biasa!

Usai makan, patah balik ke Klinik... lepak kejap.. klinik bukak.. terus masuk.. daftar.. [kes malas nak mengarang panjang2 la ni..] duduk kejap.. doktor panggil Lucky ku masuk dalam... Nasib baik la org tak ramai... Lebih kurang 10 minit Lucky ku kluar dari bilik doktor.. terus beliau cakap.. 
"doktor kata Ayang kena Eczema.."
Tapi aku terdiam.. sebab mcm blur lagi ape tu Eczema... macam penah dengar.. Tapi masih tak clear..
tetibe terkeluar dari mulut aku..
"balik kang search laa ape tu eczema.." poyo-poyo jerr...

Lepas amik hobat, bergerak lah kami ke Jusco Seberai Perai.. Sebab anak2 aku menuntut janji nak tengok wayang... Sampai je Jusco terus menghala ke panggung... Aku memang tengok Gulliver's Travel.. Sampai panggung 2.45, tapi citer Gulliver tu dah start 2.35. nak tak nak, aku beli jugak tiket. Sebab Lucky tu dah takmo tunggu yang pukul 4.30 punya.. Citer yang lain2 pon lambat lagi nak start... Aku pon beli la tiket Gulliver's Travel tu dengan harapan, bebudak ni pon sukaaa lah... 
Tapi... tekaan aku salah dohhh!!
Minit-minit awal.. boleh la dorang layan lagi.. dah ujung2 masing2 dah boring.. Dah mula bangun dari kosi.. sejuk lah.. ngantuk lah.. sume ade kat dorang!
Aku suspek...
Sebab pertama; tak faham sepatah haram!
Sebab kedua; "kakak tak suke la citer ni ibu..."
"aritu kan kakak kata nak tgk wayang!"
"Tapi kakak tak nak tgk citer ni!!!"
"dah tu, citer ape?!" --> Time ni haku dah nak hangin tibe2!
"KAKAK NAK TENGOK CITER HANTU!!!"
$#$%^&%^&$%#@#@#@%$

Habis jer wayang, terus cha alip bot balik rumah!
Nyampah taww!!!
Tapi elok pon.. haku dah sakit kepala sampai ke tengah malam!
Balik rumah tido sampai senja...
Makan malam pon, main order jer.. Lepas makan, telan ubat migrain.. sambung tido sampai pukul 10.30 mlm... Lepas tu layan internet tah sampai pukul bape pon tatau!!



Comments

Popular Posts