::DAH NAMA PON CUTI::

Mentang-mentang lah nama nya CUTI khenn.. memang dia pulun betul2...

- CUTI KERJA -
- CUTI MASAK -
- CUTI SEMBAHYANG -
- CUTI JADI HOUSEWIFE  -

Semua tu dirangkul dengan bangga pada 1-1-11!!
Dah la malam tu dia bagi sakit kepala kaw kaw punya! Up pulak lagi dengan sakit pinggang dan perut yang melampau! Berguling-guling aku atas katil sensorang... Setengah botol losyen mustajab aku lumur atas perut. Tapi oleh kerana lapisan strechmark berkupil-kupil, ditambah lagi dengan lapisan lemak tepu yang bertepu-tepu, maka akan melambatkan lah sikit proses penyerapan losyen mustajab tu. Ntah pukul bape aku tertido pon tatau! Dengan tangan tak basuh, penuh dgn losyen mustajab. Kalau lah aku mimpi korek hidung, hurmmm... berangin la hidung aku!

1-1-11
Balik dari pendaftaran tadika bebudak berdua ni, aku tak tunggu lama dah.. Terus chalooo balik rumah!
Aku dah tak tahan! Sakit perut yang amat sangat! Tatau lah pasal ape kali ni sakit nyer menjadi-jadi pulak!
Sampai umah, aku bagi amanat terakhir..
"Ibu sakit perut.. Ibu nak tido! Jangan kacau ibu tau! Papa.. nanti beli lah nasi kat anak2.. ibu betul2 tak larat nak masak! SERIUS!! Sori yerr!"

Memang dorang betul2 tak kacau aku.. aku memang tak suka makan ubat kalau period pain. Sapu minyak panas kat perut atau tuam perut dengan botol air panas. Pastu tido meniarap.
Tido pon, takde lah tido macam orang mati.. lansung tak dengar ape.. Aku dengar la jugak dalam dalam bilik, bebudak ni bergaduh, pastu kena marah ngan papa.. pastu papa start keta, kluar beli nasi la kot.. Aku tak kuasa nak tgk jam pukul bape.. aku kena betul rest bagi sakit ni betul2 hilang... Pastu rumah macam diam jer.. 

Tak lama sedar pulak.. bunyi pinggan mangkuk..
"Adik, papa suap yer! Kakak, papa suap! ok!"
"OK!!" dengar suara dua beradik tu menyahut..
Hurmm.. dorang tu memang laa.. dengan papa memang dorang takut sket.. cee kalo ibu yg ckp macam tu.. menyahut tu memang menyahut.. tapi menyahut "TAKMAU!!" "NAK SUAP SENDIRI!!"
pastu aku... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..

Kluar dari bilik, tgk jam 2.15... dua beradik dah terlentang.. eh! 3 beranak terlentang tgk tv... kenyang dah la tu... Ibu pulak yg kelaparan... amik pinggan, makan nasi bungkus... sedihhhhh...

Jangan tak tahu, sampai ke malam aku masih tak kuasa nak masak lagi tau!! Petang tu mcm dah ok, berlagak la dalam hujan rintik pegi econsave. Pegi econsave konon2 beli ikan sayur, balik nak masak.. 
Yang hadooooooooooo!!!
Balik rumah pinggang aku sakit balik.. Econsave tak bagi beg plastik, sampai sakit pinggang aku hangkut barang sikit2 masuk keta. Sebelum balik aku singgah kedai makan, beli bungkus lagiiii.... Sori yer hanak-hanak dan suami ku...

Tapiiiiiiiiiiiii.. hari ni aku segar bugar!!
Perut tak sakit lagi... Pinggang pon dah ok!!!
Dalam kepala nak masak Tomyam sebagai ganti yang semalam punya!

Tunggu yerrr tomyam guee!!!
Jamu mata jer laaa...



Comments

ieda said…
hahahah shoping x der cuti .. satu lagi tidooo ;)
selamat bercuti dikk :)
ceklala said…
hehehhehe.. akak pandai!!!
shoping jer tak cuti!

Popular Posts